[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 08:37

Air schreef:
Maar als je het verschil tussen de filmpjes ziet is het antwoord toch duidelijk? :) Hou je hem vast dan kom je bij filmpje 1. En ik denk niet dat dat je streven is.

S_en_Z: Respect dat je dat eerste filmpje hier neerzet, ongeloofelijk als je het vergelijkt met het andere filmpje.... hopelijk opent het de ogen van meer mensen.
Ik denk niet dat je je hoeft te schamen, uit alles blijkt dat je ongeloofelijk veel geleerd hebt en daarvoor open staat.
Ik denk dat niemand zich hoeft te schamen, als je maar wil leren en daarvoor open staat. Iedere keer kan je weer wat nieuws leren, en helemaal als je jong bent staan er, als het goed is, nog heel veel leermomenten te wachten.

Het kriebelt behoorlijk bij mij om weer op te stappen, als het goed is kan het snel weer. (Al een halfjaar niet meer gereden)

Dankjewel :) En ik hoop het ook :j

Splinter

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 08:56

Nou S&Z respect dat je dat filmpje plaatst, heb een paar stukjes bekeken ( kijk hem thuis wel helemaal) maar godzijdank dat je daar vanaf gestapt bent +:)+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:00

Ben ik weer, even een stipje, zodat ik straks weer mee kan doen!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:09

Hier nog een aparte momentopname, vlak voor de overgang naar halt ( let niet op mn hoofd ik had zenuwen, iets met een M debuut :') )

Afbeelding

Mag meer van mn hand af nog en opletten dat ze dan niet te diep komt :)

en m'n knol heeft iig lol :+
Afbeelding

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:12

@ Marloes, het ziet er ontspannen uit, lijkt ook een fijne verbinding :j
knik alleen niet je pols in zoals je op de 2de foto doet, teugels op maat houden, hand voor houden :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:23

Leuk een nieuw topic!

Ik heb nog helemaal geen foto's geplaatst bedenk ik me nu. Maar doordat ik zwanger ben, heb ik ook geen recente foto's. Het rijden ligt even helemaal stil ;)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:47

Jeetje de filmpjes van S_en_Z !

Wat een verschil tussen die twee. Ik denk dat ik wat jij toen had ik nu heb..
Vind je het goed als ik je daar een pb over stuur?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 10:48

Tuurlijk mag je me PBen :)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:38

Gevonden! Was jullie als stille meelezer kwijt! Ga dus ook jullie nieuwe topic volgen en misschien wel eens iets van mezelf posten als ik dat aandurf :-p

Kimberly_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:46

Vind dit zelf wel een fijn beeld, iemand nog iets op te merken hieraan?

Afbeelding

Afbeelding

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:48

Wat vind je er zelf van?
Is de nek het hoogste punt?
Is de neus aan de loodlijn?
Is er spanning in jouw hand/staat er druk op het bit?

Edit: Zie nu pas je 2e foto. Die vind ik nog fijner dan de eerste!
Er is hieronder al een en ander genoemd, mijn vragen waren ook niet negatief bedoeld he, alleen om je zelf nog wat beter te laten kijken. En het is inderdaad een erg knappe pony!
Laatst bijgewerkt door 0000 op 21-02-12 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:58

Wat een geweldig mooie pony heb je! <3
Ik vind het er goed uitzien, natuurlijk mag hij nog wat meer op het achterbeen en moet het neusje er nog wat meer uit, maar ik zag in je profiel dat hij pas 4 is. Lekker rustig doortrainen, je krijgt hier vast een heel fijne pony aan. :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:02

KarinvdM schreef:
Wat een geweldig mooie pony heb je! <3
Ik vind het er goed uitzien, natuurlijk mag hij nog wat meer op het achterbeen en moet het neusje er nog wat meer uit, maar ik zag in je profiel dat hij pas 4 is. Lekker rustig doortrainen, je krijgt hier vast een heel fijne pony aan. :j

4 pas? Jemig, wat een leuk ding idd!

Idd, neusje mag er meer uit, wat meer op het achterbeen, of iig gelijkmatig over 4 benen, jij mag je handen ietsjes meer dragen, maar ik ben heel benieuwd naar foto's over een paar maanden!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 12:08

Zat net even te googlen op mijn instructrice.. tjonge wat rijd die vrouw toch fijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 12:16

Ik was jullie kwijt :+
Maar weer gevonden :D

Esmeelover: wat een onwijs leuke pony heb je!
Oogt ook nog heel jong.
Ik zou hem ook graag met het neusje er wat meer uit en wat meer op lengte willen zien.
Je ziet dat hij nu wat spanning in zijn lijf heeft en het net wat strak is. Als je hem iets meer op lengte kan rijden denk ik dat hij al wat losser in zijn lijf komt.

Splinter: die laatste foto :')
Je wordt gewoon uitgelachen :))

Marloes__: voor jou heb ik eigenlijk hetzelfde commentaar als Esmeelover.

Ik heb vrijdag weer les en de camera gaat mee.
Les 4 van Noor, dus ben benieuwd of er weer zoveel verbetering is. Jim is momenteel nog erg spooky, kijkerig en snel overprikkeld door de omgeving. Restje van mijn valpartij van vorige week toen hij door het lint ging.
Maar gelukkig verbetert ook dat weer en kunnen we ook weer fijn op ontspanning rijden.

Kimberly_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:11

Foto's waren ook van 3/4 maand geleden (;
maar jullie hebben we gelijk hoor! Hij kan heel lekker lopen, moet gewoon heeel veel leren (;

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:27

En dat komt vanzelf :j
Gewoon rustig doortrainen en het tijd geven. Hij moet zich nog enorm ontwikkelen en dat heeft gewoon tijd nodig.
Hij is wel echt onwijs knap <3

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:30

S_en_Z, ik vind je posts met de filmpjes heel inspirerend :j Wat een verschil! Ik vind het 2e filmpje een mooi filmpje, heerlijk relaxed, respect! :D
Daar kan ik nog iets van leren..

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:45

Bertie en Merel (nav van jullie vraag in het vorige topic) ; ze krijgt momenteel 4 kg biks, ze heeft een hele tijd nodig gehad om aan te sterken omdat ze gigantisch was afgevallen.
Ze is natuurlijk ook 1,77 maar nu ze echt behoorlijk is aangesterkt wil ik haar 3x daags 1kg geven, ik denk dat dat meer dan genoeg is.
Ze krijgt er namelijk ook nog slobber, muesli en wortels etc. bij.

Het is een paard wat heel snel invalt en te dun word, vandaar dat het echt nodig is om zoveel te voeren.

Mooi topic! :D

Appelmoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:49

Ik ben een fanatieke meelezer en geniet van dit topic. Erg leerzaam en met een vriendelijke noot.
Na 2 jaar ploeteren met instructrices (die waarschijnlijk staan te genieten bij het eerste filmpje van S_en_Z), ben ik met mijn paard een andere weg ingeslagen. Op zoek naar rust, ontspanning, rechtgerichtheid. Ik hoop dat ik in de toekomst zo kan rijden als S_en_Z in haar tweede filmpje, maar daarvoor hebben we nog een lange weg te gaan. Ach, we hebben de tijd...

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:12

S_en_Z schreef:
golddigger08 schreef:
wat een verschil..!! met filmpje 1 en filmpje 2.
ik heb nu 2 x les gehad van mijn nieuwe instructrice..
omdat ik niet echt een heel makkelijk paard heb en er heel snel tussenuit piept wil zij dat ik hem iets strakker pak. Ik en hij zijn dat nog niet echt gewend omdat ik van mijn oude instructeur altijd lekker " losjes" moest zijn..
ik heb dus een soort dilemma:
als ik hem strakker pak dan kan k over een jaar gaan bodybuilden.. maar als ik hem losser laat dan loopt hij erg makkelijk op de voorhand. en ik zou toch graag willen starten van de zomer..

Is het die prachtige blondine in je profiel? (zijn jullie beiden natuurlijk, maar ik bedoel het paard in kwestie := ) Zo ja, mag ik dan 2 van je foto's in het topic zetten?

(ik denk dat ik weet wat je bedoeld nl.)

Jupp het blondje... Haha.. Prima hoor als je 2 foto s wil plaatsen...
Het is niet echt heel hard trekken maar het is ook geen fijne aanleuning wat ik in me handen heb en ik vind dat niet excht prettig riijden.. Maar als ik hem losser heb dan heb ik fijne aanleuning en dan knikt ie ineens in en dan hup neus eruit en ben ik hem kwijt..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 14:28

golddigger08 schreef:
S_en_Z schreef:

Is het die prachtige blondine in je profiel? (zijn jullie beiden natuurlijk, maar ik bedoel het paard in kwestie := ) Zo ja, mag ik dan 2 van je foto's in het topic zetten?

(ik denk dat ik weet wat je bedoeld nl.)

Jupp het blondje... Haha.. Prima hoor als je 2 foto s wil plaatsen...
Het is niet echt heel hard trekken maar het is ook geen fijne aanleuning wat ik in me handen heb en ik vind dat niet excht prettig riijden.. Maar als ik hem losser heb dan heb ik fijne aanleuning en dan knikt ie ineens in en dan hup neus eruit en ben ik hem kwijt..

Het zijn er 2 meer geworden.. om te verduidelijken wat ik bedoel :j

Afbeelding
Hij is iets overbouwd op zijn kruis en volgens mij heeft hij nog weinig rugspiertjes hier. Je gaf zelf al aan dat hij hier pas 2 maanden onder het zadel was. Maar hier zit jouw probleem.. zodra je hem wat meer horizontaal wil rijden zoekt hij je hand op en pak jij hem waarschijnlijk per ongeluk "vast" waardoor hij achter je hand gaat lopen. Wat je hier zou kunnen doen is handen mee naar voren + direct actiever wegdraven. Je krijgt in het begin maar een paar passen reactie. Maar hij zal zijn neus eruit duwen, meer op het achterbeen komen en dan voorwaarts "denken". Zo pak je de juiste spieren. Je moet niet constant jagen, met een paar kleine pasjes dat je hem van achter voelt zakken en van voren omhoog voelt komen genoegen nemen.
Afbeelding
Hier zie je dat jij hem wat meer toestaat.. wat hier duidelijk mist is activiteit. (of nouja.. EIGENLIJK.. zijn je teugels te lang.. en je handen te weinig mee naar voren) Je bent zo bezig met lekker los laten dat je de motor vergeet aan te houden, als de motor hapert zal het paard aannemen wat het meest makkelijk voor hem is.. op de voorhand gaan. Kleine schakelingen op je zit en met zo min mogelijk (liefst bijna geen) handhulpen doen wonderen :j Hij zoekt hier wel heel mooi de loodlijn op.

LOL MET JE KNOL!

Afbeelding

Heerlijke foto.. en deze foto zegt eigenlijk heel veel.. het vaart maken met 2 achterbenen tegelijk wijst er vaak op dat het paard nog kracht mist om in tact te versnellen. Kilometers maken in het bos (teveel strand is voor een jong dier wat veel.. tenzij het zand wat stug/nat is dan kan het afentoe wel) en een beetje heuveltjes rijden zijn ideaal :j

Ik vind jouw gezicht op de foto wel echt geweldig :D

Afbeelding

Hier ook weer het gebrek aan "motor" Hij stapt volgens mij niet zo mooi actief en jij wil wel dat neusje mooi hebben. Hij laat de spiertjes bij zijn schoft niet los waardoor daar een kuiltje komt. Actiever stappen en je handen iets mee naar voren zodat hij zelf de loodlijn opzoekt en op kan bollen op dat stukje voor de schoft.

Jonge paarden moet je niet willen rijden.. je moet ze enkel de goede richting op sturen.. laat ze zelf maar zoeken.. belonen wat goed gaat.. wat even minder goed gaat reageer je niet op.

Verbinding is zorgen dat je teugels niet bungelen maar je moet ze ook niet strak houden. Je moet ze zo houden dat je met de mond van je paard kan meeveren en dat hij net genoeg ruimte krijgt jouw hand te volgen.. en het belangrijkste.. het motortje achterin aan het werk zetten! Ook als hij de teugels uit je handen trekt. Paarden doen dit als ze op de voorhand gaan.. jij moet hem dus actiever op het achterbeen zien te maken zodat hij zelf zijn hoofd gaat dragen en jouw hand fijner op gaat zoeken.

Is er hier iemand die mij kan vertellen waarom ruiter haar rug hol trekt en haar billen naar achteren duwt? Ja.. ze heeft wat stoelzit.. maar is dit verkramping van knieen of van bovenbeen? Ik heb ook zo gezeten.. ik heb nog wel wat stoelzit maar mijn rug en billen gaan wel vooruit. Het is een teken van verkrampen.. maar waar?

Ik denk dat jouw knieen verkrampen tegen het zadel om je benen stil te houden.. probeer op je billen te gaan zitten, je onderrug te ontspannen en je schouders los te laten. Je benen wat langer maken en ontspannen met die knietjes.. misschien knijp je hem wel perongeluk ook een beetje teveel :=

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 14:38

Esmeelover9 schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Wat een knappert.. ik vind hem netjes over de benen, fijn actief. Mag wat meer op de achterhand zodat hij met zijn hoofdje ook meer op de loodlijn komt. Maar met een jonge pony moet je voorzichtig zijn. Lekker fijn verder trainen, komt helemaal goed!

(ennee.. ondanks je een knappe pony hebt wel naar voren kijken. Dan komt jouw prachtige zit helemaal tot zijn recht!)

(misschien kun je met je instructrice samen beginnen aan kleine schakelingen vanuit arbeidsdraf op jouw zit? Dus beginnetje maken aan tempowisselingen?)
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 21-02-12 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:39

Ik heb er ook een paar, kijken of jullie kunnen zien wat "ons" probleem is :).
(fotos zijn wel allemaal een jaar oud of ouder) Zal binnenkort eens nieuwe laten maken)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kimberly_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:44

S_en_Z schreef:
Esmeelover9 schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Wat een knappert.. ik vind hem netjes over de benen, fijn actief. Mag wat meer op de achterhand zodat hij met zijn hoofdje ook meer op de loodlijn komt. Maar met een jonge pony moet je voorzichtig zijn. Lekker fijn verder trainen, komt helemaal goed!

(ennee.. ondanks je een knappe pony hebt wel naar voren kijken. Dan komt jouw prachtige zit helemaal tot zijn recht!)

(misschien kun je met je instructrice samen beginnen aan kleine schakelingen vanuit arbeidsdraf op jouw zit? Dus beginnetje maken aan tempowisselingen?)

We rijden ook vooral tempo wisselingen enzo & overgangen (;