Totilas and all other horses

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:15

Abacab schreef:

Ik heb nog nergens zo veel misstanden gezien als in de alternatieve hoek van het paardrijden. In de sport is de controle erg streng en zijn de paarden bijzonder kostbaar en soms een onderdeel van de kostwinning. Dat maakt dat mensen een stuk zorgvuldiger met ze omgaan. Net als dat de ridders uit de Middeleeuwen bijzonder zorgvuldig omgingen met hun strijdros, zo zorgvuldig gaan mensen op met paarden in de top-sport.
In het alternatieve en recreatieve gebeuren de grootste misstanden. Mensen hebben daar niet de specilistische kennis en beschikken niet over ongelimmiteerde middelen om hun paarden de beste veterinaire begeleiding te geven, voor hun is het paardengebeuren een hobby.
Overal gebeuren misstanden, en in het top-segment zie je gelukkig de minste misstanden.[/quote]

Was dat maar waar: in het top-segment de minste misstanden. Als dat zo was dan had deze petitie niet nodig hoeven zijn.
Je hebt gelijk als je zegt dat in de alternatieve hoek ook van alles mis is, maar dat is de topic-stelling niet.

Het HUÍDIGE LDR staat gelijk aan de Rollkur!!
LDR, ZOALS HET OOÍT BEDOELD WAS (!!), zie je ook in de klassieke dressuur, waarbij het Scala de leidraad vormt.
Bij deze vorm van Laag, Diep en Rond is de hals OP LENGTE!!! Dus láng...!!
Dit in tegenstelling tot de oprol-methode van nú, die men gemakshalve de benaming LDR heeft gegeven, omdat Rollkur/Hyperflexie verboden is.
Dit is verkrachting van het LDR, zoals het ooit bedoeld was.
Dit is geen LDR, maar HDR, oftewel: HOOG, diep en rond!!
En kom nu niet aan met dat PROMOTIE-filmpje van mw. van Grunsven, want die dame weet héus wel wat ze wel en niet moet laten zien, als de camera's er bovenop staan wanneer zij uitleg geeft van haar methode!
De beelden, waar zij uitleg geeft over de Rollkur zijn nog volop in roulatie.
Door het verbod op de Rollkur zijn ze "uitgeweken" naar LDR.
Ja, maak dat de kat maar wijs!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:17

Citaat:
Was dat maar waar: in het top-segment de minste misstanden. Als dat zo was dan had deze petitie niet nodig hoeven zijn.
Je hebt gelijk als je zegt dat in de alternatieve hoek ook van alles mis is, maar dat is de topic-stelling niet.

Gelijk dat het de stelling niet is, maar stellingen zijn er om over te discussieren toch?

willie57

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:22

Wat weer een onzin. Hebben dit soort mensen niets beters te doen.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:22

Abacab schreef:
theo45 schreef:
Je kunt beter een lijst maken van toppaarden die vroegtijdig versleten waren.

Ik heb nog nergens zo veel misstanden gezien als in de alternatieve hoek van het paardrijden. In de sport is de controle erg streng en zijn de paarden bijzonder kostbaar en soms een onderdeel van de kostwinning. Dat maakt dat mensen een stuk zorgvuldiger met ze omgaan. Net als dat de ridders uit de Middeleeuwen bijzonder zorgvuldig omgingen met hun strijdros, zo zorgvuldig gaan mensen op met paarden in de top-sport.
In het alternatieve en recreatieve gebeuren de grootste misstanden. Mensen hebben daar niet de specilistische kennis en beschikken niet over ongelimmiteerde middelen om hun paarden de beste veterinaire begeleiding te geven, voor hun is het paardengebeuren een hobby.
Overal gebeuren misstanden, en in het top-segment zie je gelukkig de minste misstanden.

Sorry Abacab, ik had te ver weggehaald.
Deze Quoot hoort bij mijn één na laatste post.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:26

murphy102 schreef:

LDR, ZOALS HET OOÍT BEDOELD WAS (!!), zie je ook in de klassieke dressuur, waarbij het Scala de leidraad vormt.
Dit in tegenstelling tot de oprol-methode van nú, die men gemakshalve de benaming LDR heeft gegeven, omdat Rollkur/Hyperflexie verboden is.
En kom nu niet aan met dat PROMOTIE-filmpje van mw. van Grunsven, want die dame weet héus wel wat ze wel en niet moet laten zien, als de camera's er bovenop staan wanneer zij uitleg geeft van haar methode!

En jij staat dagelijks bij Anky in de bak te kijken hoe ze rijdt? :n
Misschien eerst eens gaan kijken en je ergens in verdiepen voor je conclusies trekt.
Wij kunnen geen trainingsmethoden beoordelen als we er niet zelf dagelijks bij zijn.
Dat iemand een keer wat ronder rijdt, of dieper of lager....net hoe je het wilt noemen, wil niet zeggen dat dit thuis dagelijk 1,5 uur lang gebeurt.
Die mensen hebben meer verstand van paardrijden dan wie ook, niet voor niks kampioenen, jarenlang op het hoogste niveau, paarden worden niet voor niks 20 jaar oud, in de sport ( en daarna wel 30 in pensioen).
Ik denk dat de gemiddelde stuiterende ruiter die er goed aan denkt te doen alleen maar lang en laag te rijden (wat een ontzettende slijtage aan het voorbeen veroorzaakt), zijn paarden eerder verslijt en meer in de weg zit dan de topruiters.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 11:52

Moderatoropmerking:
Dames en heren, inmiddels is het alweer nodig geweest een hele reeks posts te verwijderen, die niets met het onderwerp te maken hebben, maar regelrechte aanvallen op elkaar bevatten.

Graag alleen reageren op het onderwerp en niet op elkaar persoonlijk.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:18

murphy102 schreef:

In denk echt dat mensen hun paard zo rijden omdat op de manier waarop zij het hanteren dit heilzaam is voor hun paard.

Ik geloof er niet in dat de dressuur verdeeld is in 2 kampen: het kamp dat gaat voor ego en ten koste van het paard zijn doele wil bereiken en een kamp van mensen die echt zielsveel geven om het wezen paard en alles doen om te zorgen dat dat paard fysiek en mentaal optimaal in zijn vel steekt. Ik geloof dus echt dat Anky net zo veel liefde heeft voor paarden als Ulrieke Tiel en dat ze beiden het beste willen voor het paard. En ik vind het ook idioot om mensen maar te gaan beschuldigen van dierkwellerij.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:23

Dat is precies mij punt, al gedurende talloze berichten. Iemands integriteit ontkennen door hem/haar voor dierenbeul uit te maken, is iets dat elk dialoog kapot maakt.

Daarbij zijn er meer dan zat bewijzen te vinden van mensen die Rolkür en LDR afwijzen, maar hun paarden op andere manieren kwellen.

Kitsolu

Re: Totilas and all other horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:32

Ach ja, als het te dichtbij komt kraak je het toch af? Dan hoef je niet in de spiegel te kijken.

Niemand zal het perfect doen, maar iets wat overduidelijk zo vervelend is voor je paard...

Ik hoop van harte dat de FEI eens wat strengere regels gaat maken mbt. het laag diep en rond rijden van paarden.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:47

Zou wel eens willen weten wie jullie zijn/hoe jullie rijden, aangezien Anky het duidelijk fout doet. Wanneer starten jullie in de OS? <<)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:00

Beste Theo,

We weten allemaal best dat je deze hele toestand opzet met de beste wil voor het paard. Maar voordat je dit soort 'kul' op internet zet, lees je goed in en denk nauwkeurig na over ieder woord dat je neerzet. Nu scheer je een beetje iedereen over één kam; Iedereen die (al dan niet af en toe) LDR traint, traint dus ook Rollkür en dus is iedereen die LDR traint per definitie mishandelaar. Zo komt het nu op mij over. Terwijl jij waarschijnlijk net zo goed weet als ieder ander hier niet LDR niet per definitie slecht is! De plaatjes die veelal op internet als 'sielugh' verschijnen, zij de foto's van mensen die denken hun paard wel even 'mooi' kunnen laten lopen, die ooit ergens LDR gelezen hebben en beslist hebben dat dan ook per direct op eigen houtje te gaan toepassen. Dát zijn de foute ruiters, die moeten aangepakt worden. De ruiters die echter onder de beste begeleiding, zeer correct en perfect op het paard aangepast LDR trainen (en dat is imo dus met mate) zijn niet slecht bezig en willen het beste voor hun paard. Zij willen immers dat het paard zo ver mogelijk komt, en dat lukt nu eenmaal niet als je het paard mishandeld.
Leuk dat je dit op Bokt hebt geplaatst, maar voortaan verwijs ik je door naar http://www.penny.nl

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:02

BaileyMix schreef:
Beste Theo,

We weten allemaal best dat je deze hele toestand opzet met de beste wil voor het paard. Maar voordat je dit soort 'kul' op internet zet, lees je goed in en denk nauwkeurig na over ieder woord dat je neerzet. Nu scheer je een beetje iedereen over één kam; Iedereen die (al dan niet af en toe) LDR traint, traint dus ook Rollkür en dus is iedereen die LDR traint per definitie mishandelaar. Zo komt het nu op mij over. Terwijl jij waarschijnlijk net zo goed weet als ieder ander hier niet LDR niet per definitie slecht is! De plaatjes die veelal op internet als 'sielugh' verschijnen, zij de foto's van mensen die denken hun paard wel even 'mooi' kunnen laten lopen, die ooit ergens LDR gelezen hebben en beslist hebben dat dan ook per direct op eigen houtje te gaan toepassen. Dát zijn de foute ruiters, die moeten aangepakt worden. De ruiters die echter onder de beste begeleiding, zeer correct en perfect op het paard aangepast LDR trainen (en dat is imo dus met mate) zijn niet slecht bezig en willen het beste voor hun paard. Zij willen immers dat het paard zo ver mogelijk komt, en dat lukt nu eenmaal niet als je het paard mishandeld.
Leuk dat je dit op Bokt hebt geplaatst, maar voortaan verwijs ik je door naar http://www.penny.nl

_/-\o_ niks mee aan veranderen klopt helemaal

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:09

@ Baileymix: mooi verwoord, helemaal mee eens!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:16

Lijkt mij een gevalletje "kijk eerst naar de balk voor je eigen ogen, voor je naar de splinter van een ander kijkt"
Met het belerende vingertje wijzen naar hen die een niveau hebben bereikt wat jij nooit zal bereiken is het makkelijkste. Ik ben alleen bang dat zij en wij dit soort berichten niet serieus zullen nemen. Hoge bomen vallen veel wind (ik strooi wel met spreekwoorden vandaag zeg! :D ) en zijn gewend aan een windhoos links of rechts..

Oja, ik teken dus niet

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:35

BaileyMix schreef:
Beste Theo,

Die sielughe plaatjes van internet die mij onder ogen komen, zijn foto's van o.a. Anky van Grunsven en collega's. Zijn dat dan die mensen die hun paard wel even 'mooi' kunnen laten lopen? Ik krijg de rillingen van die foto's en filmpjes en dat is niet te verwarren met kippenvel omdat ik het zo mooi vind. Gisteren was er nog een of andere kur op muziek op tv.. Ik kan er niet eens meer naar blijven kijken. Van mij mag de hele dressuur top van de kaart geveegd worden. Vreemd genoeg wilde ik dat twee jaar geleden ook niet zien..

theo45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 23:49

BaileyMix schreef:
Beste Theo,

Het feit dat je het als kul betiteld zegt mij voldoende. Ik hoef niets in te lezen want ik ben volledig bekend met de materie. En LDR is slechts een ander woord voor Rolkuur. je houdt mij echt niet voor de gek. Je verhaaltje past inderdaad beter bij Penny!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:57

theo45 schreef:
BaileyMix schreef:
Beste Theo,

Het feit dat je het als kul betiteld zegt mij voldoende. Ik hoef niets in te lezen want ik ben volledig bekend met de materie. En LDR is slechts een ander woord voor Rolkuur. je houdt mij echt niet voor de gek. Je verhaaltje past inderdaad beter bij Penny!

Lezen is ook een vak ;) LDR is NIET Rollkür. Misschien dat sommige ruiters dat zo opvatten, maar Laag Diep Rond is echt niet Rollkür. Bij Rollkür lopen de paarden juist hoog, opgekropt. Beslist niet Laag.

Degene die LDR verkeerd opvatten, en het dus als Rollkür rijden, dat zin degene die fout zitten. De ruiters die het (en daar gaat het bij jou fout qua lezen) CORRECT toepassen, trainen hun paard dus NIET als bij de Rollkür. LDR is imo ook o.a. ietwat lengte geven.

Ik zeg ook niet dat ik Anky's methode's allemaal goedkeur, zij is gewoon mijn type niet qua rijden. Maar om haar paardenmishandelaar te noemen gaat ook wel weer erg ver.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:01

Theo45, ik spiekte even in je profiel en daarin vermeld je, dat je een ervaren ruiter bent. Hoe ervaren?

Want het valt mij op, dat vooral niet al te ervaren mensen op Bokt zich zo tegen LDR keren.
Laatst bijgewerkt door setteke op 17-02-12 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:02

Nou Klaus Balkenhol keert zich er ook tegen en dat is toch best een ervaren man in dressuurland :D

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:03

Mindfields, ik heb het wat gewijzigd *D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:03

:')

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:05

Klaus Balkenhol zit vast niet op Bokt :D

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:05

Mindfields schreef:
Nou Klaus Balkenhol keert zich er ook tegen en dat is toch best een ervaren man in dressuurland :D

maar dat is ook niet de jongste meer toch? dingen veranderen. vroeger deden ze namelijk veel wendingen om de voorhand in stap en niet zo erg van achter naar voren rijden. nu rijd bijna iedereen van achter naar voren. en wendingen in stap is niet bewezen dat het slecht is, maar verschillende betere da's zeggen van wel

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:07

Vroeger deden ze ook al vanalles wat nu weer hip is/was :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:09

ja maar ook veel dingen niet