Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Depende schreef:Voltige mishandeling noemen gaat mij te ver, maar ik ben nooit echt fan geweest. Moeite heb ik vooral met hoe de paarden vrij diep bijgezet (sommige lekker op de voorhand), zwaar belast (wat hier al gezegd wordt 3 lichte mensen wegen toch wat samen) constant voltes moeten lopen. Van de oefeningen op het schouder/begin hals vraag ik me echt af hoe goed dat is voor het paard.
Tilmar schreef:Ik lees veel reacties over of de rug van een voltige paard niet te zwaar belast wordt.
Maar hoe zit het met het eindeloos bijgezet rondjes galopperen dezelfde kant op (of wordt dat afgewisseld?). Het ligt er dan erg aan wat het paard verder nog doet, want anders kan ik me slijtage voorstellen, spieren die vast gaan zitten en dan heb ik het nog niet over de geestelijke toestand van het paard.
astridastrid schreef:Ik ga regelmatig kijken naar voltigewedstrijden (vindt mijn nichtje leuk) en het valt me wel op dat 9 van de 10 paarden niet helemaal lekker loopt.
Pauline schreef:Ooit ging een zeer ervaren voltigeuse ( zeg je dat zo?) even op mijn doodbrave paard staan. Die kromp behoorlijk in elkaardat vond ik wel een eye opener. Zo lekker was het dus niet voor haar..
Het zijn we specifieke dieren schijnbaar met zeer sterke rugspieren.
Tilmar schreef:Ik lees veel reacties over of de rug van een voltige paard niet te zwaar belast wordt.
Maar hoe zit het met het eindeloos bijgezet rondjes galopperen dezelfde kant op (of wordt dat afgewisseld?). Het ligt er dan erg aan wat het paard verder nog doet, want anders kan ik me slijtage voorstellen, spieren die vast gaan zitten en dan heb ik het nog niet over de geestelijke toestand van het paard.
lucaa2 schreef:alex66 schreef:ik vind het eerder kindermishandeling als ik zie hoe hard ze er af vallen voor ze eindelijk die handstand onder de knie hebben![]()
en wat is er nou weer niet goed aan zonder zadel rijden
Ik denk een te groot skippybal-effect op de ruggengraat. Aangezien je zonder zadel geen goeie drukverdeling hebt is het slecht voor de rug... Lijkt me![]()
correct me if I'm wrong