Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) , maar meer dan 1 glaasje ging er ook echt niet in! Was ook meer voor het idee dan voor de drank zelf natuurlijk.
) en daar las ik toch echt dat je als ruiter rustig met een slok op op je paard mag zitten, zolang het paard maar nuchter is, een paard weet de weg naar huis, stond er letterlijk. Als koetsier mag je echter weer niet meer dan de wettelijk toegestane hoeveelheid drinken.
Morrie schreef:Ga eens kijken bij een slipjacht![]()
Daar begin je al met een neut en niet tegen de kou, maar om je moed in te drinken en bij de diverse stops (vroeger heetten dat sherry-stops en dat was niet voor niets) krijg je ook weer drank. Ik ken jachtruiters die een zakflacon bij zich hebben (zit een speciaal binnenzakje voor in de rode jachtrok) en daar zit vast geen thee in.
Ik heb overigens ooit (ergens eind jaren '90 van de vorige eeuw) een EMA (Educatieve Maatregel Alcohol in het verkeer) boekje doorgelezen, omdat mijn toenmalige toekomstige ex zo'n cursus moest doen (en hij reed niet eens paard) en daar las ik toch echt dat je als ruiter rustig met een slok op op je paard mag zitten, zolang het paard maar nuchter is, een paard weet de weg naar huis, stond er letterlijk. Als koetsier mag je echter weer niet meer dan de wettelijk toegestane hoeveelheid drinken.
Wellicht is hierin iets veranderd in de loop der jaren, dat weet ik niet.
Ik weet wel dat toen ik nog slipjachten reed (hééééél lang geleden) ik een stuk relaxter was na een neut!![]()
Joaltijd schreef:Doet me aan dit topic denken XD
[ON] Duitser slaapt roes uit op paard
Zelf drink ik niet (ben 15), maar het lijkt me voor jezelf ook niet handig om als een dronkelap op te stijgen. Als je na 1 glaasje erop stapt kan het niet veel kwaad lijkt mij