Heimdallr schreef:8000
Het is omdat ik niet wil zeiken en vervelend wil doen.
Jammer dat jij dat wel doet.... maar ik zit er over na te denken om het gewoon aan te nemen alleen om jou een hak te zetten.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JoopC schreef:Heimdallr, het gaat er niet om dat het een grap is, het gaat er meer om dat jij een topic opent en het niet eens bent met de reacties die je daarop krijgt. Dus om maar een "grap" te maken zet je de draver zogenaamd te koop. Wil je serieus genomen worden, of wat is de insteek van je topic?
Tieneke schreef:Ik denk dat het ook een beetje aan de manier waarop men dingen zegt, ligt. Op internet dingen zeggen is natuurlijk lekker makkelijk en het woord 'mishandeling' valt dan ook vrij snel. Irl gaan mensen dat toch vaak wat subtieler en tactvoller brengen. Relativeren!
Heimdallr schreef:Maar komop om dan te zeggen dat ik dan beter geen paard had moeten nemen, beetje triest. Wist ik veel dat toen ik hem kocht, 7 jaar later mijn oom zou ophouden met de pensionstalling aan zijn huis.
Heimdallr schreef:Dat het pure mishandeling is als paarden alleen staan vind ik wel ver gaan. Maar oke. Ieder zijn mening. Maar ga alsjeblieft niet zeggen dat ik niet goed zorg voor mijn paard of dat ik niet paardwaardig ben. Dat is namelijk nergens voor nodig, of wel?
Citaat:Nee, ik vraag om meningen, niet over dat het paard alleen staat maar meer hoe mensen reageren.
Ik snap dat paarden bij elkaar horen te staan etc. Maar komop om dan te zeggen dat ik dan beter geen paard had moeten nemen, beetje triest. Wist ik veel dat toen ik hem kocht, 7 jaar later mijn oom zou ophouden met de pensionstalling aan zijn huis.
Heimdallr schreef:Tieneke schreef:Ik denk dat het ook een beetje aan de manier waarop men dingen zegt, ligt. Op internet dingen zeggen is natuurlijk lekker makkelijk en het woord 'mishandeling' valt dan ook vrij snel. Irl gaan mensen dat toch vaak wat subtieler en tactvoller brengen. Relativeren!
Mee eens, ik heb nog nooit iemand horen zeggen in RL dat ik mijn paard mishandel of dat er een paardje bij moet. Hij staat nu een jaartje alleen.
veerle1807 schreef:Ik rij voor iemand en die had 2 jaar geleden 2 paarden verkocht en stond ze nog alleen ze vond dit heerlijk ze lag lekker te slapen, eten, was tevreden als ik kwam en reed lekker en als er een pony langs kwam reageerde nauwelijks op.
Op een geven moment heeft die man vorig jaar een Kwpn/Arabier bij gekocht ze wou niks van haar weten ze trapte dr weg en liep naar de andere kant van het land en ging rustig zitten grazen en negeerde haar gewoon.
Nu heeft hij 2 weken geleden een mooie haflinger gekocht maar die speelt echt de baas over die Arabier/Kwpn en trapt dr gewoon echt heel hard. Dus mijn pony mag dr toe taal niet ze negeert die pony ook en heeft vriendschap gesloten met de Kwpn/Arabier en helpt dr als ze in elkaar word getrapt dat is ook alles.
Nu is mijn pony heel snel aan de dikke kant en staan hun snachts met z'n tween ik vind groot weiland genoeg je kunt harder rennen dan die haflinger en meer conditie je kunt weg bij dr als je wil. Nu staat mijn pony snachts alleen vind ze heerlijk ze is 10 en die andere 6 maar geniet dan echt van dr rust krijgt dan eerst van mij een porsie bixs eet ze lekker op en als ik dan de volgende dag kom ligt ze lekker in de bak dit zal ze nooit doen als die 2 erbij waren dus ik denk dat het soms ook goed is als ze alleen zijn.
Die Kwpn/Arabier die springt zelfs wel is naar de andere kant van het weiland omdat de haflinger niet kan springen en haar ouders zaten in de springsport en dan gaat ze ook lekker heerlijk liggen en geniet dat ze even alleen is dus ik denk dat je ponys best alleen kunt houden! sommige ponys kunnen dat gewoon toe taal niet want die Kwpn/Arabier die vond zo erg dat ze alleen was als ik naar les ging drm pony er bij gekocht maar sommige vinden het totaal niet erg en zelfs heerlijk! dus ligt vind ik totaal aan je pony;)
Tieneke schreef:Dat iemand je vertelt dat het zo niet goed is voor het dier, ok, maar je bereikt veel meer als je dat dan op een fatsoenlijke manier zegt en probeert constructief iets aan te brengen. Door te roepen "jij mishandelt je paard" wek je alleen maar weerstand op, terwijl je eigenlijk toch wilt dat de persoon zich meer bewust wordt van de noden van het dier. Daarom moet je er geen 100 eieren onder gaan leggen, maar het is de toon die de muziek maakt.
Heel apart gezicht als een paard ZO graag de trailer in wil... Als ze er dan in mocht, draafde ze er ook in. (Ach ja, geen laad probleem, das dan weer een voordeel.)
)
Heimdallr schreef:Mijn paard heeft in Dronten op de PP gestaan van mijn toenmalige school. Heeft daar in de paddock gestaan en stond alleen zand te eten. Werd agressief en werd daardoor geslagen door de mensen. Paarden waren nou ook niet bepaalt "lief" voor hem en daardoor heb ik hem weggehaald. Terug naar huis, toen is die alleen te komen te staan. Ik ben echt wel op zoek naar een ander paardje, maar komop zeg. Gelijk mij aanvallen, van mij mag je maar verwacht dan ook tegengas.