Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

SG1985 schreef:Dank! Ik heb vandaag gelijk daad bij het woord gevoegd!
Vandaag in de springtuin gelongeerd, zonder randjes waardoor ze eigen balans moet vinden en lopen!
Ik heb haar vandaag hardop gezegd: wij gaan genieten, jij en ik: saampjes!
Daarnaast net een mailtje verstuurd naar de zadelmaker voor een leuk springzadeltje!
Ik heb de spirit te pakken!!!!!
En ja, dan lopen ze idd wat langer met hun neus in de lucht (heel herkenbaar) maar uiteindelijk weet jij je paard los in de rug te rijden waardoor ze er zelf voor kiest om ronder te gaan lopen. En jawel, geheel vrijwillig met als gevolg dat ze haar lichaam niet hoeft te verkrampen. Ooh wat zal jouw paard blij met je zijn en dit aan alle andere paarden op stal laten weten
Die balen, want zij zitten opgescheept met bakrandanky'sRoosch schreef:Laat die personen aan de bakrand maar banketstaaf hoor!
Jij doet het supergoed, zo te horen heb je een goede instructeur (niet rukken en plukken, maar voorwaarts met ontspanning!) en een leuk paard.
Belangrijkste is dat jij geniet van je paard, je hoeft hem toch zeker niet binnen een half jaar met de kin op de borst gereden? Ieder z'n meuk, and I like your meuk.
i like your meuk.... Ayasha schreef:Ben ik dan de enige die vindt dat als je 6 maanden drie keer per week les krijgt en je nog steeds niet nageeflijk kan rijden je wellicht eens aan een andere instructeur moet denken? Ook bij een onervaren paard en ruiter.. Dan gaat er gewoon iets niet goed.
NaomixAline schreef:Ayasha schreef:Daarbij trainen we nu dagelijks op m2-niveau en nemen we oefeningen mee van het z. We zijn zeker niet de beste en ik zeg niet dat ik haar geweldig heb gereden, maar we zijn er gekomen en hebben ons nooit wat van andere mensen aangetrokken, ook heeft er nooit een prof haar doorgereden. Krijg vaak positief commentaar op ons rijden.
Balkjes lopen helpt aardig, schakelen en regelmatig even de hals laten strekken en ze laten voelen dat het ook gewoon echt MAG!