Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
bigone schreef:Hij kan paarden lezen, overdonderd ze compleet ( los of dit goed of fout is) en het risico zit erin dat een eigenaar dus een zadelmak paard heeft die het bij Gert goed doet maar thuis wel weer het beest uithangt. Want bij een paar keer overdonderen ben je er niet met sommige paarden. Ken ook een beest die zeer brutaal (niet gemeen) was thuis, mensen zijn er ten einde raad mee naar Gert gegaan. Gert ging erop, stuk tuinslang in zijn hand en geloof me, paard was zadelmak toen hij daar wegkwam maar was geestelijk kapot volgens de eigenaren ( dier was compleet veranderd en deed z'n ding maar zonder plezier en dat is in tien jaar ook niet teruggekomen, het vuur was weg)
Zal lang niet altijd gebeuren maar ik denk persoonlijk dat je deze methode niet met alle paarden kunt toepassen, een enkeling gaat er aan onderdoor.

bigone schreef:Hij kan paarden lezen, overdonderd ze compleet ( los of dit goed of fout is) en het risico zit erin dat een eigenaar dus een zadelmak paard heeft die het bij Gert goed doet maar thuis wel weer het beest uithangt. Want bij een paar keer overdonderen ben je er niet met sommige paarden. Ken ook een beest die zeer brutaal (niet gemeen) was thuis, mensen zijn er ten einde raad mee naar Gert gegaan. Gert ging erop, stuk tuinslang in zijn hand en geloof me, paard was zadelmak toen hij daar wegkwam maar was geestelijk kapot volgens de eigenaren ( dier was compleet veranderd en deed z'n ding maar zonder plezier en dat is in tien jaar ook niet teruggekomen, het vuur was weg)
Zal lang niet altijd gebeuren maar ik denk persoonlijk dat je deze methode niet met alle paarden kunt toepassen, een enkeling gaat er aan onderdoor.
WhySoWhite schreef:Ik vind het maar een rare cowboy.. Ziet er spectaculair uit maar... Ik heb liever voorbereiding en rust! Ik heb mijn paard toen hij 4 was ruim3 maanden gelongeerd met pessoa en bijzet daarna is het zadel gekomen en zijn we rustig aan de gang gegaan op het paard zijn tempo. Dit heb ik er dubbel en dwars voor terug! een goede voorbereiding is het halve werk!![]()
Vind het een zelfde vergelijking als de piaffe als je even op youtube kijkt zie je paarden die het uit rust doen en paarden die op een plaat tussen 2 palen staan en met een ijzeren pijp een dribbelpas ingeslagen worden... Gert vind ik z'n 2e geval... Zou ook nooit in de buurt van mijn paarden komen.
Citaat:ik breng ze liever naar annemiek straaijer deze paarden her ken je niet meer als je ze terug krijg.
zo mak als een lammetje en heeft nog steeds plezier in het werk.
en de helft voor bij gert (volgens mijn) en ze doet het met rust en regelmaat.
ik heb al paar wilde paarden die niet eens hand mak waren gebracht.
zelf is er een terecht gekomen die nu door de stad delft rijd.
en dat in twee maanden super mak, zeg wel eens een jomanda, ze straald de paarden in.
ze zit in hardenberg en in die omgeving komt ze ook bij je thuis en ze heeft ook zelf stallen met binnenbak in gebuik. (kosten blijven het zelfde) en ook daarna blijft ze je een maand begeleiden.
Amaryllis schreef:Ik heb het filmpje gekeken en helemaal met de achtergrond van die schimmel kan ik er geen kwaad woord over zeggen. Het overbluffen geeft het effect dat het paard de ruiter als leider gaat zien, hij geeft zich uiteindelijk over.
Ik vind het bizar dat mensen het hier hebben over breken, het mag toch wel duideiljk zijn dat hier professionele mensen bezig zijn die met veel respect en kennis van de paarden die daar staan. Hoe kort het ook is. Breken is (geestelijke) mishandeling, ik vind het echt grof om deze man hier mee te betitelen. Alsof al zijn klanten (lees: ook de NLse top) en de bond daar achter zouden staan.
Fellor schreef:Om op basis van 1 trainer te concluderen dat rust niet werkt lijkt mij erg voorbarig. Daarbij heb je 1000 verschillende manieren van rustig beleren die niet te vergelijken zijn en ook is rust niet gelijk aan afwachtend en te vriendelijk. In iedere vorm van training zou rust moeten zijn.
Chaos schreef:Het overbluffen is natuurlijk dé manier om moeilijke paarden toch goed te beleren...
Sheran schreef:Ik zie dit 1000 keer liever dan de meeste mensen die paarden inrijden. gert stapt erop alsof het de normaalste zaak van de wereld is en is goed consequent.
Citaat:Een paard opsluiten bij het inrijden door middel van een longeerlijn vind ik veel minder fijn, dan kan het paard nergens heen.