Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ingvdh schreef:Voor een goede conditie hoef je niet per se lang te rijden, als je maar een goed trainingsschema gebruikt. Een SGW is ook geen anderhalf uur crossen.
Lang trainen is niet per se beter dan kort trainen, het gaat hem erom wat je met je tijd doet en het effect dat je er mee hebt, mij viel op dat TS weinig variatie in de training aanbracht, de tijd niet goed indeelde, veel te veel in een training propte en oefeningen tot in den treure herhaalde.
Je kan dan wel anderhalf uur in het zadel zitten, maar als je de training goed in elkaar zet heb je met 45 minuten hetzelfde effect hebt of beter.
Marathonlopers trainen ook niet dagelijks 42 km hardlopen, zelfs niet eens per week. Toch hebben die genoeg conditie om een marathon uit te lopen.
Het gaan om de effectiviteit van de training niet de duur!
terpentijn schreef:Al die schema's hebben ook geen zin... het is gewoon heel individueel (hoop ik) op elk paard/ruiter combinatie persoonlijk toegesneden, en dan ook nog eens is de ene dag de andere weer niet.
Ik ben in elk geval benieuwd naar een reactie van TS zelf.
saskiakefie schreef:kohtje schreef:Jullie hebben het steeds over trainen maar dat vind ik het niet op dit nivo.
Huh?Wat doen ze dan? Rondhobbelen? Wat apart dat je als het paard nog niet op hoog niveau loopt zogenaamd niet kan trainen.