Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dat geeft niet, maar ga dan eerst daaraan werken. Waarom zou je niet eerst willen leren om te werken aan je balans, leren ontspannen, leren voelen want mijn inziens ga je dan veel sneller vooruitgang zien.. Dan komt die galop ook wel..
maar als je wil rennen, moet je toch ook eerst kunnen lopen?
Lasca_1987 schreef:Omdat mn instructrise nu dus ook de galop behandeld in de les en ja ik wil ook wel leren galopperen.
.
Die oefening is goed voor je core en bil/beenspieren.IndianLady schreef:Lasca_1987 schreef:http://m.youtube.com/index?client=mv-go ... LVwmn7fPVY Dit is het meest recente filmpje van mij op Lasco galopperen. Kanaal; TheLatvfan
Poeh, ik viel bijna in slaap van zijn tempo.
Sorry maar zo kan ik ook niet galoperen, hij is totaal niet aan het been, niet voorwaarts.
Heeft mi niets te maken met jouw gewicht.
Lasca_1987 schreef:Ik kan om 2 redenen niet naar de sportschool.. 1 geld, ik kan het niet betalen! En mijn privelessen worden betaald door mn moeder! En 2 dan krijg ik weer last van een eerder opgelopen blesure *thnxpa* . Als ik bijv ga rennen dan gaat mn rechterzij zeer doen en dit kan wel een paar dagen aanhouden.
. En ja idd ik zou ook graag eens op de Fries mogen rijden. jasmijn78 schreef:Wat mij betreft zijn veel tips die hier gegeven worden symptoom-bestrijding. De oorzaak van het balans/conditie/kracht/coördinatieprobleem is en blijft het overgewicht. Zolang je de oorzaak niet wegneemt blijft het probleem bestaan. Ik weet zeker dat als de TS haar overgewicht kwijt is en goed aan haar eigen conditie, kracht en balans heeft gewerkt, dat galopperen appeltje-eitje zal zijn. Zolang ze dat niet voor elkaar heeft zal ze het zichzelf en vooral ook het paard het onmogelijk maken fijn te galopperen. Als je goed wil leren rijden moet ze als ruiter ook zelf over een lijf en conditie beschikken waarmee dat mogelijk is.
Lasca_1987 schreef:Ik heb eerder al aangegeven dat ik niet meer kan sporten omdat dan de blessure aan mijn rechterzij weer terug komt. Ik ben blij dat ik met paardrijden er geen last van heb! Het is niet dat ik niet wil. Maar het is dat ik het niet kan.
Lasca_1987 schreef:En Lasco mag 85 kilo dragen . En ja idd ik zou ook graag eens op de Fries mogen rijden.
Lasca_1987 schreef:Wat ik trouwens ook wil doen, als ik het financieel kan behappen is naar weight watchers gaan.
Loetie84 schreef:Zonder nu te zeggen dat TS niet kan paardrijden, wil afvallen mi helemaal niet zeggen dat het probleem dan is opgelost! Sommige mensen kunnen nou eenmaal niet rijden en sommige mensen hebben nou eenmaal een slechte balans.
Loetie84 schreef:Gevoel heeft namelijk niets te maken met je gewicht. Ik kan nu pas na dik 4 jaar fatsoenlijk doorzitten op mijn paard. Gewoon gebrek aan 'ruitergevoel'
Op Floris in mijn 10er jaren.
Nog eentje van mij op Floris. 

.