We zijn allemaal 13 jaar geweest en het is voor haar niet leuk om dit allemaal te horen.
Punt is nu wel gemaakt, geen sporen, en misschien eens rond kijken naar een anderen juf!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

nobilisxpolx schreef:IK HEB NOG NOOIT MET SPOREN GEREDEN
Ik vroeg gewoon of dit kon , jeetje lees een tegoei aub ik rij hoge dressuur en ja ik gebruikt men zweep alleen als ze weer iets in hare kop krijgt ( merrie)

Delphi schreef:nobilisxpolx schreef:IK HEB NOG NOOIT MET SPOREN GEREDEN
Ik vroeg gewoon of dit kon , jeetje lees een tegoei aub ik rij hoge dressuur en ja ik gebruikt men zweep alleen als ze weer iets in hare kop krijgt ( merrie)
Het zijn je eigen woorden. Maar op wat voor niveau rijd je nu dan?
Goed, ik denk dat alles wat gezegd moet worden al gezegd is. Ik zou zeggen: doe er je voordeel mee
Tinky12 schreef:Ik vind 1 uur dressuurles ook heel pittig voor een jong paard zonder conditie...begin dat eens op te bouwen met een half uur.
Zo'n uur is lang voor een paard wat nog jong is.Zijn concentratie moet nog opbouwen...net als zijn conditie.
Het ligt er natuurlijk aan wat je doet in zo'n les maar zo'n jong paard wat aan het einde van zo'n les gaat lopen sloffen is verveeld of uitgeput.Beide niet goed...eerder stoppen.
nobilisxpolx schreef:leeneliefje schreef:misschien is hier ook een beetje het probleem dat TS een andere definitie van hoge dressuur heeft dan wij allemaal, en dat daarbij ook nog komt dat ze 13 jaar is en hartstikke trots is op haar instructrice. Of dat terecht is dat laten we even terzijde (ik vind het zelf namelijk ook niet echt lekker klinken maargoed)
We zijn allemaal 13 jaar geweest en het is voor haar niet leuk om dit allemaal te horen.
Ik zit in de tweede dus "juf " en " zo een kinderlijk taaltje" vind ik nogal kwetsend !
iedereen op de manege , andere maneges , ruietrshops vinden ze ook goed
nobilisxpolx schreef:leeneliefje schreef:misschien is hier ook een beetje het probleem dat TS een andere definitie van hoge dressuur heeft dan wij allemaal, en dat daarbij ook nog komt dat ze 13 jaar is en hartstikke trots is op haar instructrice. Of dat terecht is dat laten we even terzijde (ik vind het zelf namelijk ook niet echt lekker klinken maargoed)
Ik zit in de tweede dus "juf " en " zo een kinderlijk taaltje" vind ik nogal kwetsend !
iedereen op de manege , andere maneges , ruietrshops vinden ze ook goed

nobilisxpolx schreef:Haar conditie is niet slecht! gewoon nog niet zo goed , Ik doe gewoon normale dingen: wijken shouderbinnewaarts , wissels leren , gallop wijken gallop oefeningen , gangen veruimen.
Zelf kan ik meer mijn pony nog niet dus dat vraag ik der ook niet
Juist ... je jonge pony loopt nog niet fijn nageeflijk en is nog niet voldoende aan het been. Waarom niet eerst de basis eens goed bevestigen? Waarom zo'n haast? 
Delphi schreef:nobilisxpolx schreef:Haar conditie is niet slecht! gewoon nog niet zo goed , Ik doe gewoon normale dingen: wijken shouderbinnewaarts , wissels leren , gallop wijken gallop oefeningen , gangen veruimen.
Wissels, galop wissels, galop wijkenJuist ... je jonge pony loopt nog niet fijn nageeflijk en is nog niet voldoende aan het been. Waarom niet eerst de basis eens goed bevestigen? Waarom zo'n haast?
Delphi schreef:nobilisxpolx schreef:Haar conditie is niet slecht! gewoon nog niet zo goed , Ik doe gewoon normale dingen: wijken shouderbinnewaarts , wissels leren , gallop wijken gallop oefeningen , gangen veruimen.
Wissels, galop wissels, galop wijkenJuist ... je jonge pony loopt nog niet fijn nageeflijk en is nog niet voldoende aan het been. Waarom niet eerst de basis eens goed bevestigen? Waarom zo'n haast?

nobilisxpolx schreef:[
? , ik gallopeer de diagonalen en dan stap en dan gallop , mijn pony loopt wel ontspannen en nagevelijk hoor , ? ze kan met gemak een uur uitlopen ? , ze is gewoon wat lui , koppig en kan zich soms sterk maken. Je kent de situatie duidelijk niet.
Breghje schreef:nobilisxpolx schreef:[
? , ik gallopeer de diagonalen en dan stap en dan gallop , mijn pony loopt wel ontspannen en nagevelijk hoor , ? ze kan met gemak een uur uitlopen ? , ze is gewoon wat lui , koppig en kan zich soms sterk maken. Je kent de situatie duidelijk niet.
Lees je eigen teksten in dit topic eens, je spreekt jezelf zo verschrikkelijk vaak tegen.. Dus nee, geloofwaardig ben je in mijn ogen nog steeds niet.
LiannePuthzy schreef:euhm die oefeningen die jij doet zij niet voor jonge groene pony's met een niet zo goede conditie, ik zou eerst de basis (stap.draf,gallop, basisviguren) voordat je schouder binnenwaads ect gaat doen
ik vind je eerlijk gezegd best wel egoistisch tegenover je paard, jij wil snel iets doen terwijl je pony nog heel veel moet leren
jij rijd je paard kapot omdat ze nog niet is uitgegroeid (paarden groeien tot hun 6e) en omdat zijn spieren daar nog niet voor bestemt zijn
nobilisxpolx schreef:LiannePuthzy schreef:euhm die oefeningen die jij doet zij niet voor jonge groene pony's met een niet zo goede conditie, ik zou eerst de basis (stap.draf,gallop, basisviguren) voordat je schouder binnenwaads ect gaat doen
ik vind je eerlijk gezegd best wel egoistisch tegenover je paard, jij wil snel iets doen terwijl je pony nog heel veel moet leren
jij rijd je paard kapot omdat ze nog niet is uitgegroeid (paarden groeien tot hun 6e) en omdat zijn spieren daar nog niet voor bestemt zijn
ze moet alleen haar stelling nemen op de zijde dat is alles dit oefen ik maar 1 x per week 5 minuutjes ofzo