En even een foto van vorig jaar
VEEL te diep
(hij dook altijd enorm achter de teugel)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VisibreTeam schreef:Ik ben heel benieuwd wat jullie van deze foto vinden, mijn houding als die van het paardje.
[ Afbeelding ]
En even een foto van vorig jaar
VEEL te diep
(hij dook altijd enorm achter de teugel)
[ Afbeelding ]
SheeNegro schreef:Jullie gaan echt snel.![]()
Goh Nikki ik denk om tot de afbeelding te komen die laat zien is er een lange weg afgelegd. Zie het als Western. Jonge paarden worden op een gewone D trens ingereden met contact, hoger getraind komt daar een shank in en hangen de teugels in boogjes. Het paard in kwestie heeft dan zo verzameling van zichzelf dat hij in staat is zichzelf te dragen. Ook dit paard op de foto draagt volgens mij een stang en is in die mate zo verzameld en sterk genoeg dat hij zichzelf kan dragen.
Nike is in dit geval het jonge paard en moet dus nog leren zichzelf te dragen, hem dan geen steun bieden is hem reddeloos in de steek laten.
Naar mijn mening in dit stadium, op de manier hoe hij nu loopt is het losse contact geen blijk van zich zelf kunnen dragen maar zich vanuit de verkeerde spieren aanspannen.
Neemt niet weg dat hij lekker ontspannen is, je zou van daaruit naar contact kunnen rijden, de verzameling komt wel en het daarbij zich zelf dragen ook.
Mijn mening dan
VisibreTeam schreef:Relaxed was hij niet hoorHij was erg voorwaarts en druk die dag.
Ik vind de achterhand redelijk mee komen, achterbeen vind ik redelijk onder de massa plaatsen dan wat hij normaal doet. En tsja, die teugel in de boog... Ik ben nog steeds van mening dat een paard super kan lopen zonder dat je helemaal contact moet hebben. Moet een paard juist niet 'loslaten' ?
[ Afbeelding ]
Er is wel contact, maar vreselijk minimaal
S_en_Z schreef:VisibreTeam schreef:Relaxed was hij niet hoorHij was erg voorwaarts en druk die dag.
Ik vind de achterhand redelijk mee komen, achterbeen vind ik redelijk onder de massa plaatsen dan wat hij normaal doet. En tsja, die teugel in de boog... Ik ben nog steeds van mening dat een paard super kan lopen zonder dat je helemaal contact moet hebben. Moet een paard juist niet 'loslaten' ?
[ Afbeelding ]
Er is wel contact, maar vreselijk minimaal
Voorwaarts, maar niet actief. Haha.
Ik vind het achterbeen ook te weinig onder komen. Hij hoort in het spoor van zijn voorhoef te komen. Lijkt alsof hij zijn rug nog aardig vast houdt.
VisibreTeam schreef:Ik ben bang dat ik die niet ga aanvaarden... Die pak ik er alleen bij op buitenrit of als ik ga springen/jong paard rij. Krijg enorme uitslag van dat ding... dus vandaar