Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Moll schreef:de draf verbeter je in stap en of in de draf correctie wanneer het fout word door te stoppen en opnieuw aan te vragen, wanneer de fout te groot is, en begeleiden in de gang waar het noodzakelijk is.
kareldeg schreef:De stap is een gang die je vooral bij jonge paarden het makkelijkste kapot maakt. Daar train je dus het minst in.
In galop kan je prima een paard laten buigen en sluiten. Vooral paarden die kwalitatief een betere galop hebben boven een draf, dat soort paarden maak je het juist makkelijker om het werk in galop te doen. Alles wat je in draf kan, kan je ook in galop.
Je kiest per paard gewoon de gang welke het dier het makkelijkst vindt.
Moll schreef:als je de beweging in stap niet kan volgen, ben je nog niet toe aan het opleiden van een paard.
suikerp schreef:Nou...ik ben van mening dat de stap juist veel kan verbeteren. Leren paardrijden begin je sowieso in stap: je leert de bewegingen van het paard te voelen en mee te gaan in deze bewegingen. Bepaalde dingen leer je ook vanuit de stap aan zoals zijgangen. Dit is voor zowel ruiter als paard de makkelijkste weg. Ik zou dit zelf dus nooit als eerste in draf gaan aanleren.
Verbeter me als ik het fout heb, maar is de draf niet de meest 'onnatuurlijke' oftewel de minst ontwikkelde gang van een paard? Een paard stapt grotendeels en zal bij schrik altijd galoperen. Draf komt er zelden bij kijken. Maar ik kan het fout hebben?
Moll schreef:nou als dat zo is en jij heb die wel, vertel me dan eens hoe het allemaal zit volgen jou opleiding, daar is het immers een discussie topic voor.
Doma_clasica schreef:Moll schreef:nou als dat zo is en jij heb die wel, vertel me dan eens hoe het allemaal zit volgen jou opleiding, daar is het immers een discussie topic voor.
Ik blaat op Bokt niet zo hoog van de toren zoals jij . Ik hoef niet zo nodig op een forum mijzelf te bewijzen en groot te doen. Maar ik kan slecht tegen mensen die een ander op een verkeerd pad brengen dus reageer ik op mensen zoals jij.
Verder wil ik je best dingen uitleggen hoor. Ik maak wel een uurtje vrij voor een lesklant erbij.
Moll schreef:Je heb recht op een mening, of deze terecht is buiten beschouwing gelaten, dat je het niet eens ben met dat geen wat ik zeg vind en of heb geleerd, Moët ook kunnen, echter het niet willen of kunnen onderbouwen van dat geen wat je zelf loop te blaten, is erg simpel, ik sta open voor discussie, jij daar integen blijkbaar niet erg jammer......