Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
eridinges schreef:Ik zou zeggen laat bloed afnemen en observeer je paard goed tijdens de arbeid die die doet.
Op basis daarvan zal je zelf vaak al je conclusies hebben. Je kent je eigen paard immers het best. tenminste dat hoop ik.
Als je het idee hebt dat er iets niet goed is moet je handelen. Bokt gaat je daar niet bij helpen.
Laat ik het zo zeggen als je paard een goede basisconditie heeft en nu anders is als normaal dan weet je al genoeg.
haffylover schreef:wellicht heeft je paardje iets teveel gedaan en daar heeft hij niet genoeg vrij gehad om goed te kunnen begrijpen wat hij heeft moeten doen en daardoor kan dat de conditie slechter is als eerst.
Dat had mijn paardje ook en toen heb ik haar inplaats van 3 keer maar 2 keer gereden en na 4 weken ging het veel beter. Want niet alle paarden zijn hetzelfde
En omdat ze bloed wormen heeft gehad kan ze nog een beetje zwak zijn omdat ze min of meer door die wormen ziek is geweest.
Kijk maar als je zelf ziek bent dan duur het soms ook wat langer voor je weer helemaal vrolijk en fit bent.
Dus mijn tip doe een beetje rustiger aan en doe vooral lekker veel knuffelen en vertroetelen dan komt het vanzelf goed.
valerie2012 schreef:eridinges schreef:Ik zou zeggen laat bloed afnemen en observeer je paard goed tijdens de arbeid die die doet.
Op basis daarvan zal je zelf vaak al je conclusies hebben. Je kent je eigen paard immers het best. tenminste dat hoop ik.
Als je het idee hebt dat er iets niet goed is moet je handelen. Bokt gaat je daar niet bij helpen.
Laat ik het zo zeggen als je paard een goede basisconditie heeft en nu anders is als normaal dan weet je al genoeg.
tuurlijk ken ik me eigen paard het besten. Maar wij nemen geen bloed bij der af als niet nodig is. Want ze niet ziek hoor en die bloedwormen waren op tijd ontdekt.
valerie2012 schreef:eridinges schreef:Ik zou zeggen laat bloed afnemen en observeer je paard goed tijdens de arbeid die die doet.
tuurlijk ken ik me eigen paard het besten. Maar wij nemen geen bloed bij der af als niet nodig is. Want ze niet ziek hoor en die bloedwormen waren op tijd ontdekt.
valerie2012 schreef:haffylover schreef:wellicht heeft je paardje iets teveel gedaan en daar heeft hij niet genoeg vrij gehad om goed te kunnen begrijpen wat hij heeft moeten doen en daardoor kan dat de conditie slechter is als eerst.
Dat had mijn paardje ook en toen heb ik haar inplaats van 3 keer maar 2 keer gereden en na 4 weken ging het veel beter. Want niet alle paarden zijn hetzelfde
En omdat ze bloed wormen heeft gehad kan ze nog een beetje zwak zijn omdat ze min of meer door die wormen ziek is geweest.
Kijk maar als je zelf ziek bent dan duur het soms ook wat langer voor je weer helemaal vrolijk en fit bent.
Dus mijn tip doe een beetje rustiger aan en doe vooral lekker veel knuffelen en vertroetelen dan komt het vanzelf goed.
Ik mis handel mijn paard temisten niet zij heeft goed bij mijn ze heeft een goed huis bij mijn gekregen
Ik ben temisten geen dierenmishandenlaar ik ben temisten tijd goed voor haar
Happy_Liz schreef:Ik ben altijd een stille meelezer geweest in al je topics, maar 2 dingen snap ik echt niet.
Elke keer vraag je om advies maar zodra je het krijgt, weet je het altijd beter. Waarom vraag je het dan nog?
Ten tweede.. In vorige topics vertelde je dat je je paard wat nu 3,5jaar is nu al 1,5 jaar hebt. Dan heb je haar dus vanaf dat ze 2 jaar is. In je vorige topics vertelde je dat ze zadelmak en bereden is op haar 2e. Dan is dat dus gebeurd vanaf dat ze bij jou is. In dit topic vertelde je dat je vanaf vorig zomer al logeerd. En in oktober ga je je eerste wedstrijd rijden en wil je niet te lang in de B blijven.
Het lijkt mij (als ik je topics lees) dat je wel degelijk teveel van haar vraagt.
Misschien moet je eerst lezen wat voor advies je krijgt en wat andere mensen zeggen.
Niemand beweerd dat je je paard mishandelt en iedereen geeft advies op de informatie die jij geeft.
Als niemand goed advies geeft, geef je vast de verkeerde info.
Denk eerst rustig na bij jezelf of alle mensen die je advies geven, misschien toch een goed idee hebben en doe er iets mee. Je bent nog jong. Het kan niet dat je alles beter weet. Je kan altijd iets over het hoofd zien.
valerie2012 schreef:Ze heeft minder conditie omdat veel met der gedaan is.
kleinvosje schreef:valerie2012 schreef:Ze heeft minder conditie omdat veel met der gedaan is.
Spreek je jezelf nu niet heel erg tegen? Eerst schrijf je dat er weinig mee gedaan wordt, dan nu weer dat er veel mee gedaan is.
Meisje, het boeit ons inderdaad niet dat je in oktober wilt gaan starten, er is ook niemand die zegt dat je dat niet moet doen. Er wordt ook echt niet afgezeken zoals je dat zelf noemt, er worden alleen goede adviezen gegeven, o.a. van mensen die al jaren op paarden rondreden toen jij nog geboren moest worden. Die hoef je echt niet onbeschoft te antwoorden...
En ten slotte: je mag dan een taalstoornis hebben volgens je eigen onderschrift, volgens mij weet je prima wat je zegt en schrijft, een beetje duidelijkheid in je zinnen scheelt ook al een heleboel ergernis.
kleinvosje schreef:Je haalt er allemaal info bij die helemaal niet terzake doet meisje. Als jouw moeder zoveel ervaring heeft, vraag het dan aan haar, of aan je instructrice. Die zouden je dan ook moeten kunnen helpen lijkt me?
Ik weet hoe oud je bent, 19, staat heel eenvoudig gewoon in je profiel. Ik schrijf geen dingen op die je niet zelf geschreven hebt...
Ik ga nu verder in meeleesstand, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor er iets wel binnenkomt...
kleinvosje schreef:Je haalt er allemaal info bij die helemaal niet terzake doet meisje. Als jouw moeder zoveel ervaring heeft, vraag het dan aan haar, of aan je instructrice. Die zouden je dan ook moeten kunnen helpen lijkt me?
Ik weet hoe oud je bent, 19, staat heel eenvoudig gewoon in je profiel. Ik schrijf geen dingen op die je niet zelf geschreven hebt...
Ik ga nu verder in meeleesstand, ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor er iets wel binnenkomt...
Happy_Liz schreef:Ik ben altijd een stille meelezer geweest in al je topics, maar 2 dingen snap ik echt niet.
Elke keer vraag je om advies maar zodra je het krijgt, weet je het altijd beter. Waarom vraag je het dan nog?
Ten tweede.. In vorige topics vertelde je dat je je paard wat nu 3,5jaar is nu al 1,5 jaar hebt. Dan heb je haar dus vanaf dat ze 2 jaar is. In je vorige topics vertelde je dat ze zadelmak en bereden is op haar 2e. Dan is dat dus gebeurd vanaf dat ze bij jou is. In dit topic vertelde je dat je vanaf vorig zomer al logeerd. En in oktober ga je je eerste wedstrijd rijden en wil je niet te lang in de B blijven.
Het lijkt mij (als ik je topics lees) dat je wel degelijk teveel van haar vraagt.
Misschien moet je eerst lezen wat voor advies je krijgt en wat andere mensen zeggen.
Niemand beweerd dat je je paard mishandelt en iedereen geeft advies op de informatie die jij geeft.
Denk eerst rustig na bij jezelf of alle mensen die je advies geven, misschien toch een goed idee hebben en doe er iets mee. Je bent nog jong. Het kan niet dat je alles beter weet. Je kan altijd iets over het hoofd zien.
amyz schreef:Happy_Liz schreef:Ik ben altijd een stille meelezer geweest in al je topics, maar 2 dingen snap ik echt niet.
![]()
TS, conditie hoort in 3 weken niet zo enorm terug te lopen als jij beschrijft. Dan lijkt het me dat er meer aan de hand is dan ''alleen'' conditieverlies. Kennelijk denk jij dat ook, anders open je er geen topic over, je weet immers hoe je haar conditie weer op moet bouwen en anders weet je moeder of je instructrice dat wel.
Mensen hier bedoelen het goed....
valerie2012 schreef:Happy_Liz schreef:Ik ben altijd een stille meelezer geweest in al je topics, maar 2 dingen snap ik echt niet.
ik heb haar niet beleerd hoor ik heb haar gekocht toen ze 2 was en toen was al zadelmak. En ik zeg helen maal niet dar ander half is ze is 3 half hoor kan je tellen ze is 15 maart 2010 geboren en we zitten nu 2013. En het gaat om hoe ik haar het besten haar conditie weer op kan bouwen. En wij kunnen der niets aan doen dat al zadelmak was toen we haar kochten. En wat jij zegt klopt voor geen een meter. Als iets niet snap zet hier dan niet neer. want jij zegt is totaal niet zo. Ik ben goed voor mijn paard en ik bedoel dat geen 2 jaar B wil rijden dat noem met lang. Sowieso ben nog B hoor als ze 4 is maar niet tot haar 5e En dat is geen advies hoor wat hier gegeven word. Dat gewoon af zeiken dat niet goed zou doen in jullie ogen of dat me paard wat al mankeeren maar ze makeerd niets. Ze heeft minder conditie omdat veel met der gedaan is.
valerie2012 schreef:halloo
ik heb even een vragen over de midden draf.
mijn paardje is 3 half.
heb haar bijna ander half jaar alleen rij haar nog maar 4 maanden.
en heel vaak met de midden draf als ik die wil oefen met der dan schiet ze meestal in galop ze is heel gevoelig op het been.
Maar hoe kan ik zorgen dat ze dat niet doet als ze doet dan ga wel weer nieuwe proberen dan doet als nog.
valerie2012 schreef:ik rijd der nog maar 4 maanden intensief op en ik heb nog maar 4 maanden les maar dat komt omdat ik der kreeg toen ze 2 jaar. En heb der in november ander half jaar.