Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mijn instructrice vertelde dat heel veel mensen die onderling rijden blijven haken in de B en zelf niet een overstap maakten. Ik had wel als er wedstrijd was,in de B, mooie punten gereden vind ik zoals 200, 203, 199. Mijn instructrice vond dat de L1 wel kon. Samen met mijn lesgroepje ,op 1 na.. , hebben we de overstap naar de L1 gemaakt. Het ging goed! Het was een wedstrijd tegen een andere manege. Er deden 5 mee. Ons lesgroepje was 1e,2e en 3e. Ik was 3e en had 191 punten. Geweldig toch?
Goos_hoeve schreef:dat je toch eenmaal 2 wp in een proef gereden hebt zegt toch dat de basis voor het niveau goed is. Dat je daarna minder scoorde kan altijd, gebeurd iedereen wel is maar je hebt wel de bevestiging van een jury dat je basis voor het niveau aanwezig is.
linnie050 schreef:Ik ben er ook nog steeds van overtuigd als sommige paarden de ring al in komen dat ze hun winstpunt al binnen hebben. Komt er een meisje of vrouw met een paard wat niet spectaculair loopt gewoon een standaard niet bijzonder paard maar wel nette proef neerzet dat ze het toch stuk moeilijker heeft.

HeleenM schreef:Met de hakken over de sloot of niet, het is en blijft een wp.

lailapri schreef:In mijn ogen hangt het geheel van de rijstyle van de ruiter af, iemand die snel snel wil ten koste van een paard mag van mij winstpunt vrij blijven, een combi met minder talent die er wel aan werkt en plezier hebben in de proeven, hoeft van mij niet hoog te eindigen maar mag best promoveren.Het is dan misschien allemaal even te gewoontjes om eerste te worden, maar als zij de oefeningen, welliswaar niet meer dan dat, dan is dat toch prima. De oefeningen zijn om je niveau te meten, daarvoor hoef je geen eerste te worden en als je promoveert en het is te hoog gegrepen, dan blijf je vanzelf wel hangen.
tita schreef:Citaat:Maar persoonlijk vind ik mijn paard veeeel fijner te rijden als ik doorzit, dus ik wilde als een malle naar de L2 omdat ik dat zelf makkelijk vind.
tja in feite bevestig je dat de basis niet goed is, en toch promoveren