Paardrijden met muziek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:26

Ik af en toe eens, zelfs ook soms met radio.

Ik ben dan meer met m'n gevoel bezig en kom juist dichter bij mn paard, doe het wel alleen als ik een paard of pony heel goed ken en precies weet wat het doet.

Ik doe het niet langs de weg etc, alleen met dressuur training. Ik word er echt rustig van en gefocust.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:47

Ik doe het niet, lijkt mij eng om de omgeving niet meer te horen. Dan komt een schrikreactie van je paard misschien nog 'dubbel zo hard aan'.. Stalgenootje doet het wel vaak en lijkt dan echt heel ontspannen te kunnen rijden :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 18:53

Vroeger vond ik het erg 'marginaal' als ik iemand zag met oortjes :') maar eigenlijk zou ik het best ook wel eens willen proberen *\o/* aangezien het nog hard werken is voor mij bij de dressuur kan het misschien wel stimulerend zijn :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 19:03

Mallootje schreef:
Ik doe het niet, lijkt mij eng om de omgeving niet meer te horen. Dan komt een schrikreactie van je paard misschien nog 'dubbel zo hard aan'.. Stalgenootje doet het wel vaak en lijkt dan echt heel ontspannen te kunnen rijden :)

Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar denk dat het bij mij andersom zou kunnen werken :j Ik ben zelf een schrikzak en zit me over elk pietluttig dingetje druk te maken (een klapperend lintje, paarden die naast de bak uit hun dak gaan, wind etc) en daar wordt mijn verzorgpony niet relaxter van :n Ik denk dat ik met muziek in mijn oren me beter zou kunnen ontspannen en minder op de omgeving zou letten en dat dat de ontspanning ten goede zou komen :j

sdvfoto

Re: Paardrijden met muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:42

Ik heb het ook nog nooit geprobeerd of over nagedacht, ik zou het alleen oordopjes in doen als ik in me uppie aan het rijden zou zijn. Maar dat is meer omdat ik dan bang zou zijn dat er iemand tegen me praat en ik het niet door heb en asociaal niet terug praat. Of gewoon de muziek niet te hard aan zetten bedenk ik me net.. ;-)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:55

ik rij ook met oordopjes in 1tje dan. ga dan ook echt op de ritme van de muziek rijden zoals 3.46min ofzo stappen en dan weer de andere kant stappen en dan zolang draven en weer de andere kant draven en zo maar door. vind dan het paard wat ik rij lekkerder rijden.

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:59

Mallootje schreef:

Voor mij werkt het juist bij schrikreacties, als ik normaal iets hoor en er aan denk dat mijn (gevoelige) paard ervan kan schrikken springt hij al weg. Als ik doe alsof er niks aan de hand is kijkt hij wel een beetje, maar rent hij niet weg. Als ik het niet hoor denk ik dus ook dat er niks aan de hand is..

Maar op zich snap ik je wel, je krijgt sowieso wat minder mee van je omgeving.

bentee_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:58

Ik rijd altijd met een oortje in en heb een speciale lijst op mn telefoon staan voor tijdens het rijden met wat rustige muziek. ik vind het heerlijk kan me er juist erg goed door concentreren en doordat ik maar 1 oortje in heb merk en hoor ik nog wel wat er om me heen gebeurd :).

VIP518

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:54

Nee ik vindt het hele maal niks, consentratie die ver te zoeken is en daarbij vindt ik het ook niet veilig omdat je dan niks hoort

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 05:16

VIP518 schreef:
Nee ik vindt het hele maal niks, consentratie die ver te zoeken is en daarbij vindt ik het ook niet veilig omdat je dan niks hoort

Beetje kort door de bocht..

A. Veel mensen geven juist aan dat ze zich beter concentreren met muziek op omdat ze hierdoor minder aandacht besteden aan de omgeving
B. Muziek op staat niet gelijk aan niets horen. Je kunt het zachtjes zetten, slechts 1 oordopje in doen etc

DB123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:57

Ik vind het wel kunnen gewoon in de bak.op buitenrit vind ik t gevaarlijk

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:01

Ik vind het verschrikkelijk! Als ik met me paard bezig ben ben ik met me paard bezig! Geen afleiding.. je hebt toch genoeg aan je paard. Het zal vast ontspannend werken.. maar nee.. Wel met poetsen een muziekje erbij maar met trainen nee... ik heb genoeg aan me paarden!

Stralina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:14

Ik zou het zelf nooit doen omdat ik me dan totaal niet meer zou kunnen concentreren :)

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:32

Ik denk dat het voor iedereen anders is. De een kan zich er beter door concentreren en de ander niet, tja zo is het wel met meer dingen toch? :)

Opzich vind ik zelf dat het niet gevaarlijk hoeft te zijn, gewoon in de bak zachtjes muziek op de achtergrond..

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:38

Ik rijd (alleen in de bak) af en toe met muziek. Ik zing dan gelukkig niet mee. :+
Ik doe hem niet al te hard en ik rijd dan met oortjes. Soms doe ik de oortjes uit zodat mijn pony ook ff mee kan genieten (nee hoor meer zodat ze weet dat het niet eng is enzo)
Met muziek dan kan ik afwisselen van tempo op de muziek en dat is altijd wel grappig of dan denk ik hee dit muziekje nu middendraf op de diagonaal, jaaaaaa voel die beat denk ik dan hahahaha. Wat dat betreft echt gestoord. Ik krijg dan fantasie over figuren en dat heb ik normaal eigenlijk niet echt. Dan wel waardoor het denk ik ook fijner is voor mijn pony. Of dan bedenk ik een figuur ofzo. :')

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:48

Jup, ik doe het altijd als ik in de buitenbak aan het rijden ben , oortjes in want dan ben ik veel meer ontspannen en geconcentreerd en paard loopt naar mijn gevoel beter! :D

In de binnenbak hebben wij radio met speakers wat ook handig is.

In het bos doe ik het niet, dan voel ik mij niet op m'n gemak als ik niks hoor :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:56

Ik heb vroeger wel eens met een oordopje in gereden om mezelf af te leiden en meer focus op mijn paard te hebben. Dat werkte toen niet echt dus ik ben ermee gestopt.

Laatst met een wedstrijd op de wei was ik nogal over de zeik en heb de hele dag met mijn ipod op gelopen om tot rust te komen. Ik was de eerste start en ook de eerste combinatie op het losrijterrein en heb toen ook mijn dopjes in gehouden. Heerlijk was dat. Ik kon me focussen op mezelf en mijn paard en we werden heerlijk ontspannen samen.
Toen de volgende combinatie kwam losrijden heb ik gemeld dat ik met oordopjes reed en dus niks van mijn omgeving hoor, maar toen het drukker werd heb ik ze uit gedaan. Helaas kwam en toen helemaal heel veel meer activiteit rond het losrijterrein waardoor ik weer even de concentratie verloor, maar doordat we lekker ontspannen zijn begonnen heb ik me weer kunnen herpakken.

Het is me toen zo goed bevallen dat ik graag meer met oordopjes zou willen rijden, maar als er anderen in de bak zijn doe ik dat liever niet, omdat je niet hoort als er iets met die andere paarden gebeurd waar je rekening mee moet houden.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 15:13

Ik rij bijna altijd met oordopjes in.
Ik hou de omgeving te erg in de gaten en mijn verzorgpony wordt dan super gestresst.
Aks hij nu schrikt hoor ik niet waarom nee, maar ik vererger zijn schrikreactie ook niet (wat ik zonder oortjes wel doe).

_Ijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:01

Ik doe het zelf niet. Maar ik vind wel dat als je oordopjes in hebt je nog wel je omgeving moet kunnen horen ( Auto's, brommers etc. ) om ongelukken te voorkomen. Dat geldt dan voor het buitenrijden. In de bak vind ik het niet echt erg, zolang je concentratie er maar wel bij is.

Ex_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:04

mijn beste vriendin rijd altijd met muziek op want dat maakt haar rustig en ze heeft een erg druk paard, zelf zou ik het nooit kunnen want ik word TE rustig van muziek en ga dan dagdromen hihi

Fleurlovexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:28

Voor mij zou het super goed werken omdat ik met muziek aan me altijd goed la n concentreren en met de juiste muziek kan je ook goed ontspannen !

anniekb94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:55

Toen ik nog op een andere stal reed, deed ik dat wel eens als ik helemaal alleen reed. Ik vond het heerlijk. Ik luisterde vaak 'kür-achtige' muziek (Hans Zimmer, of een kür van Anky of Edward). Ik weet niet waarom of waardoor, maar het leek wel eens alsof ik er beter door ging rijden en dat m'n paard ervan ging dansen, alsof ik echt een kür reed.... Wat muziek en gedachten wel niet met je doen :') .

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:11

ik denk dat ik morgen een kür op muziek ga rijden met hardcore op hahaha :')

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:25

Ik rijd het liefst met muziek, ik heb een heuptasje (wel moderne ;)) waar precies mijn iphone in past. Die doe ik sowieso om als ik ga rijden zodat ik een telefoon bij me heb voor noodgevallen.
Maar het liefst zet ik dan een muziekje of de radio aan. Word ik niet zo snel afgeleid en kan ik me concentreren op wat ik aan het doen ben.
Dat dansen op de beat daar zijn wij als combinatie nog lang niet aan toe. We blijven een beetje hangen bij de ontspanning :+
Misschien maar eens een instructrice zoeken die ook van muziek houdt :)

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:30

1 oortje met radio in onder het paardrijden, erg fijn! Ik rijd daardoor langer dan wanneer het stil is, de tijd gaat sneller... al sluit ik me af en toe zoaf dat ik de muziek niet eens hoor onder het rijden, zo geconcentreerd bezig ben ik dan. :')