Ik vind het zo leuk omdat ik juist van de laatste 2 het niet verwacht had want tja ik heb "maar" een haflinger.
Alleen zij zien het als sportpony en ze zien het helemaal zitten, mijn instructrice is Z2 geweest met een haf vroeger tussen de paarden (NOOIT verwacht) en dat was nog een ouderwetse ook terwijl die van mij chique type is.
Mijn ex instructrice was Z2 met een Welsh cob ook tussen de paarden.
En gisteren heeft dat Duitse meisje erop gezeten, geweldig om te zien.
Daarna heeft ze mij nog geholpen in het Engels , maar zelfs in het Engels kan ook zij heel goed onder woorden brengen wat ze bedoelt en wat ze graag wil zien en vooral niet wil zien.
Dus mijn vooroordeel over GP mensen en tour mensen die haflingers niks vinden is over, zij zijn juist vol vertrouwen en heel duidelijk in hun taal en inzicht

ik zet een sprong van 1m50 en zeg rij er maar naartoe en zorg dat je de juiste afstand hebt 
Wat ik belangrijk vind is dat ze me kan leren voelen hoe en wanneer ik mijn paard verbeter en kan verbeteren. Wat voor effect mijn hulpen hebben en hoe ik daar fijner mee om kan gaan. Ofwel.. het "voelen" vind ik vele malen belangrijker dan hoge prestaties.