Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
cissy schreef:Ik hoor Rieky praten als Anky zegt dat ze het simpel moet houden... maar ja waar lest Anky ook al weer in haar vrije tijd?

Moratoetje schreef:Ik ben het niet eens met de volgorde van het Skala (takt, souplesse, aanleuning, impuls, rechtgerichtheid en verzameling).
Ik begin met tempo controle, aanleuning gevolgd door rechtgerichtheid, zo word ik het ook geleerd en het bevalt me heel goed.
Ik ben het wel eens met het feit dat je de trainingsmethode per paard moet bekijken, paardrijden doe je met gevoel. Je moet niet stug vasthouden aan een systeem, de ruiter zal zich moet aanpassen en niet het paard.
Ik ben nu wel erg benieuwd naar het stuk, ik denk dat het hier behoorlijk uit zijn verband getrokken wordt.

Electra63 schreef:Fabienne_S schreef:Jij schrijft precies wat ik me ook af vroeg Electra! Bijzonder altijd om te zien hoe mensen direct van alles roepen zonder het artikel gelezen te hebben. Meningen en discussies zijn prima, maar lees in elk geval eerst het artikel voordat je je uitlaat over hetgeen 'Anky gezegd' heeft...
Behalve dat, vind ik het erg arrogant om te stellen dat het Skala alleen voor intelligente en gevoelige ruiters is. Wie bepaalt dat? Hoe is dat vastgesteld en/of onderzocht? Waarop is dat gebaseerd?
Moratoetje schreef:Zoals al eerder gezegd er zijn meer wegen die naar Rome leiden
http://www.dehoefslag.nl/tip/hans-peter ... uurpaard-1
Dit vond ik toch wel een interessant stuk, hier komt ook weer naar voren dat het belangrijk is om naar het paard te kijken en daar je trainingsmethode op aan te passen.
Electra63 schreef:pien_2010,
heb jij het artikel gelezen? Of trek jij je eigen conclusies en doe jij allerlei aannames gebaseerd op wat anderen hier berichten ?
. Marinka en TS ben ik vaker tegengekomen in topics en ik vind hen al lang fijne betrouwbare posters. Maar je mag me het artikel wel PB-en hoor als je het gescand kunt krijgen
.