Als reactie op de anti-paardensportcollages...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Als reactie op de anti-paardensportcollages...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:44

Ik stel altijd een doel voor ik op wedstrijd ga en als ik die bereik heb ik gewonnen. Ook al zou ik onderaan de uitslagen lijst staan, zowat? Ik heb mijn doel bereikt en dus mijn wedstrijd gewonnen.

Winnen is niet per definitie eerste worden.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:45

@saskiakefie Wat gebeurt er met de collage van TS? Wel, die is zelf gemaakt en niet snel gecopieerd. Wat er leuk is aan wedstrijden? Lekker een dagje op pad met mijn witte vriend. De voorbereidingen zijn al leuk. Wassen, poetsen, hij vindt het heerlijk. Stukje mee op de trailer. Dat bekkie van hem als we de trailer afkomen. Hij vindt het mooi. Andere omgeving, andere paarden, nieuwe indrukken. Je ziet hem genieten. Er is niets leuk aan verliezen. Maar ik zie het niet als verliezen. We komen niet om te winnen, dus kunnen we ook niet verliezen. Ons doel is een leuke dag hebben. En dat lukt altijd nog prima. Eenmaal weer thuis aangekomen, zie ik een voldaan paardje in zijn stalletje staan.

Maar eh, genoeg over mij en mijn paard. Wat doe jij met je paard? Of heb je geen paard?

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:46

Quir schreef:
Ik stel altijd een doel voor ik op wedstrijd ga en als ik die bereik heb ik gewonnen. Ook al zou ik onderaan de uitslagen lijst staan, zowat? Ik heb mijn doel bereikt en dus mijn wedstrijd gewonnen.

_/-\o_

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:47

TS: amen.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:48

Ach nee, de jongedame die mensen beleerd over taalgebruik, dan een beetje beledigend wordt in een pb, om vervolgens te denken dat ik, met 54 jaren, nog zin heb een correspondentie aan te gaan. Een typische geval van een persoonlijkheid met een constructief negatieve houding tegen alles. Het leuke is er weer af.

Inderdaad TS: AMEN

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:49

Nou als winnen dan toch niet belangrijk is, dan moeten ze het geen wedstrijden noemen :D Dat je dan met je paard daar gaat rijden voor een jury je krijgt verbeterpunten en dat is het, geen ge-vergelijk met andere combinaties. Dan zou ik het prima vinden.
Ik heb geen paard, maar dat doet er hier ook niet toe lijkt me.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:55

Ik vind je reacties wat kort door de bocht saskiakefie. Het lijkt bijna alsof je helemaal geen respect hebt voor de meningen van anderen. Dat andere bokkers wel in de sport zitten, en het niet graag afgeschaft zien worden, is niet per definitie fout. Ik vind het raar dat je zegt dat ruiters in de top het alleen voor geld doen. Denk je dat echt? Dat laat meteen zien hoeveel je zelf in de sport zit en hoeveel je er vanaf weet. Het gaat zeker niet iedere ruiter alleen om het geld. Ik denk juist zelfs de meeste niet. Als het alleen om de winst ging, zouden ze nooit kunnen winnen. Winnen gaat veel verder dan geld. Dat gaat om het gevoel, het rijden, samen met je paard! Als je in de ring alleen maar aan het geld denkt, win je heus niet. Er zit echt wat meer achter, jammer dat je dat niet beseft.
Natuurlijk gaan er dingen fout bij grote dressuur, spring- en eventing wedstrijden. Maar dat is bij iedere (top)sport. Er kan toch altijd iets fout gaan? Afschaffen van de paardentopsport gaat echt veel te ver. Jij ziet het blijkbaar van een kant, van de rollkur, de ongelukken, de ongelukkige paarden. Maar dat is het niet alleen, vaak niet juist. Dus zo'n collage als bij jou op je profiel is wel heel makkelijk he? Paar foto's bij elkaar gooien en dat is dan "onze paardensport." Zo kan ik ook plaatjes verzamelen van mishandelde dieren, en er onder zetten dat niemand goed is voor zijn dier e.d. Dat slaat toch nergens op?
Ik vind onze collage hartstikke mooi, het laat zien hoe de sport in 80% van de gevallen is!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:57

Illusion1990 schreef:
Quir schreef:

_/-\o_

Mee eens!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:59

Als je in de paardensport het om het geld zou doen... Nou arme mensen, van paarden wordt je niet rijk. Het kost je veel meer dan dat het je ooit zou opleveren, ook al zou je alles winnen.

De meeste ongelukken gebeuren nog altijd bij de amateurtjes die gewoon wat rond crossen met de paarden.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 22:01

saskiakefie schreef:
Je zegt het al: 'Wat ik en mijn paard al kunnen' Jezelf dus proberen te bewijzen. Prima als je dat wilt, maar dan zonder paard. Beter worden kan ook zonder wedstrijd, dat kan met lesgevers/instructrices.

Natuurlijk kan beter worden dmv instructeurs, maar ik wil dat graag toetsen en door een onafhankelijk iemand laten bekijken.

Ik wil beter gaan rijden d.m.v. wedstrijden, dat zorgt er toch voor dat ik beter en daarmee paardvriendelijker ga rijden? Ik vergaar kennis en techniek. Waarom ben je daar zo op tegen?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:02

Ik denk dat elk persoon wat met paarden omgaat beide beelde voor ogen moet houden en zichzelf daarmee af en toe moet vergelijken. Vergeet vooral niet het plezier, maar blijf er ook vooral voor zorgen dat het paard er ook plezier in houdt. Dat laatste ontbreekt nog wel eens en dat is (hoe groot of klein dat percentage ook mag zijn) altijd jammer en zeker niet de bedoeling van het samen zijn met paarden.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:03

saskiakefie schreef:
Ik heb geen paard, maar dat doet er hier ook niet toe lijkt me.

Dat is nu datgene waar het om gaat. De liefde voor je eigen paard. Je maatje waar je leuke dingen mee doet. Snap dat als je zelf geen paard hebt, dit nooit ervaren hebt.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:09

Als men een beetje op de hoogte is van de kosten, die alleen progressief oplopen als men internationaal wil starten, dat weet men ook dat slecht enkelen in de sport hun geld met wedstrijden kunnen verdienen. De meesten moeten veel lessen geven, hun achterwerk wond rijden, stallen mesten etc. om wedstrijden te kunnen rijden. Het verhaal van Saskiakefie maakt slecht één ding duidelijk; ze weet helemaal niet waarover ze praat.

En als men tegen dierenleed is, moet men goed beseffen dat de hoeveelheid vlees die wij eten ver boven de maat ligt die noodzakelijk is, de rest (als al niet schadelijk) is luxe, daarvoor lijden ook dieren, en wel al die daarvoor bestemde dieren. Ik beweer niet dat men geen vlees mag eten, of dat men niet de misstanden in de paardensport mag aanklagen, maar het moet wel in een redelijke verhouding blijven.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:10

Kadankovitch schreef:
Als men een beetje op de hoogte is van de kosten, die alleen progressief oplopen als men internationaal wil starten, dat weet men ook dat slecht enkelen in de sport hun geld met wedstrijden kunnen verdienen. De meesten moeten veel lessen geven, hun achterwerk wond rijden, stallen mesten etc. om wedstrijden te kunnen rijden. Het verhaal van Saskiakefie maakt slecht één ding duidelijk; ze weet helemaal niet waarover ze praat.

En als men tegen dierenleed is, moet men goed beseffen dat de hoeveelheid vlees die wij eten ver boven de maat ligt die noodzakelijk is, de rest (als al niet schadelijk) is luxe, daarvoor lijden ook dieren, en wel al die daarvoor bestemde dieren. Ik beweer niet dat men geen vlees mag eten, of dat men niet de misstanden in de paardensport mag aanklagen, maar het moet wel in een redelijke verhouding blijven.

Helemaal mee eens! :j

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:15

Ik ben absoluut geen wedstrijdruiter... maar zie toch ook een hoop misstanden bij mensen die denken
dat ze de volgende Monty Roberts of Pat Parelli zijn hoor.
Of mensen die daar compleet in doorschieten, ook al trekken ze dan geen bit door een mond heen.
Denk dat je in alle takken van de paardensport excessen tegen komt 8-)
Over het algemeen proberen we allemaal zo fatsoenlijk mogelijk met ons paard om te gaan neem ik aan.

Al vind ik het in het begin van het Topic ook wel wat beledigend gesteld dat de mensen die tegen bit of wedstrijdsport
zijn, dan ook gelijk maar vaak de grootste klunzen zijn met rijden en dat dat dan maar de reden zal zijn.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:29

kimberley82 schreef:
Ik ben absoluut geen wedstrijdruiter... maar zie toch ook een hoop misstanden bij mensen die denken
dat ze de volgende Monty Roberts of Pat Parelli zijn hoor.
Of mensen die daar compleet in doorschieten, ook al trekken ze dan geen bit door een mond heen.
Denk dat je in alle takken van de paardensport excessen tegen komt 8-)
Over het algemeen proberen we allemaal zo fatsoenlijk mogelijk met ons paard om te gaan neem ik aan.

Al vind ik het in het begin van het Topic ook wel wat beledigend gesteld dat de mensen die tegen bit of wedstrijdsport
zijn, dan ook gelijk maar vaak de grootste klunzen zijn met rijden en dat dat dan maar de reden zal zijn.

De bitlozen of iets dergelijks zijn niet de klunzen, maar de mensen die zo'n collage in een profiel met zich mee dragen! Omdat ze gewoon niet weten wat paarden en paardensport is en inhoud (zoals nu ook weer naar boven komt).

Verder zijn de mensen die juist zo tegen alles zijn, vaak de klunzen (of wel doen precies waar ze zo op tegen zijn..)

Ik heb niks, maar dan ook echt niks tegen bitloos. In tegen deel, alleen moeten mensen niet denken dat ze zonder bit in eens veel vriendelijker rijden (want dat is niet zo).

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:36

Als ik het nog eens nalees, moet ik u m.b.t. uw laatste punt wel gelijk geven, maar misschien kunt u begrijpen dat in tal van topics liefhebbers van wedstrijdsport collectief voor dierenbeul zijn uitgemaakt; dit is de reaktie. Maar goed, het is niet goed kwaad met kwaad te vergelden, om het wat ouderwets uit te drukken, maarja ik ben een ouwe ..... ~~}>

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:41

Kadankovitch schreef:
Als ik het nog eens nalees, moet ik u m.b.t. uw laatste punt wel gelijk geven, maar misschien kunt u begrijpen dat in tal van topics liefhebbers van wedstrijdsport collectief voor dierenbeul zijn uitgemaakt; dit is de reaktie. Maar goed, het is niet goed kwaad met kwaad te vergelden, om het wat ouderwets uit te drukken, maarja ik ben een ouwe ..... ~~}>

Wie bedoel je met u? Volg dit topic met mijn volle aandacht, moet even de verbanden kunnen blijven leggen...

Arabesk

Re: Als reactie op de anti-paardensportcollages...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:44

Hmm toch is het elke keer op wedstrijdterreinen dat ik zonder enige moeite vrijwel eindeloos filmmateriaal kan schieten voor de oh zo gehate antibitfilmpjes......

I rest my case....

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:45

Tja je kunt het zo draaien dat je er zelf voordeel uit haalt, maar als het je werk is dan gaat het je echt wel om het geld en om te presteren. Ik ben vaak zat naar wedstrijden geweest en ik vind dat er, vooral in de los rijbakken vreselijk wordt gereden. Ik heb gewoon te veel slechte dingen mee gemaakt en heb de collage niet klakkeloos gekopieerd, waarom zou je dat doen als je er niet zelf achter staat? Ik denk dat mensen het zo erg vinden omdat het confronterend voor ze is. En nee ik ben niet tegen een bit en ik weet ook dat bitloos misbruikt kan worden. Ik vind het erg kort door de bocht om meteen mensen 'klunzen die er niks van weten' toe te schrijven als ze een collage in hun profiel hebben. Iedereen ervaart dingen anders, iedereen heeft er een andere mening op na en ik Quir omdat je het er niet mee eens bent is het makkelijker om aan die mening vast te houden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:46

Arabesk schreef:
Hmm toch is het elke keer op wedstrijdterreinen dat ik zonder enige moeite vrijwel eindeloos filmmateriaal kan schieten voor de oh zo gehate antibitfilmpjes......

I rest my case....

Als je in de losrijbak foto's gaat schieten moet je geselecteerd schieten om er 'mooie' plaatjes tussen te krijgen. ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:47

Sterker nog; ik heb toen één amazone gezien die haar paard geruststelde bij een weigering en géén zweepslagencircus verkocht. De rest wel.....

En 's Neerlands trots filmen in een losrijbak bij de landbouwdag opmeer, gaf ook al geen opbeurend beeld van onze wedstrijdsport...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:49

Arabesk schreef:
Sterker nog; ik heb toen één amazone gezien die haar paard geruststelde bij een weigering en géén zweepslagencircus verkocht. De rest wel.....

En 's Neerlands trots filmen in een losrijbak bij de landbouwdag opmeer, gaf ook al geen opbeurend beeld van onze wedstrijdsport...

Ja ik kijk dan ook verbaasd op als een paard weigert het geen klappen krijgt. :j

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:51

Illusion1990
Ik sprak Kimberly aan. Ik ben ook niet zo gecharmeerd van woorden als 'kluns'. Dat doet dat afbreuk aan de redenering en geeft munitie voor tegenstand.
Wel ben ik van mening dat menig tegenstander van de wedstrijdsport zelf daarin mislukt is, om welke reden dan ook.
Ik was inderdaad niet duidelijk, omdat ik dacht onmiddelijk achter Kimberly te posten, maar Quir was me voor.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:52

Niet om 't een of 't ander hoor... maar ben ik nu de enige die vind dat een aantal foto's uit die collage ook niet bepaald vriendelijk zijn? Sowieso ben ik geen fan van S&T en die wordt in de onderste drie foto's gebruikt als ik 't goed zie (ja geweldig.... anky... dat maakt 't opeens geen probleem :roll: ) En die links loopt achter de loodlijn en dat 'schuimbekje' is ook geen goed teken naast dat afschuwelijke bit dat er óók nog eens inhangt :n Nou een fantastische collage heb je gemaakt hoor +:)+ exact hoe de paardensport is.... harstikke slecht dus...
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 03-03-12 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt