Bizzybijtje schreef:Ceriadwen schreef:Duhhuh! Dat doe je dus vanaf het allereerste moment dat je op het paard stapt. Vanaf de eerste minuut dat je op dat dier stapt zal je moeten gaan werken aan een recht paard dat op beide zijden even sterk/soepel is. Basis van de basis. Of laat jij ze eerst jaren krom zijn?
Vind het erg knap dat je die soepelheid al kunt bereiken in het basiswerk dan, aangezien er eerst een heleboel andere dingen op orde moeten zijn wil je überhaupt een rechtgericht paard hebben.
Maar zou je mijn paarden dan ook kunnen trainen? Weet zeker dat ik er dan zo mee op de OS kan verschijnen.
Natuurlijk werk je vanaf het begin of aan al een beetje om het paard recht te richten. Maar "basis van de basis" is het ab-so-luut niet.
Het zou overigens fijn zijn als je een iets minder denigrerende toon aan zou slaan in je posts.
Ik vind het inderdaad erg vreemd dat je niet vanaf moment een aan de gang gaat met een soepel rechtgericht paard.
Daarnaast vind ik je nou ook niet erg lief tegen mij
Citaat:Maar zou je mijn paarden dan ook kunnen trainen? Weet zeker dat ik er dan zo mee op de OS kan verschijnen.
Niet zo een aardig zinnetje!
Het is helemaal niet knap dat je de soepelheid bereikt in het basiswerk, en zeker niet met een jong paard. Het wordt wel wat lastiger als een paard al jaren in een scheefheid zit om dat weer soepel te krijgen.
Wat ik bedoelde is dat je andere scheefheden wel goed kunnen zijn maar je verticale scheefheid later pas echt beter kan worden, dus piaffe en passage zijn oefeningen die pas veel later in de training komen.
Wat ben ik blij met sommige reacties hier en die links hierboven zijn zeker een kijkje waard..
Is echt niet erg hoor!