11 jaar, talent, wat nu ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:51

xxLady schreef:
Carolaaxxxx schreef:
Een leuke grote D pony met potentie. Misschien 1 die al wat parcoursjes heeft gelopen maar een mooie jonge leeftijd. Zo kan ze nog wat bereiken bij de pony's! :j

Ben ik het helemaal mee eens (:
Ook bij de pony's kun je veel bereiken, je hebt bij pony's ook Nederlandse, Europese en Wereldkampioenschappen. Ook bij de pony's kun je rijden als je veel talent hebt.
Ik zou zeggen; koop een leuke D-pony, met wat wedstrijdervaring!

Je hebt geen WK pony's.... :=

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:52

Suzanne_k schreef:
Na het filmpje te hebben gezien, wil ik ook adviseren om een zeer ervaren pony te kopen. Ze mist op de sprong af en toe nog wat balans en een groot paard gaat ze daardoor denk ik niet voldoende uitzitten. De hoogte van de hindernissen bij de paarden begint op de 1.00 meter aanzienlijk hoger dan het (60 centimeter?) parcours dat ze nu springt.

Helemaal mee eens

Bij de paarden is wel even wat anders, persoonlijk vond ik de ponywedstrijden veel gezelliger, in ieder geval een heel andere sfeer hebben.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:53

Nynke niet zo flauw doen :)

Okay vader ik zie genoeg rijtechnische fouten, uw dochter is er nog lang niet, Dit Parcours is niet B waardig.
Ze rijdt leuk maar talent?

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:54

Nynke1 schreef:
Je hebt geen WK pony's.... :=

oh grapje, naja wel EK in ieder geval en daar kun je ook rijden met veel talent!
Dus wat ik bedoelde te zeggen is dat je niet persé een paard nodig hebt om veel te bereiken, het kan ook heus wel met een pony.
En voor een 11-jarig meisje denk ik dat een pony op dit moment beter is!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:55

Ben ik de enige die hoort dat de mensen op het filmpje allemaal Engels spreken?
Of is de TS Engels?

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:55

Filmpje gezien maar ik vind haar ook te klein en nog niet toe aan een b-parcour bij de paarden.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:56

Met 11 jaar reed ik ook met de pony's op wedstrijd.
een half jaar later ben ik met een paard gaan trainen.
met 12 jaar mocht ik starten,we waren een goed team.
4 maanden later had ik me sponsor die me spulletjes betaalden.

Dus ze kan in principe vast gaan trainen met een paard

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:57

Dat paard ken ik, staat bij ons in de buurt en zie ik regelmatig op wedstrijden!
Lees ook dat je een ouwe rot in het vak wil, dit is geen paard voor een meisje van 11.
Maar de keuze ligt natuurlijk helemaal bij jullie zelf.
Mijn zusje was op 11 jarige leeftijd eigenlijk ook al aan de grote kant voor een D pony! Gelukkig hebben we die wel voor haar gekocht. Het voordeel voor haar was wel dat ik hem bij kon blijven rijden. Nu is ze ondertussen 13 en ook al voor een deel overgestapt naar de paarden. Laat der nog even genieten van de pony tijd. de overstap is ontzettend groot en als dadelijk 12 jarige tussen toch wel de grote mannen te rijden is voor zoon meid niet leuk. Merk het zelf aan mijn zusje, hoeveel talent ze heeft (stuk meer als mij;p) Maar om daar allemaal tegen te moeten rijden houdt der wel tegen. Gewoon genieten en als ze dadelijk een jaar of 14/15 is is het nog vroeg genoeg om over te gaan naar de paarden!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:58

Ik doe niet flauw. Ik heb de vader via pb ook al wat gestuurd, maar nog geen reactie op gehad. Mijn advies was inderdaad ook om een goede D pony aan te schaffen.

Ik vind de meesten hier juist erg flauw reageren tita. Waarom zo neerbuigend doen over een meisje van 11 jaar die volgens paps en anderen talent heeft? Erg flauw dat er direct om foto's en filmpjes gevraagd wordt.

Aan de TS: Koop een goede D-pony, eentje die haar een beetje meeneemt en waar ze dus veel van kan leren. Zoek een fijne trainer op en wie weet hoe veel deuren er voor haar opengaan. Dat is het enige wat ik je mee kan geven.

Je moet er via via een beetje inrollen, maar om nu te zeggen dat als ze echt talent had, dit allang was gebeurt? Erg flauw en zo werkt het helemaal niet. En daar ben ik zelf het bewijs van ;) .

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:00

rooz1993 schreef:
Lees ook dat je een ouwe rot in het vak wil, dit is geen paard voor een meisje van 11.

Hij schrijft niet dat hij een ouwe rot in het vak wil. Hij is op zoek naar een paard en op die manier komt hij bij veel ouwe rotten in het vak terecht. Ik denk dat hij het dan heeft over mensen die al lang in het vak zitten.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:00

Ik vind het trouwens wel super dat de ouders er goed over nadenken en advies vragen en niet zomaar een paard kopen omdat hun dochter leuk kan rijden +:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:02

Filmpje gezien, leuk ruitertje maar dat is het dan ook, er zijn hier op bokt veel kids die dit kunnen. Mijn advies, ook na het zien van het paard dat jullie op het oog hebben, niet doen. Koop een ervaren springpony, dan kan ze onder goede begeleiding uitgroeien tot een goede ruiter. Ik snap heel goed wanneer je zelf geen kaas gegeten hebt van paardrijden dat je dan andere mensen gelooft die zeggen dat ze talent heeft. Ik zie een doodbraaf paard dat een BB parcours springt en een ruitertje dat redelijk rondrijd. Maar echt talent komt er wel als jullie je de kop niet gek laten maken en gewoon een goede pony kopen en haar de juiste begeleiding geven.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:03

Ik vroeg niet om fotos en filmpjes hoor maar na het zien van de film heb ik niet zoiets van wauw.

Ik zie genoeg fouten in dit kleine parcoursje waardoor ik me afvraag waar de basis is.
Verder ben ik het met je eens om een D-pony aan te kopen een Ek-pony of anders iets wat Z heeft gesprongen.

Deze hoogte lijkt me erg laag 40-50 cm.

Talent nogmaals wat is talent :)
Een ouder is natuurlijk al snel trots op zijn kind

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:03

Heb nu het filmpje ook bekeken. Ik zie een meisje wat leuk rond rijdt, maar vooralsnog geen hoogvlieger.

Ik weet niet of de mensen die haar de hemel inprijzen een zakelijk belang daarbij hebben?
Beginnen aan een paard voor zo'n jong kind, in combinatie met ouders die er geen verstand van hebben, is vrágen om problemen. Ik heb het meermalen zien gebeuren in mijn nabije omgeving.

Koop die pony, zorg voor goede begeleiding, een vrachtschip met geld en wie weet zien we je dochter op de OS in zoveel jaar! :-)

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:04

Silly_Woman schreef:
Of is de TS Engels?

Inderdaad?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:06

Ik doelde op anderen hier in het topic wbt de filmpjes, Tita ;) .

Voor 6-8 duizend euro gaan ze natuurlijk geen ervaren EK pony vinden. Eentje die Z gesprongen heeft moet er voor dat geld zeker wel te vinden zijn bij de D's.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:08

Als ik ts haar vader was zou ik hier op bokt geen advies over vragen of alleen serieuze pb's beantwoorden. Misschien is het wat voor de ts om advies te vragen op de manege waar zei nu rijd en kijken of zij de juiste persoon weten die jullie verder kunnen helpen. Aangezien er heel wat mensen reageren die zelf niet eens een normaal rondje kunnen sturen.

Love_Uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:08

Wat is er mis met de pony van het filmpje dan? Ik vind dat hij/zij haar goed helpt en ze lijken goed bij elkaar te passen. Of ik nu echt talent zie bij dit meisje weet ik niet, er zijn er genoeg die zo een parcours rondrijden ;) zorg er in ieder geval voor dat ze het leuk blijft vinden. Ik vind dus ook dat ik dit meisje nog niet op een paard zou zetten, zou jammer zijn als ze de lol erin gaat verliezen door bijv. ongelukken e.d.
Verder veel succes en zorg vooral voor goede begeleiding!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:09

faatxhorse schreef:
Silly_Woman schreef:
Of is de TS Engels?

Inderdaad?

Wat maakt het uit? :P

Vind erg flauw om meteen maar te zeggen dat het kind geen talent heeft. Ze rijdt netjes het parcourtje door, menig 11 jarige meisjes die minder rijden. Ik weet verder natuurlijk ook niet wat voor les je dochter allemaal gehad heeft en waar ze nu rijdt.

Wat erg belangrijk is, is dat je ook denkt aan de groei van het lichaam van je dochter. Je wilt natuurlijk niet dat ze door het rijden met een groot paard rugklachten of andere klachten gaat krijgen omdat het dier wellicht een paar maatjes te groot is.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:09

Volgens mij is de ruiter in het filmpje niet het dochtertje van TS.

TS; talent is maar een klein onderdeel van succes. Motivatie is veel belangrijker, als een meisje van 11 op een paard 'moet' presteren kan de lol er snel af zijn. Pas dus op en hou de motivatie goed in de gaten.

soofje1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:11

Is een goed gefokt paard en als ze talent heeft komt ze er wel met de juiste begleiding en doorzettingsvermogen, natuurlijk moet het geen moeten zijn, je hebt ook ouders die willen hun kinderen in een maand op concours zien..

debbie2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 16:12

Voor alle duidelijkheid,

Ik heb dat bericht niet geplaatst om met lof overdonderd te worden.
Wij zijn echt leken en willen gewoon raad.
Het kan inderdaad zijn dat sommige mensen zeggen dat ze talent heeft uit financiële overwegingen.

Dat filmpje is anderhalf jaar geleden opgenomen met een paard wat zijn tweede concours sprong.

Ik vind het echt jammer dat sommige mensen zo reageren.

Paul

debbie2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 16:14

sallandval schreef:

TS; talent is maar een klein onderdeel van succes. Motivatie is veel belangrijker, als een meisje van 11 op een paard 'moet' presteren kan de lol er snel af zijn. Pas dus op en hou de motivatie goed in de gaten.

Citaat:
wat is dit nu? hoe kun je zoiets zeggen ?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:14

sallandval schreef:

Hoe kom je daarbij?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:15

Paul, dat is een beetje bokt-eigen. Filter de goede adviezen van tussen het elkaar-vliegen-afvangen uit, en negeer de rest.

Die goede adviezen zijn:
Zoek eerst een goede instructeur (bv. één van die mensen die zeggen dat ze zoveel talent heeft? Als hij/zij dat meent zal hij/zij graag tijd in het talent investeren - zo niet, weet je meteen de waarde van het oordeel)
Laat die instructeur meehelpen/adviseren over de aankoop van een ervaren D of E-pony. Een paard is echt niet handig voor een kind van 11, talent of niet.

En als het zover is, laat dan het dier volledig keuren door een onafhankelijke dierenarts.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 26-07-13 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt