ArGieVai, ik lees dat je druk bezig bent met het verbeteren van je houding, top! Je blokkeert het paard op deze manier. Het valt me op je eerste en laatste foto op dat het voorbeen strekt, maar het achterbeen echt niet meekomt. Daardoor duikt het paard neerwaarts, wat jij met je houding probeert te compenseren. Ik denk inderdaad dat het te maken heeft met een gebrek aan kracht. Probeer dat 'strekken' even niet te doen, maar eerst te werken aan spieropbouw en souplesse. succes!
Leetje1996, goed dat je met overgangen en tempowisselingen bezig ben! Ik vind da galopfoto niet zo verkeerd hoor, ze lijkt lekker onder je door te galopperen. Probeer wat beter rechtop te gaan zitten, zonder te blokkeren. De draffoto is wat neerwaarts. Ik had op dit moment graag gezien dat je haar wat voorwaartser laat gaan. Ik denk dat op die foto het tempo net te laag ligt voor een fijne draf. Succes!
Citaat:Vinden jullie dat een pony die in mei 3 is geworden en sindsdien 2 a 3x per week een kwartiertje wordt gereden aan de teugel moet lopen? Hebben jullie verder nog tips voor mij?
Carmenbrum, laat zo'n jong paard eerst lekker balans zoeken, dat kost tijd, zeker als ze nog groeispurten hebben. Aan de foto's te zien heb je nog weinig contact met de mond, klopt dat? Probeer daar een elastische verbinding mee te krijgen. Gewoon lichte, gelijke druk proberen te krijgen en te houden. Jou handen mogen de mond van het paard gaan volgen. Dat is even lastig, maar wel een fijne manier om ze aan wat druk te laten wennen, uiteindelijk zakken ze vanzelf een keer.