Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sanne83 schreef:In hele specifieke gevallen kan flooding een oplossing zijn (bijv. bij mensen met bepaalde hele specifieke fobieën), maar het zo systematisch toepassen als Gert dat doet, is gewoon een teken dat dit zijn enige manier is. Hij kan alleen dit.
"Als je enige gereedschap een hamer is, dan lijkt elk probleem op een spijker"
Voor mensen die geïnteresseerd zijn waarom angst bij het paard en daarom voorwaarts houden tijdens het inrijden, niet zo'n goed idee zijn: http://www.aebc.com.au/articles/24/
"Fear is quickly learned, not easily forgotten and is strongly associated with the movement of the horse's legs. It is important to learn to identify the range of fear responses in horses and to diminish them to avoid the horse experiencing them."
Lante schreef:Liever Gert vd Hof dan een Parelli aanhanger die met een dvd in de dvd speler en het boek in de hand denkt een paard te kunnen beleren. Dat zal met de makkelijke paarden goed gaan, maar met een iets meer uitgesproken karakter kan zo iemand het betreffende paard enorm verprutsen. Dat soort mensen verwachten dan dat de plaatselijke africhtingstal het oplost, lukt dat niet, dan melden ze het 'onhandelbare' paard aan voor een demonstratie van Gert vd Hof, dan gaat het vaak ook spaans en dat levert weer een stroom aan verontwaardigde reacties op. Je moet je afvragen wiens schuld het is dat een paard zo reageert; vaak is het dominantie, omdat er vanaf veulen af aan teveel met het paard om geknuffeld en gekust is en ze straalverwend en enorm brutaal zijn geworden hierdoor. Dat is dus niet 'mak' gemaakt, maar straal verwend; het verschil: een mak paard heeft respect, dramt niet en is gehoorzaam en oplettend, een verwend, dominant paard vindt alles goed, tot hij aan het werk moet, is vaak drammerig en lomp en lui.

Marianne_b schreef:Ik vind dat je het met rust en beleid moet doen... Zo voorkom je geen probleem paarden .. Zo krijg je ze ze raar en gestoord ... Ik heb hem al zo vaak zien rijden!!!
Je kunt een paard ook niet in 1 week beleren
Lante schreef:Liever Gert vd Hof dan een Parelli aanhanger die met een dvd in de dvd speler en het boek in de hand denkt een paard te kunnen beleren. Dat zal met de makkelijke paarden goed gaan, maar met een iets meer uitgesproken karakter kan zo iemand het betreffende paard enorm verprutsen. Dat soort mensen verwachten dan dat de plaatselijke africhtingstal het oplost, lukt dat niet, dan melden ze het 'onhandelbare' paard aan voor een demonstratie van Gert vd Hof, dan gaat het vaak ook spaans en dat levert weer een stroom aan verontwaardigde reacties op. Je moet je afvragen wiens schuld het is dat een paard zo reageert; vaak is het dominantie, omdat er vanaf veulen af aan teveel met het paard om geknuffeld en gekust is en ze straalverwend en enorm brutaal zijn geworden hierdoor. Dat is dus niet 'mak' gemaakt, maar straal verwend; het verschil: een mak paard heeft respect, dramt niet en is gehoorzaam en oplettend, een verwend, dominant paard vindt alles goed, tot hij aan het werk moet, is vaak drammerig en lomp en lui.

superwoman schreef:Vergeet de gefrustreerde paarden niet,die door niet begrepen te worden, helemaal door draaien......

Christiene schreef:als hij er niet was waren er genoeg paarden nog niet zadelmak.. en meerdere ruiters in de kreukels.
hij krijgt genoeg klanten en doet het al jaren. als je het niets lijkt ga je er gewoon niet heen.
Cassidy schreef:Jessix schreef:Gelukkig maar dat al mijn paarden zo braaf en makkelijk zijn.
Of misschien weet jij wel wat je aan het doen bent?
Ik heb ook wel een Parelli instructeur die me regelmatig controleert en helpt, maar ik moet wel zeggen dat ik ook echt veel van de dvd's, artikelen, boek en filmpjes heb geleerd en nog steeds leer. Door waar te nemen en je te verdiepen in materie ontwikkel je toch een rugzakje vol met tools die je in kan zetten als de situatie toch anders loopt als verwacht. labyrinth schreef:sanne83 schreef:In hele specifieke gevallen kan flooding een oplossing zijn (bijv. bij mensen met bepaalde hele specifieke fobieën), maar het zo systematisch toepassen als Gert dat doet, is gewoon een teken dat dit zijn enige manier is. Hij kan alleen dit.
"Als je enige gereedschap een hamer is, dan lijkt elk probleem op een spijker"
Voor mensen die geïnteresseerd zijn waarom angst bij het paard en daarom voorwaarts houden tijdens het inrijden, niet zo'n goed idee zijn: http://www.aebc.com.au/articles/24/
"Fear is quickly learned, not easily forgotten and is strongly associated with the movement of the horse's legs. It is important to learn to identify the range of fear responses in horses and to diminish them to avoid the horse experiencing them."
Ik wil weleens een wetenschappelijk artikel dat dat bewijst zien, dit zijn namelijk geen wetenschappelijke artikelen.