Hier zie je een paardje dat L startgerechtigd is en duidelijk moeite heeft om rustig te galopperen. Rechtsom is voor haar de zwakste galop vandaar dat ik dit foute! filmpje plaats. Als het goed gaat is het namelijk minder leerzaam en expres heb ik dus dit fouten filmpje geplaatst.
De galop rechts was mooi, goed aangesprongen in de juiste stelling (alleen nog mijn binnenhand na laten geven, benen langer maken!!), Netjes en keurig vergeleken bij hoe het was een half jaar geleden. Dat maakt blij want om de zoveel tijd maak ik filmpjes om te kijken of er wel of niet progressie zit en die stuur ik dan naar mijn instructrice (heb hier in Frankrijk geen les meer dus moet het op die manier doen).
Aandachtspunt is: uit de galop halen naar de draf:
Beter is als ik haar op de volte in galop zet, zodat ik mijn activiteit behoud dus haar goed laat door springen, dan volte sluiten en op weinig (hand) naar de draf voor een vloeiende overgang van áchteren uit rijd (dus daar zit nog veel werk aan waar ik zin in heb!).
Ze mag dus niet gaan rennen zoals ze hier doet en daarmee dus op de voorhand stormt, zoals in het filmpje. Goed te zien is dat ze dan direct uit elkaar valt. Dus opdracht is meer rust, wel actief, en op de volte zetten zodat ze niet kan rennen. Wat mij betreft dus heel leerzaam. Maar voor een overbouwd paardje dat met de gat in de lucht en hoofd in de grond in draf en galop haar oefeningen deed twee jaar geleden is dit al een behoorlijke progressie en Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd. Dat is voor mij het belangrijkste, niet om perfecte filmpjes te laten zien maar dat er progressie is en plezier bij paard en ruiter met het rijden. Dat laatste zit bij ons wel goed
.

En ik verwacht nu wel allemaal 10'en! 
sorry....niet goed gekeken
), zit iedere wedstrijd in de prijzen, dus zo slecht zal het getoonde wel niet zijn, iig goed genoeg voor het nivo