Vinden jullie deze proef 80% waard ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:44

@ 0000, sorry, hoor! Maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat het geen trainingsrondje voor het paard is omdat Uthopia al ervaren genoeg is. Is ook al vaker met Charlotte gestart. Dit is trouwens een FEI Grand Prix en geen oefenwedstrijd in Uden. Dat is wel even een verschil.

Ik heb Uthopia ook heel veel beter zien gaan. Uthopia is absoluut niet in zijn beste doen hier.

Moet de hele proef nog kijken, heb alleen het beginstukje gezien. Maar daar was de uitgestrekte draf al heel goed. Jammer dat ze niet de hele lijn pakte.
Laatst bijgewerkt door Mousmous op 20-03-14 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

melanie0906

Re: Vinden jullie deze proef 80% waard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:47

Ik vindhet er allemaal heel gemeen uitzien. Ik doe het niet na maar op deze manier zou ik dat ook absoluut niet willen om eerlijk te zijn...

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:54

Gemeen niet, ze beloont hem tussendoor ook. Paard loopt in zweefdraf en maakt daardoor tactfouten.
Ik denk ook dat ze haar handen er aan vol had. Aan de staart kun je ook zien dat er spanning op zat. Als dat in combinatie gaat met vermoeidheid... succes ermee.
80% is in mijn ogen erg royaal gepunt. Er zaten zeker goede stukken tussen maar ook veel foutjes.

Maar ik doe het haar niet na.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:27

essie_blue schreef:
Ik vind dat zagen ook ontzettend mee vallen, paard is ook erg loperig en wil er onderuit dribbelen in de stap. Dat zijn ook de enige fouten die ik kon vinden. Voorderest soms misschien wat minimale storingen, vind het er hartstikke goed uitzien. Hij springt de eners nagenoeg perfect en de pirouettes zijn subliem. Uitgestrekte draf idem. Ik zie ook niet waar jullie vinden dat ze erg aan het zagen is. Vind een hoop weer typisch boktgezeur.

enne halststrekken? Je bedoelt uitgestrekte stap? De hals zou wat meer kunnen dalen, maar vond dat stap dan ook het minst. Ook vond ik hem iets minder fijn voorwaarts dan normaal in galop, volgens mij had ze er de handen vol aan.

uitgestrekte stap :j

En ach, iedereen heeft mindere dagen en blijkbaar had de jury een goede dag :)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:44

Ik zou dit geen 80% geven. veel storingen/tactfoutjes, en sommigedingen slordig gereden
maar als ik dan naar de wissels kijk waren die wel goed..

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:58

Vind het er allemaal niet zo fijn uitzien. Veel spanning, veel getrek, je ziet Uthopia's hoofd echt links-rechts gaan. Ook mis ik af en toe de vloeiende overgangen. Het is af en toe HUP spoor erin en gaan. Dan zie je van hem een reactie dat hij meteen naar voren gaat, maar niet verzameld. 80% vind ik dit absoluut niet waardig. Volgens mij hadden ze hun bril niet op..

Maar, het blijft een feit dat ik het haar niet na doe. Al zou ik het haar op deze manier niet na willen doen (deze proef).

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:10

Is duidelijk dat de afstemming er nog niet is tussen die twee en af en toe is ze hem duidelijk aan het corrigeren. Ik denk wel met het oog op de toekomst gedaan. Inderdaad geen 80 procent waard. Wel een paar super sterke onderdelen en de piaffes duidelijk beter dan ik ooit onder Carl heb gezien.
Het hijgen komt doordat er eerst geproest is. Had mijn paard ook wel eens. Als ie geproest had en je moest hem dan toch door laten werken in de proef, dan hoorde je ook dat akelige gepiep/gehijg. Was alleen na proesten en toch zware inspanning leveren. Normaal deed ie dat niet.
Ik ben benieuwd naar de volgende proef van die twee. Dat zal er vast alweer een stuk beter uit zien (hoop ik).

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:55

Oei...echt geen 80 %
wat is er gebeurd?
Lijkt wel of ie giga pijn heeft.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:09

Wat overdreven allemaal zeg. Zagen, hoofd links/rechts. Slaat nergens op en is ook nergens te zien. Charlotte reed niet haar beste proef en ook Utopia had veel spanning en was een beetje loperig, maar ik vind juist dat Charlotte er erg goed mee omgaat. Of het 80% waard is, misschien maar ik vind het zeker geen hele slechte proef.