Gypsy schreef:Tja... Dat zijn geldzaken.
Verder keur ik het af, ik kan er niets aan doen maar ik ben eerder geneigt om een wetenschapper met een rontgenfoto te geloven, die er financiel niets mee te winnen heeft, dan een vent met een hoop drogredenen en een wandelende goudmijn in zijn achtertuin.
Welke wetenschapper? "proffesor internet" zeker, die schrijft hij vooral pseudo-wetenschappelijke artikelen op verschillende website's zonder degelijke bronvermeldingen. Waar vaak andere pseudowetenschappers en kwakzalvers aangeprezen worden als schijnbaar onuitputtelijke bron van onverifieerbare kennis en onvoorstelbare (maar vaak ook niet te controleren) talenten met paarden. Bijna niemand heeft daadwerkelijk onderzoek gedaan naar de invloed van training op jonge leeftijd op de verdere ontwikkeling van een paard en als ze dat doen is dat echt niet één rotngenfoto
Het is heel jammerlijk dat die kennis er niet is en ik zou daarom ook voor een voorzichtige aanpak kiezen maar ik hoef mijn centen er niet mee te verdienen. Ik denk trouwens dat training op jonge leeftijd niet slecht hoeft zijn, dat is sporten voor kinderen immers ook niet, het is alleen de vraag welk niveau bij welke leeftijd hoort.
Citaat:
Daar kunnen de profs het wel niet mee eens zijn (duh) maar als je vind dat de kritiek volledig onterecht is kun je het ook gewoon negeren.
Vraag me af of dat kan, dit soort ophef waarbij je als paardenhouder word uitgemaakt voor dierenbeul en wat niet meer is denk ik niet zo goed voor je reputatie of die van de paardensport in het algemeen...