Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
liekec schreef:Ik vind persoonlijk dat iedere ruiter een beetje moet kunnen springen onder het mom van een onafhankelijke zit. Niet ieders hart ligt daar maar ik vind dat je toch een beetje balkjes moet kunnen draven en ong 35 cm kunnen springen...
El75 schreef:3liekec schreef:ik vind 5 x per week lessen en een eigen pony redelijk verwend overkomen... en het lijkt me nu juist leuk om als 7 jarige ook een keer lekker los te kunnen rijden...
@maaike, ik ben dr zelf ook niet zo goed in maar volgens mij is 35 cm wel redelijk. Of 30 cm.
Waarom verwend? De meiden doen het erg graag en daar waar de ouders er geen kaas van hebben gegeten zal er door mensen die er wel verstand van hebben het geleerd moeten worden.
De dames rijden ook 2x per week vrij, dus het is niet enkel lessen. Echter, van zelf maar wat aanrommelen gaan ze het niet correct leren, maar dat is mijn mening.
anneliesdj schreef:Pff 7 en 9 jaar oud en dan 5x in de week priveles??
Ik zou het niet eens goed vinden dat ze zo fanatiek zijn, er moet ook nog tijd zijn om met vriendinnen wat te doen.
Ze willen het toch zelf?

El75 schreef:Het is mij niet helemaal duidelijk waarom mijn meiden verwend zouden zijn. Zou het anders zijn indien ze bijv. op turnen zaten en in een selectie zaten waardoor ze 5x in de week zouden trainen? Zouden ze dan ook verwend zijn of dan niet omdat je een jaarlijkse contributie betaald? Ik zie het verschil namelijk niet. Of wij nu 40, 60, 80 of 100 euro per les willen betalen dat beslissen wij en niet de kinderen. Zij hoeven dan ook niet een tegenprestatie wat dat betreft te leveren. Het enige wat ik wel wil is dat wanneer ze les hebben ze ook echt hun best doen. Een beetje rondstappen of crossen met de pony dat doe je maar heerlijk wanneer je vrij gaat rijden, maar wanneer je lest dan zet je je ook voor 100% in. Wij vinden dat het belangrijk is dat de meiden op de juiste manier leren rijden en hebben daarom gekeken wat in onze ogen de beste manier was.
El75 schreef:NynckeL schreef:.....
Sorry, keileuk voor die kinderen maar stikverwend....
En ik vraag me af of die instrukteur dat ook zegt tegen mensen die het wat minder breed hebben?
Waarschijnlijk alleen degene die ze een lekker schuldgevoel aan kan praten en die het geld ervoor heeft.
Ik zou mezelf ( zelfs als ik het geld ervoor had ) eens heel hard achter de oren krabben.
Me afvragen, wil ik dit werkelijk? heb ik me niet gewoon een oor aan laten naaien?
Hoe lossen andere mensen dit op?
Maar ook, is dit de les die ik mijn kinderen wil meegeven?
Ik weet natuurlijk niet welke afspraken je hebt met je kinderen maar binnen Reiki hebben we het over energie uitwisseling, dus dat het geven en nemen klopt.
Als ik kinderen Reiki leer, vraag ik de ouders - als die de 150 euro betalen - of ze een gepaste opdracht willen verzinnen, die dat waard is, dus dat het kind iets doet voor het geld.
Ik kan me voorstellen dat ze de auto 1x per week helemaal wassen en zuigen, de keuken poetsen, 2 uur per dag huiswerk maken etc....
Een moeder heeft met haar kind afgesproken om 3 weken zonder zeuren naar bed te gaan, nu zijn ze allemaal blij, dat gezeur kostte erg veel energie.
Het is mij niet helemaal duidelijk waarom mijn meiden verwend zouden zijn. Zou het anders zijn indien ze bijv. op turnen zaten en in een selectie zaten waardoor ze 5x in de week zouden trainen? Zouden ze dan ook verwend zijn of dan niet omdat je een jaarlijkse contributie betaald? Ik zie het verschil namelijk niet. Of wij nu 40, 60, 80 of 100 euro per les willen betalen dat beslissen wij en niet de kinderen. Zij hoeven dan ook niet een tegenprestatie wat dat betreft te leveren. Het enige wat ik wel wil is dat wanneer ze les hebben ze ook echt hun best doen. Een beetje rondstappen of crossen met de pony dat doe je maar heerlijk wanneer je vrij gaat rijden, maar wanneer je lest dan zet je je ook voor 100% in. Wij vinden dat het belangrijk is dat de meiden op de juiste manier leren rijden en hebben daarom gekeken wat in onze ogen de beste manier was.