Fellor schreef:Het is wel heel erg -een kant op denken- om daaruit te concluderen dat de paarden de rodeo zelf leuk vindenGeen enkel vluchtdier dat weinig gewend is vind het leuk om in een vrachtwagen te staan, op een druk evenement bestegen te worden opgesloten tussen een paar hekken met luidsprekers in zijn oren enz...
Misschien lopen ze wel in de vrachtwagen omdat ze dat met voer geleerd hebben? Of omdat ze weten dat ze anders opgejaagd worden door drijvers of... enz. Ik zeg niet dat dat zo is, maar wel dat het er bij mij echt niet ingaat dat die paarden jottum roepen en de vrachtwagen op rennen![]()
Als ik een promotiefilmpje voor mezelf maak ziet alles er ook mega-rooskleurig uit, dus uit zo'n bron zo'n conclusie trekken vind ik erg kortzichtig.
Als filmpjes gemaakt waren door één persoon was zou ik zeggen, je hebt gelijk. Maar dit zijn meerdere mensen die roepen dat de paarden dit echt leuk vinden. En ik geloof die meneer die zegt dat de paarden staan te dringen om mee te mogen. Dat jij dat nog niet hebt meegemaakt betekend niet dat het niet bestaat. De paarden zijn heel veel gewend, gaan eens in de twee weken mee op rodeo, mogen 8 seconden bokken, en gaan dan weer naar huis, lekker met vriendjes op de wei of in de paddock.
Wat is de reden dat jij filmpjes van de anti-rodeo lobby gelooft maar de pro-rodeo lobby niet?

Geen enkel vluchtdier dat weinig gewend is vind het leuk om in een vrachtwagen te staan, op een druk evenement bestegen te worden opgesloten tussen een paar hekken met luidsprekers in zijn oren enz...
.
Maar ze zijn niet echt recent?
. Ben 't overigens wel met je eens hoor. Maar ik denk niet dat er hier neutrale filmpjes over te vinden zijn, 't zijn of promo filmpjes, of tegen-rodeo filmpjes.
Dus een robot-koe die rondrent? Lol