Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
saskiakefie schreef:Je zegt het al: 'Wat ik en mijn paard al kunnen' Jezelf dus proberen te bewijzen. Prima als je dat wilt, maar dan zonder paard. Beter worden kan ook zonder wedstrijd, dat kan met lesgevers/instructrices.
Kadankovitch schreef:Als men een beetje op de hoogte is van de kosten, die alleen progressief oplopen als men internationaal wil starten, dat weet men ook dat slecht enkelen in de sport hun geld met wedstrijden kunnen verdienen. De meesten moeten veel lessen geven, hun achterwerk wond rijden, stallen mesten etc. om wedstrijden te kunnen rijden. Het verhaal van Saskiakefie maakt slecht één ding duidelijk; ze weet helemaal niet waarover ze praat.
En als men tegen dierenleed is, moet men goed beseffen dat de hoeveelheid vlees die wij eten ver boven de maat ligt die noodzakelijk is, de rest (als al niet schadelijk) is luxe, daarvoor lijden ook dieren, en wel al die daarvoor bestemde dieren. Ik beweer niet dat men geen vlees mag eten, of dat men niet de misstanden in de paardensport mag aanklagen, maar het moet wel in een redelijke verhouding blijven.
kimberley82 schreef:Ik ben absoluut geen wedstrijdruiter... maar zie toch ook een hoop misstanden bij mensen die denken
dat ze de volgende Monty Roberts of Pat Parelli zijn hoor.
Of mensen die daar compleet in doorschieten, ook al trekken ze dan geen bit door een mond heen.
Denk dat je in alle takken van de paardensport excessen tegen komt![]()
Over het algemeen proberen we allemaal zo fatsoenlijk mogelijk met ons paard om te gaan neem ik aan.
Al vind ik het in het begin van het Topic ook wel wat beledigend gesteld dat de mensen die tegen bit of wedstrijdsport
zijn, dan ook gelijk maar vaak de grootste klunzen zijn met rijden en dat dat dan maar de reden zal zijn.
Kadankovitch schreef:Als ik het nog eens nalees, moet ik u m.b.t. uw laatste punt wel gelijk geven, maar misschien kunt u begrijpen dat in tal van topics liefhebbers van wedstrijdsport collectief voor dierenbeul zijn uitgemaakt; dit is de reaktie. Maar goed, het is niet goed kwaad met kwaad te vergelden, om het wat ouderwets uit te drukken, maarja ik ben een ouwe .....
Arabesk schreef:Hmm toch is het elke keer op wedstrijdterreinen dat ik zonder enige moeite vrijwel eindeloos filmmateriaal kan schieten voor de oh zo gehate antibitfilmpjes......
I rest my case....
Arabesk schreef:Sterker nog; ik heb toen één amazone gezien die haar paard geruststelde bij een weigering en géén zweepslagencircus verkocht. De rest wel.....
En 's Neerlands trots filmen in een losrijbak bij de landbouwdag opmeer, gaf ook al geen opbeurend beeld van onze wedstrijdsport...