Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Skygirl schreef:
Yamcha schreef:Nah, ben mee geweest met jureren, en je kan niet op ieder onderdeel afstraffen, dat is de pest. Je kan wel minpunten geven bij houding en effect van de hulpen, maar als de figuren gewoon netjes gereden worden, de overgangen op het juiste moment worden gemaakt, en alles getoond wordt wat gevraagd wordt, heeft de ruiter gewoon een wp, ondanks dat basisonderdelen niet voor elkaar zijn. Vraag me af of een jury daar wel zoveel mee kan.......
Abacab schreef:Vroeger had er niemand interesse in dressuur en de mensen die het wel hadden waren het allemaal met elkaar eens.
Yamcha schreef:Ja, dat weet ik niet, da's ook maar speculeren natuurlijk, ik bedoel, 't is niet alsof iedereen je hun protocollen laat inkijken.......
ik ben daar eens over aan het nadenken gegaan, en we roepen natuurlijk dat er vreselijk fout gejureerd wordt, maar ik weet niet in hoeverre het zo is. Weet dat er een ruiter was die paard in de krul rukte en plukte, en die kreeg onvoldoendes op houding en hulpen, met de opmerking over de handen erbij, maar de figuren waren wel gewoon goed, en alles werd getoond, en die werd eerste...... gewoon omdat die paar onvoldoendes goed gecompenseerd werden.
Misschien moet het systeem wel anders, zodat je neit meer wegkomt met je paard niet goed voor elkaar hebben....... maar ik heb niet echt een praktisch idee hoe. Je zou kunnen invoeren dat je op bepaalde onderdelen voldoendes móet hebben en anders gewoon geen wp rijdt ofzo.....
Peetstap schreef:Ontopic:
Op de foto;s uit deze tijd werden sommige paarden ook mishandeld , dus feitelijk zijn we nog net zover.
Het is net geschiedenis schrijven.... we leren niet veel uit ons verleden.
Abacab schreef:Peetstap schreef:Ontopic:
Op de foto;s uit deze tijd werden sommige paarden ook mishandeld , dus feitelijk zijn we nog net zover.
Het is net geschiedenis schrijven.... we leren niet veel uit ons verleden.
Helemaal waar, Die verhaaltjes van: vroeger was alles beter, gaan er bij mij niet zo in.
Barcelano: minimaal M voor een instructeursopleiding? Daar gaat het dus mis. Met M beheers je net een stukje van de basis. Dat is niet genoeg om een ander iets te leren. Vroeger waren de instructeurs niet zo talrijk als nu. Er waren een paar grote namen en Deurne was nog veel militaristischer, met orde tucht den discipline. En daar si soms helemaal niets mis mee.
Abacab schreef:Ja daar heb je gelijk aan, die ruimte is er wel weer natuurlijk en wordt ook benut.Als een paard pijn heeft komt dat toch tot uitdrukking in de uitvoering van het gevraagde. Je kunt iemand ook met verliespunten naar huis sturen. Dat gebeurt vaak om die reden.
Barcelano schreef:Het is wel een beetje zo dat wedstrijd niveau ook niet alles meer zegt...
Als jij heel lang in de zelfde klasses blijft hangen...
Ik zelf bijv heb nooit de mogelijkheid om verder te starten...kwam altijd wel weer wat tussen.
Ik heb ook mensen gezien die super goed de basis er in kunnen rijden en daar in kunnen lesgeven maar ook door omstandigheden niet verder konden wedstrijd rijden...
En in feitte is Z ook nog basis....
Abacab schreef:Barcelano schreef:Het is wel een beetje zo dat wedstrijd niveau ook niet alles meer zegt...
Als jij heel lang in de zelfde klasses blijft hangen...
Ik zelf bijv heb nooit de mogelijkheid om verder te starten...kwam altijd wel weer wat tussen.
Ik heb ook mensen gezien die super goed de basis er in kunnen rijden en daar in kunnen lesgeven maar ook door omstandigheden niet verder konden wedstrijd rijden...
En in feitte is Z ook nog basis....
Helemaal waar. Maar hoeveel instructeurs ken jij die zo eerlijk zijn om tegen hun leerlingen te zeggen: nu moet je op zoek naar iemand anders? Ze vinden altijd dat wanneer hun leerling hun eigne niveau nog niet evenaard die vraag nog niet aan de orde is. En dat laatste is natuurlijk niet waar.
Abacab schreef:Daar gaat het dus mis. Met M beheers je net een stukje van de basis. Dat is niet genoeg om een ander iets te leren. Vroeger waren de instructeurs niet zo talrijk als nu. Er waren een paar grote namen en Deurne was nog veel militaristischer, met orde tucht den discipline. En daar si soms helemaal niets mis mee.