Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mallootje schreef:Ik doe het niet, lijkt mij eng om de omgeving niet meer te horen. Dan komt een schrikreactie van je paard misschien nog 'dubbel zo hard aan'.. Stalgenootje doet het wel vaak en lijkt dan echt heel ontspannen te kunnen rijden
Ik ben zelf een schrikzak en zit me over elk pietluttig dingetje druk te maken (een klapperend lintje, paarden die naast de bak uit hun dak gaan, wind etc) en daar wordt mijn verzorgpony niet relaxter van
Ik denk dat ik met muziek in mijn oren me beter zou kunnen ontspannen en minder op de omgeving zou letten en dat dat de ontspanning ten goede zou komen
Mallootje schreef:Ik doe het niet, lijkt mij eng om de omgeving niet meer te horen. Dan komt een schrikreactie van je paard misschien nog 'dubbel zo hard aan'.. Stalgenootje doet het wel vaak en lijkt dan echt heel ontspannen te kunnen rijden

VIP518 schreef:Nee ik vindt het hele maal niks, consentratie die ver te zoeken is en daarbij vindt ik het ook niet veilig omdat je dan niks hoort

.
) waar precies mijn iphone in past. Die doe ik sowieso om als ik ga rijden zodat ik een telefoon bij me heb voor noodgevallen.