darwin schreef:Ben benieuwd hoe ze het gewicht verdelen met bandages/beenbeschermers.
Heel simpel, dat doe je zo:
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suelza schreef:darwin schreef:Ben benieuwd hoe ze het gewicht verdelen met bandages/beenbeschermers.
Heel simpel, dat doe je zo:
[ Afbeelding ]
darwin schreef:Suelza schreef:
Oke, dus het lood zit wel gelijkmatig om het been verdeeld.
Die onderste zijn trouwens ringen, die verzwaren niet heel veel, is meer voor het geluid en worden gebruikt bij tuigpaarden/hackney's
Suelza schreef:Maarre... misschien maak ik een denkfout, maar zouden die paarden geen witte strepen krijgen, als ze die 24/7 in de beschermers laten (springschoenen daargelaten, alhoewel dat ook gaat irriteren op de kroonranden lijkt mij).
anneliesdj schreef:Suelza schreef:Maarre... misschien maak ik een denkfout, maar zouden die paarden geen witte strepen krijgen, als ze die 24/7 in de beschermers laten (springschoenen daargelaten, alhoewel dat ook gaat irriteren op de kroonranden lijkt mij).
Kwestie van goede beschermers, goed schoonhouden, misschien leggen ze er een bandage onder?
Ik heb geen idee maar blijkbaar kan het.
Suelza schreef:Nee meen je dat nou![]()
Dit is gewoon een plaatje van een ruitersportzaak die ze verkoopt. Ik weet wel wat beenringen zijn en waarvoor ze gebruikt worden (en geloof me, dat is niet alleen voor het geluid. Enig idee hoe gevoelig die kroonranden zijn?).
anneliesdj schreef:Hoezo geen idee???
Wat dacht jij van het feit dat alle stagiare's 'vers' van school komen, heel graag ergens willen komen en bovendien is er ook nog zoiets als 'zwijgplicht/beroepsgeheim' daar teken je voor.
Als zo'n stagaire de mond open trekt komt ze nooit meer ergens aan de bak.
En onderling zullen er vast wel vermoedens zijn maar dat wordt toch niet uitgesproken om dezelfde redenen, matennaaiers houden ze niet van.
anneliesdj schreef:Je bedoelt anoniem of via een forum ofzo?
Dan wordt je toch niet serieus genomen, er zijn genoeg moddergooiers te vinden die ergens over willen zieken.
Henkjan schreef:En omdat ''iedereen'' het doet is het heel normaal, en wordt er niet over gepraat. Die stagaires weten niet anders. Bovendien zien die ook niet alles.
Wildgirl schreef:Jahoor, met wat extra gewicht trainen heb ik regelmatig gedaan.
Zowel in de IJslandersport als voor hengstenkeuringen van andere rassen.
Natuurlijk niet de paarden 24 uur pd met verzwaarde bescherming om laten staan, hooguit een minuut of 30 per dag tijdens het rijden of longeren.
Werkt prima en is niets dieronvriendelijks aan
Koper schreef:Wildgirl schreef:Jahoor, met wat extra gewicht trainen heb ik regelmatig gedaan.
Zowel in de IJslandersport als voor hengstenkeuringen van andere rassen.
Natuurlijk niet de paarden 24 uur pd met verzwaarde bescherming om laten staan, hooguit een minuut of 30 per dag tijdens het rijden of longeren.
Werkt prima en is niets dieronvriendelijks aan
IJslandse hengsten worden alleen als rijpaard met gewichten getraind. Zoals ik al heb uitgelegd heeft het trainen met gewichten een specifiek doel en het effect ervan krijg je alleen terwijl je de gewichten gebruikt. Terwijl in de OP sprake is van het tot vlak voor de prestatie trainen met gewichten en ze dan weglaten. Het idee erachter en dus ook de uitvoering zijn verschillend.