Koper schreef:Tuurlijk krijg ik te maken met de vooroordelen van driegangermensen, maar er zijn ook zat mensen uit de IJslanderwereld die heel anders met hun paard omgaan dan ik.
Wat een geweldige term
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

VivaLaVida schreef:Westernmensen zijn ook wat nuchterder over het algemeen. Denk ik.
En tigra: jij weet dus gewoon niet wat western is.. dat is zon fout beeld. . Beetje rond hobbelen met lange teugel op een relaxed paard. .. die van mij is en heethoofd. Die staat ook graag te dribbelen op de poetsplaats. Het mag alleen niet van mij.
Tigra_ schreef:VivaLaVida schreef:Westernmensen zijn ook wat nuchterder over het algemeen. Denk ik.
En tigra: jij weet dus gewoon niet wat western is.. dat is zon fout beeld. . Beetje rond hobbelen met lange teugel op een relaxed paard. .. die van mij is en heethoofd. Die staat ook graag te dribbelen op de poetsplaats. Het mag alleen niet van mij.
Dat is wat jij er nu van maakt hé? Ik heb nooit gezegd dat ze maar wat rond hobbelen hoor. Ik heb gewoon gezegd dat de sfeer op een ranch heel anders is en dat het enerzijds positief is en anderzijds het ding wat mij tegen staat. Maar goed wat jij wil ik weet best wat western is het ligt mij alleen niet misschien moet je dat accepteren dat niet iedereen er fan van is?
Tigra_ schreef:Ik denk dat western en dressuur best ver uit elkaar liggen. Zowel in de omgang als met rijden. Grotendeels ligt dit wel aan opvoeding, huisvesting en voeding. Maar er is niet iets fout. Als heel eerlijk ben ligt western mij ook niet. Meerdere malen op een ranch geweest. Ergens heeft het iets omdat je toch een hele andere sfeer treft. Heel rustig en relax anderzijds is het ook het geen wat mij tegen staat ik werk wel met een paard en ik heb toch graag dat er wat in zit . Ik hoef mijn paard niet een half uur op de poetsplaats te laten staan in haar uppie. Ook heb ik liever niet dat ze bijna in slaapt valt ik wil gewoon een lekker fit en alert paard . Ze hoeven niet te staan draaien en huppelen daar houd ik ook niet van maar mijn menig is toch dat ik niet een al te relax paard wil. En ik denk dat het heel lastig is om elkaar te begrijpen. Je hebt er beide een hele andere kijk op. Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn. Maar misschien is het optie om er niet meer in een discussie verzeilt te raken. Leven en laten leven. Jij doet het zo dat is jouw ding. En zij doet het liever anders.
Als je inderdaad denkt er niet mee door te kunnen gaan zul je eens met haar moeten praten of het niet beter is je eigen plekje te zoeken.
VivaLaVida schreef:Tigra_ schreef:Ik denk dat western en dressuur best ver uit elkaar liggen. Zowel in de omgang als met rijden. Grotendeels ligt dit wel aan opvoeding, huisvesting en voeding. Maar er is niet iets fout. Als heel eerlijk ben ligt western mij ook niet. Meerdere malen op een ranch geweest. Ergens heeft het iets omdat je toch een hele andere sfeer treft. Heel rustig en relax anderzijds is het ook het geen wat mij tegen staat ik werk wel met een paard en ik heb toch graag dat er wat in zit . Ik hoef mijn paard niet een half uur op de poetsplaats te laten staan in haar uppie. Ook heb ik liever niet dat ze bijna in slaapt valt ik wil gewoon een lekker fit en alert paard . Ze hoeven niet te staan draaien en huppelen daar houd ik ook niet van maar mijn menig is toch dat ik niet een al te relax paard wil. En ik denk dat het heel lastig is om elkaar te begrijpen. Je hebt er beide een hele andere kijk op. Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn. Maar misschien is het optie om er niet meer in een discussie verzeilt te raken. Leven en laten leven. Jij doet het zo dat is jouw ding. En zij doet het liever anders.
Als je inderdaad denkt er niet mee door te kunnen gaan zul je eens met haar moeten praten of het niet beter is je eigen plekje te zoeken.
Dit is blijkbaar jouw beeld van een westernpaard. Wat dus niet klopt.
Een westernpaard hoort getraind te zijn, fit, altijd alert op zijn ruiter, reageert super snel.quarters zijn ook nog eens erg slim.
Ik kraak je niet af en je mening ook niet, mijns inziens klopt jouw beeld gewoon niet (heel veel mensen hebben dit beeld helaas. ..)
VivaLaVida schreef:Tigra_ schreef:Ik denk dat western en dressuur best ver uit elkaar liggen. Zowel in de omgang als met rijden. Grotendeels ligt dit wel aan opvoeding, huisvesting en voeding. Maar er is niet iets fout. Als heel eerlijk ben ligt western mij ook niet. Meerdere malen op een ranch geweest. Ergens heeft het iets omdat je toch een hele andere sfeer treft. Heel rustig en relax anderzijds is het ook het geen wat mij tegen staat ik werk wel met een paard en ik heb toch graag dat er wat in zit . Ik hoef mijn paard niet een half uur op de poetsplaats te laten staan in haar uppie. Ook heb ik liever niet dat ze bijna in slaapt valt ik wil gewoon een lekker fit en alert paard . Ze hoeven niet te staan draaien en huppelen daar houd ik ook niet van maar mijn menig is toch dat ik niet een al te relax paard wil. En ik denk dat het heel lastig is om elkaar te begrijpen. Je hebt er beide een hele andere kijk op. Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn. Maar misschien is het optie om er niet meer in een discussie verzeilt te raken. Leven en laten leven. Jij doet het zo dat is jouw ding. En zij doet het liever anders.
Dit is blijkbaar jouw beeld van een westernpaard. Wat dus niet klopt.
Een westernpaard hoort getraind te zijn, fit, altijd alert op zijn ruiter, reageert super snel.quarters zijn ook nog eens erg slim.
Ik kraak je niet af en je mening ook niet, mijns inziens klopt jouw beeld gewoon niet (heel veel mensen hebben dit beeld helaas. ..)

en dressuurruiters die expres de enge dingen opzochten om de driejarigen mak te krijgen voor ze mee mochten. Ik weet springruiters die een bang paard het snot voor zijn ogen slaan en schoppen zodat ie geen verzet meer geeft en ik weet springruiters die heel relaxed en cool met de dieren zijn en dat van nature overbrengen.Urielle schreef:Van de westernfokkerij weet ik niet veel, ik heb ook nog nooit een Quarter gereden. Ik denk wel dat er erg op karakter gelet wordt, je kunt in die discipline denk ik geen kijkerige paarden gebruiken bijvoorbeeld lijkt me. Wel weet ik dat bepaalde bloedlijnen in de dressuurpaardenfokkerij echt heel ril zijn, dat andere weer erg kijkerige paarden geven. Omdat de kwaliteit van bewegen voorop staat en zoals men zegt: 'Aan de echt goede paarden is altijd een steekje los.' Als een paard fenomenaal beweegt, levert men graag in op het karakter, mits nog wel werkwillig.