werkelijkheid van de rodeo SCHOKKEND!! deel 2 nieuw jasje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:49

Fellor schreef:
Het is wel heel erg -een kant op denken- om daaruit te concluderen dat de paarden de rodeo zelf leuk vinden :+ Geen enkel vluchtdier dat weinig gewend is vind het leuk om in een vrachtwagen te staan, op een druk evenement bestegen te worden opgesloten tussen een paar hekken met luidsprekers in zijn oren enz...
Misschien lopen ze wel in de vrachtwagen omdat ze dat met voer geleerd hebben? Of omdat ze weten dat ze anders opgejaagd worden door drijvers of... enz. Ik zeg niet dat dat zo is, maar wel dat het er bij mij echt niet ingaat dat die paarden jottum roepen en de vrachtwagen op rennen :Y)

Als ik een promotiefilmpje voor mezelf maak ziet alles er ook mega-rooskleurig uit, dus uit zo'n bron zo'n conclusie trekken vind ik erg kortzichtig.

Als filmpjes gemaakt waren door één persoon was zou ik zeggen, je hebt gelijk. Maar dit zijn meerdere mensen die roepen dat de paarden dit echt leuk vinden. En ik geloof die meneer die zegt dat de paarden staan te dringen om mee te mogen. Dat jij dat nog niet hebt meegemaakt betekend niet dat het niet bestaat. De paarden zijn heel veel gewend, gaan eens in de twee weken mee op rodeo, mogen 8 seconden bokken, en gaan dan weer naar huis, lekker met vriendjes op de wei of in de paddock.

Wat is de reden dat jij filmpjes van de anti-rodeo lobby gelooft maar de pro-rodeo lobby niet?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:50

Fellor, die filmpjes zijn óók gekleurd.
En niet alle filmpjes van Cassidy zijn promofilmpjes ;).
Mag ik vragen in welk filmpje je exact die stroomstoten ziet?
En hoe verklaar je dan (aannemend dat die dingen er werkelijk zijn, wat ik niet geloof), dat 't paard stopt zodra de ruiter eraf ligt?

Tevens zijn deze paarden wel degelijk wat gewend. Ze zijn gefokt om dit te doen, net zoals een KWPN'er voor dressuur is gefokt, of een Draver voor drafwedstrijden, zo zijn deze paarden gefokt om te bokken.
Als een paard niet wil bokken, bokt-ie niet goed.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:58

Ik zeg toch niet dat ik alleen de anti filmpjes geloof? Ik heb zelf in Amerika gewerkt en heb meerdere mensen gesproken die gewerkt hebben op rodeos. Ik weet dus dat het verhaal twee kanten heeft. Ik heb ook al eerder aangegeven dat ik enit perse anti alle onderdelen van zo'n wedstrijd ben, maar dat er wel heel veel misgaat, veel dierenleed is en veel nare mensen in die wereld en dat daar best wel eens af en toe aandacht aan besteedt mag worden.

onbarefeet

Re: werkelijkheid van de rodeo SCHOKKEND!! deel 2 nieuw jasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:01

Waarom TS, waarom?
Een 2e topic terwijl er in het 1e al zo veel heisa over was? :n
Hopelijk wordt dit geen welles-nietes topic :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:04

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:05

Cassidy schreef:
En over de bucking horses: paardjes hebben er echt lol in en weten wat er van ze wordt verwacht.

http://www.youtube.com/watch?v=MI5jY1bK ... re=related

Voorbeeld van een paard dat niet in paniek is, op 0.52 ziet het paard de bakrand, houdt in en slaat af.

en nog een compilatie

http://www.youtube.com/watch?v=ZRH4vIwch24&NR=1

Leuke filmpjes :P Maar ze zijn niet echt recent?
Ik kan op Youtube niet echt recente filmpjes vinden over bucking horses of rodeo's, het lijkt wel alsof het van de aardbodem is verdwenen :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:05

Fellor schreef:
Ik zeg toch niet dat ik alleen de anti filmpjes geloof? Ik heb zelf in Amerika gewerkt en heb meerdere mensen gesproken die gewerkt hebben op rodeos. Ik weet dus dat het verhaal twee kanten heeft. Ik heb ook al eerder aangegeven dat ik enit perse anti alle onderdelen van zo'n wedstrijd ben, maar dat er wel heel veel misgaat, veel dierenleed is en veel nare mensen in die wereld en dat daar best wel eens af en toe aandacht aan besteedt mag worden.

In ieder tak van de paardensport gaan er dingen mis, zitten er nare mensen in de paardenwereld en mag er af en toe aandacht aan besteed worden.
Is dat een reden om die hele tak de grond in te trappen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:06

XEefjuhX schreef:
Ik kan op Youtube niet echt recente filmpjes vinden over bucking horses of rodeo's, het lijkt wel alsof het van de aardbodem is verdwenen :=

Ik plaats hier filmpjes die ik eerder heb geplaatst omdat ik niet iedere keer weer Youtube op wil duiken om naar filmpjes te zoeken.

maar U roept, wij draaien:

2010:

http://www.youtube.com/watch?v=aEzbDQzjPTY
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-05-13 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:07

Cassidy schreef:
Fellor schreef:

In ieder tak van de paardensport gaan er dingen mis, zitten er nare mensen in de paardenwereld en mag er af en toe aandacht aan besteed worden.
Is dat een reden om die hele tak de grond in te trappen?

Uhmmm. Dat doe ik niet?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:08

Cassidy schreef:
XEefjuhX schreef:

Ik plaats hier filmpjes die ik eerder heb geplaatst omdat ik niet iedere keer weer Youtube op wil duiken om naar filmpjes te zoeken.

Nee, niet op die manier ;)
Ik bedoel, ze zijn allemaal van iets van 2008 ofzo, soms zelfs ouder.
En verder kan ik van 2012/2013 er weinig/geen filmpjes over vinden.
Dus daarom dacht ik van: Waar is de rodeo gebleven? :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:08

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:10

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:15

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:17

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:21

Dit topic is dus kennelijk OOK weer het "Cassidy" topic geworden, zo begrijp ik.
Rodeo/bucking horses of Parelli, hoe je er ook over denkt, een discussie is kennelijk niet mogelijk, je loopt hoe dan ook tegen de Cassidymuur aan, en komt in dat soort topics onherroepellijk 10.000 door Cassidy geplaatste filmpjes tegen (die ieder overigens zelf op You Tube kan vinden).
Heb je die uitsluitend positieve geplaatste filmpjes niet eerst verplicht bekeken, heb je dus blijkbaar geen steekhoudende mening, want dan weet je niet "waar het over gaat".

Ik vorm mij graag een eigen mening over dit onderwerp BUITEN de talloze promo filmpjes van Cassidy... daar hebben we vele (buitenlandse)websites en You Tube voor.
Waarop op You Tube overigens wel degelijk ook de negatieve kant wordt belicht, als we volgens Cassidy moeten aannemen dat dit uitzonderingen/uitwassen zijn, dan wel het komt helemaal niet voor, dan zou het iets geloofwaardiger zijn als Cassidy ook eens de negatieve kant van een en ander zou laten zien dmv filmpjes waarin het dan wel misgaat, met haar eigen uitleg en commentaar er bij.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:23

Cassidy schreef:
Voor degenen die niet geloven dat een bucking bronco na de bel op 8 seconden stopt met bokken:

http://www.youtube.com/watch?v=wHN0eldg ... re=related

Prachtig om te zien, na 8 seconden stopt het paard inderdaad en galoppeerd gewoon met de anderen mee.
Verder ga ik niet in op de voors en tegens ; deze discussie is al zo vaak gevoerd en er zijn voor en tegenstanders, dat is zo en zal altijd zo blijven, net als mensen die de roll kur goed praten en mensen die er tegen zijn; zonde van de energie.

Ik ga zo weer oefenen met mijn paard ( cutting met een mechanische koe) ; of is dat ook dierenmishandeling ;)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:24

Cassidy schreef:
En nog een laatste:

http://www.youtube.com/watch?v=Lqa38Pd_Gr0

Compilatie zonder spetterende muziek eronder.

Ik vind 't er echt niet heel erg uitzien hier.. Paard in de tweede box ziet er ook niet uit alsof hij bang is ofzo, staat een beetje rustig te niksen :+ . Denk dat als die slechte ervaringen hiermee had, dat hij er dan niet zo bij zou staan (witte paard op 0:55 oid)

terpentijn: 't is meer een Cassidy vs. Fellor topic :). Ben 't overigens wel met je eens hoor. Maar ik denk niet dat er hier neutrale filmpjes over te vinden zijn, 't zijn of promo filmpjes, of tegen-rodeo filmpjes.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:25

ElCid schreef:
Ik ga zo weer oefenen met mijn paard ( cutting met een mechanische koe) ; of is dat ook dierenmishandeling ;)

:wow: Dus een robot-koe die rondrent? Lol :=

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:29

Dat is meestal om het te verbloemen van dierenleed in de rodeowereld, dus gaan ze ff mooie filmpjes plaatsen en om het goed te praten.

Toch er breken bij veel dieren hun benen/ hals/ rug en worden ze bijna gewurgd/ stroom toegediend/ strakke dingen om de testikels en of flanken/ geslagen en flink geschopt.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:31

Ragdollcat, heb je bewijs (foto's filmpjes) van paarden die stroom toegediend krijgen? Gewurgd worden? Strakke dingen omkrijgen?

"Schoppen" valt overigens nog wel wat voor te zeggen.. Wat is het eerste wat je leert als een paard Bokt? Hij moet naar voren, naar voren, naar voren. Mijn reflex (en ik zal niet de enige zijn), is een paard dat bokt benen geven, desnoods een schop. Als hij maar naar voren gaat.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:33

Dat kan je zelf op het internet opzoeken, zat voorbeelden. Ik bespaar mezelf de moeite.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:34

terpentijn schreef:
Waarop op You Tube overigens wel degelijk ook de negatieve kant wordt belicht, als we volgens Cassidy moeten aannemen dat dit uitzonderingen/uitwassen zijn, dan wel het komt helemaal niet voor, dan zou het iets geloofwaardiger zijn als Cassidy ook eens de negatieve kant van een en ander zou laten zien dmv filmpjes waarin het dan wel misgaat, met haar eigen uitleg en commentaar er bij.

Op het moment dat ik zeker weet dat een filmpje recent is (en niet 30 jaar oud), niet gemaakt door Shark , en niet van de Cheyenne Frontier Days, ben ik gerust bereid om daar commentaar op te geven. Ik heb alleen geen zin om nu te zoeken.

En wat het zoeken betreft, als je op bepaalde termen gaat zoeken komen alleen de Shark fimpjes van de Cheyenne Frontier Days bovendrijven. Een compilatie van alle missers die de laatste 30 jaar langs zijn gekomen. Ik ben de eerste die toegeeft dat er ongelukken gebeuren. Dat gebeurt bij heel veel disciplines in de paardensport. En zo ook bij de rodeo.

Onbekend maakt onbemind. Selectief zoeken naar informatie (of beter gezegd, je mening stoelen op informatie die bij hits als eerste boven komt drijven, zoals bij Shark) bevestigd alleen maar het negatieve beeld dat je in je hoofd hebt zitten. En onwil om je erin te verdiepen gaat je dan van dat beeld ook niet afhelpen.

En dat het weer een Cassidy topic wordt: Ik ben geloof ik nog de enige die probeert iemand qua rodeo nog wat bij te willen brengen, velen besteden er al geen energie meer aan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:36

Ragdollcat schreef:
Dat kan je zelf op het internet opzoeken, zat voorbeelden. Ik bespaar mezelf de moeite.

Dat is lekker makkelijk, kwak wat oneliners in een topic maar weiger vervolgens je mening op een of andere manier te onderbouwen. Bespaar jezelf dan ook de moeite om die oneliners hier neer te zetten, wil je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:38

LoveBodin schreef:
terpentijn: 't is meer een Cassidy vs. Fellor topic :). Ben 't overigens wel met je eens hoor. Maar ik denk niet dat er hier neutrale filmpjes over te vinden zijn, 't zijn of promo filmpjes, of tegen-rodeo filmpjes.

Het is vanuit mij niet zozeer versus, dat wil Cassidy wel graag over iedereen geloven, want die gaat er bij alles vanuit dat het zachtzinnig en wollig bedoeld is en de poster onder-geinformeerd is. Een (iets) andere mening hebben is simpelweg niet mogelijk.
Ik ben niet eens helemaal anti-rodeo dus ik snap niet zo goed waarom ik hier opeens de grote anti ben. Ik ben wel voor het aanpakken van misstanden in de rodeo en wil ook laten weten dat het echt niet 1% slecht is en 99% rozengeur en maneschijn.