Gert van het hof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Gert van het hof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:30

Hij kan paarden lezen, overdonderd ze compleet ( los of dit goed of fout is) en het risico zit erin dat een eigenaar dus een zadelmak paard heeft die het bij Gert goed doet maar thuis wel weer het beest uithangt. Want bij een paar keer overdonderen ben je er niet met sommige paarden. Ken ook een beest die zeer brutaal (niet gemeen) was thuis, mensen zijn er ten einde raad mee naar Gert gegaan. Gert ging erop, stuk tuinslang in zijn hand en geloof me, paard was zadelmak toen hij daar wegkwam maar was geestelijk kapot volgens de eigenaren ( dier was compleet veranderd en deed z'n ding maar zonder plezier en dat is in tien jaar ook niet teruggekomen, het vuur was weg)
Zal lang niet altijd gebeuren maar ik denk persoonlijk dat je deze methode niet met alle paarden kunt toepassen, een enkeling gaat er aan onderdoor.

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:12

bigone schreef:
Hij kan paarden lezen, overdonderd ze compleet ( los of dit goed of fout is) en het risico zit erin dat een eigenaar dus een zadelmak paard heeft die het bij Gert goed doet maar thuis wel weer het beest uithangt. Want bij een paar keer overdonderen ben je er niet met sommige paarden. Ken ook een beest die zeer brutaal (niet gemeen) was thuis, mensen zijn er ten einde raad mee naar Gert gegaan. Gert ging erop, stuk tuinslang in zijn hand en geloof me, paard was zadelmak toen hij daar wegkwam maar was geestelijk kapot volgens de eigenaren ( dier was compleet veranderd en deed z'n ding maar zonder plezier en dat is in tien jaar ook niet teruggekomen, het vuur was weg)
Zal lang niet altijd gebeuren maar ik denk persoonlijk dat je deze methode niet met alle paarden kunt toepassen, een enkeling gaat er aan onderdoor.

??

Ik vraag me echt af of dit werkt, dit overdonderen en 'breken'. Ja, het werkt wel, maar wat doet het voor de lange termijn?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:16

bigone schreef:

Ik heb zelf de ervaring dat paarden compleet om kunnen slaan op het moment dat er vakkundig met ze gewerkt wordt. Maakt niet uit op welke manier, manier van `overdonderen` of wekenlang uittrekken. Ik vraag me dan ook af waarom de eigenaren die niets met dat paard konden beginnen A) het paard naar Gert hebben gebracht, B) of ze geen alternatieven hadden en C) of ze bereid waren geweest om het dier tot het eind van zijn leven als grasmaaier in de wei te hebben staan omdat ze het zelf niet op konden lossen en geen alternatieven hadden.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:38

bigone schreef:

daar wilde ik me niet over uit laten.

ik breng ze liever naar annemiek straaijer deze paarden her ken je niet meer als je ze terug krijg.
zo mak als een lammetje en heeft nog steeds plezier in het werk.
en de helft voor bij gert (volgens mijn) en ze doet het met rust en regelmaat.
ik heb al paar wilde paarden die niet eens hand mak waren gebracht.
zelf is er een terecht gekomen die nu door de stad delft rijd.
en dat in twee maanden super mak, zeg wel eens een jomanda, ze straald de paarden in.
ze zit in hardenberg en in die omgeving komt ze ook bij je thuis en ze heeft ook zelf stallen met binnenbak in gebuik. (kosten blijven het zelfde)
en ook daarna blijft ze je een maand begeleiden.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:10

Hij is ooit eens bij ons in de Manege geweest, kan me herinneren dat hij tig keer achterover ging met een forse e pony...
Pony is overigens nooit fatsoenlijk te rijden geweest....

Vind het geen manier.... Arme beestjes...

Tuurlijk het spectaculair om te zien, maar goed voor je paard?
Als laatste redmiddel misschien...

Wel heeft hij een geweldige onafhankelijke zit....

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:17

Ik vind het maar een rare cowboy.. Ziet er spectaculair uit maar... Ik heb liever voorbereiding en rust! Ik heb mijn paard toen hij 4 was ruim3 maanden gelongeerd met pessoa en bijzet daarna is het zadel gekomen en zijn we rustig aan de gang gegaan op het paard zijn tempo. Dit heb ik er dubbel en dwars voor terug! een goede voorbereiding is het halve werk! :j
Vind het een zelfde vergelijking als de piaffe als je even op youtube kijkt zie je paarden die het uit rust doen en paarden die op een plaat tussen 2 palen staan en met een ijzeren pijp een dribbelpas ingeslagen worden... Gert vind ik z'n 2e geval... Zou ook nooit in de buurt van mijn paarden komen.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:17

WhySoWhite schreef:
Ik vind het maar een rare cowboy.. Ziet er spectaculair uit maar... Ik heb liever voorbereiding en rust! Ik heb mijn paard toen hij 4 was ruim3 maanden gelongeerd met pessoa en bijzet daarna is het zadel gekomen en zijn we rustig aan de gang gegaan op het paard zijn tempo. Dit heb ik er dubbel en dwars voor terug! een goede voorbereiding is het halve werk! :j
Vind het een zelfde vergelijking als de piaffe als je even op youtube kijkt zie je paarden die het uit rust doen en paarden die op een plaat tussen 2 palen staan en met een ijzeren pijp een dribbelpas ingeslagen worden... Gert vind ik z'n 2e geval... Zou ook nooit in de buurt van mijn paarden komen.

zo werkt annemieke ook, maar sommige willen snel resultaalt dus doet ze 2 a 3 weken aan de longe, dan hangen en zogauw ze kan gaat ze zitten en de laaste twee weken los met de over gangen en halt.
ook beleerd ze meteen dat de paarden in stal blijven staan, terwijl de box deur open staat.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:16

Citaat:
ik breng ze liever naar annemiek straaijer deze paarden her ken je niet meer als je ze terug krijg.
zo mak als een lammetje en heeft nog steeds plezier in het werk.
en de helft voor bij gert (volgens mijn) en ze doet het met rust en regelmaat.
ik heb al paar wilde paarden die niet eens hand mak waren gebracht.
zelf is er een terecht gekomen die nu door de stad delft rijd.
en dat in twee maanden super mak, zeg wel eens een jomanda, ze straald de paarden in.
ze zit in hardenberg en in die omgeving komt ze ook bij je thuis en ze heeft ook zelf stallen met binnenbak in gebuik. (kosten blijven het zelfde) en ook daarna blijft ze je een maand begeleiden.

Eerst de ene africhter afz ... en dan vervolgens een advertentietekst plaatsen voor een andere africhter. Niet netjes, vind ik.
War GvdH betreft, ken hem niet persoonlijk, alleen van filmpjes en uit de media. Wat je er in ieder geval van kunt zeggen, is dat hij volledig open is over zijn methode. Ik wil eerlijk gezegd niet weten wat er buiten het oog van het publiek om gebeurt op allerlei stallen wanneer het gaat om probleempaarden. Het andere uiterste, eindeloos rondtutten met zulke paarden, vind ik ook niks. Dan worden de problemen niet opgelost, maar wordt eromheen geleefd, hetgeen kan leiden tot gevaarlijke situaties. Paarden kunnen best veel hebben, zolang ze maar eerlijk en consequent worden behandeld en de africhter de verantwoordelijkheid neemt zich voortdurend in te leven in het paard (hetgeen totaal wat anders is dan het paard vermenselijken)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:20

Ik vind gert een geweldige kerel, recht door zee tegen mens en dier; zo is het en niet anders.
Als ik een paard zou moeten laten inrijden zou ik het door hem doen, al zou ik wel het voor werk eerst doen.
Ik ga er alleen zelf liever niet als eerste op zitten :Y)

Mootje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:34

Je hebt inderdaad voor- en tegenstanders van Gert van 't Hof.
Ik denk zeker dat zijn manier van inrijden bij een aantal lastige paarden werkt. Ook paarden die al een aantal stallen waar ze beleerd zouden worden versleten hebben, komen bij hem vaak weer goed. Hij ziet altijd zeer snel wanneer een paard echt bang is of brutaal en heeft hier ook echt verschillende manieren van aanpak voor. Maar voor de filmpjes in de media zijn alleen de spectaculaire filmpjes leuk natuurlijk.
Overigens zijn er ook verschillende paarden die al internationaal liepen "even bij Gert op training" geweest voordat ze weer in het gareel waren en hun carierre verder ging.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:02

Pizzazz schreef:
Ik vraag me echt af of dit werkt, dit overdonderen en 'breken'. Ja, het werkt wel, maar wat doet het voor de lange termijn?

Het werkt; ze kunnen er zelfs Olympisch Kampioen Springen mee worden.

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:11

Bedoel je okidoki?

Ben Gert wel een paar x tegen gekomen bij Albert...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:15

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:29

Ik heb het filmpje gekeken en helemaal met de achtergrond van die schimmel kan ik er geen kwaad woord over zeggen. Het overbluffen geeft het effect dat het paard de ruiter als leider gaat zien, hij geeft zich uiteindelijk over.
Ik vind het bizar dat mensen het hier hebben over breken, het mag toch wel duideiljk zijn dat hier professionele mensen bezig zijn die met veel respect en kennis van de paarden die daar staan. Hoe kort het ook is. Breken is (geestelijke) mishandeling, ik vind het echt grof om deze man hier mee te betitelen. Alsof al zijn klanten (lees: ook de NLse top) en de bond daar achter zouden staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:06

Jij mag denken dat iets goed is als de nederlandse top bij hem komt maar het gaat ook bij hem wel eens fout en laat ik nu net daar ook een voorbeeld van gezien hebben. Ik heb ook duidelijk aangegeven dat het bij sommige paarden blijkbaar niet werkt, bij veel beesten werkt het wel. Het inrijden van het desbetreffende dier stond op film en die heb ik gezien dus het is niet alleen van horen zeggen, was niet fijn om te zien en dan zeg ik het nog netjes. Gert is een absolute vakman maar ook die gaan soms de mist in.

Amaryllis schreef:
Ik heb het filmpje gekeken en helemaal met de achtergrond van die schimmel kan ik er geen kwaad woord over zeggen. Het overbluffen geeft het effect dat het paard de ruiter als leider gaat zien, hij geeft zich uiteindelijk over.
Ik vind het bizar dat mensen het hier hebben over breken, het mag toch wel duideiljk zijn dat hier professionele mensen bezig zijn die met veel respect en kennis van de paarden die daar staan. Hoe kort het ook is. Breken is (geestelijke) mishandeling, ik vind het echt grof om deze man hier mee te betitelen. Alsof al zijn klanten (lees: ook de NLse top) en de bond daar achter zouden staan.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:08

nu men kan weer kijken hoor hoe hij het doet, en ja ik kan hem wel goed persoonlijk.

17 februari 2012
Rondje Instructie 'Zadelmak maken' met Gert van den Hof, Ermelo

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 10:25

Ik was ff benieuwd wat de bokt mensen van Gert van't Hof vonden... verschillend dus! :j
Ik ga het vanavond zien... ben benieuwd!!!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:49

Ik vind het knap dat hij zo goed blijft zitten, maar ik zie het toch liever met meer rust in mijn ogen!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:17

er zit geweldig veel verschil in paarden en zo ook met het beleren
wij hebben er 2 staan die wel zadelmak zijn maar je er gewoon niet op komt en ze zijn hondsbrutaal
er is er al 1 een maand weggeweest maar ook hij heeft alle hoeken gezien en is er niet verder mee gegaan (dit ging inalle rust) voor deze jonge man werkt zoiets als rust dus niet dus zou gert een ideale man zijn om hem in te rijden
de merrie idem ik heb het in mijn paarden jaren nog niet meegemakt dat zulke paarden zo kunnen doen met het beleren (en nee ze hebben nergens last van ,zijn kern gezond en hebben al helemaal geen last van stress is eigen fok) de ruin is ruim 5 en de merrie is 4 dus jong ook niet ze zijn met beiden begonnen met longeren met zadel hoofdstel enz en in alle rust
ik denk dat deze paarden wel een ruiter nodig hebben zoals gert! ik heb respect voor hem hij doet het maar wel even
om je paard er zomaar heen te brengen voor het beleren, nee dan kies ik niet voor hem maar met deze 2 ?!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:49

Om op basis van 1 trainer te concluderen dat rust niet werkt lijkt mij erg voorbarig. Daarbij heb je 1000 verschillende manieren van rustig beleren die niet te vergelijken zijn en ook is rust niet gelijk aan afwachtend en te vriendelijk. In iedere vorm van training zou rust moeten zijn.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:20

Fellor schreef:
Om op basis van 1 trainer te concluderen dat rust niet werkt lijkt mij erg voorbarig. Daarbij heb je 1000 verschillende manieren van rustig beleren die niet te vergelijken zijn en ook is rust niet gelijk aan afwachtend en te vriendelijk. In iedere vorm van training zou rust moeten zijn.

hier kan ik me in vinden.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:51

we hebben het thuis ook geprobeerd en in alle rust en vriendelijkheid
voorbarig ? ja mischien wel maar ik en velen met mij hebben nu eenmaal niet zo veel lef als hem en zo`n verrekte goede en stevige zit
ga er maar vannuit dat deze paarden je gegarandeerd gaan lanceren en hoe
ik denk zelf als je er eenmaal op blijft zitten ht ook klaar is hoor tis niet dat ze alles nog moeten leren ze kennen al een hele hoop buiten het rijden om dan

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:16

Ik vind dit werkelijk waar een vreselijke manier om met jonge paarden om te gaan. Om over de hele setting en entourage nog maar te zwijgen...

Alweer een ander verhaal vind ik het, als er werkelijk waar geen andere uitweg meer is dan bijv. de slager. Maar bij jonge dieren, die nog geen stap hebben gezet, vind ik dit typisch de weg voor mensen die snel resultaat willen en maar weinig geduld hebben.

Geschikt voor mensen die eigenlijk gewoon geen paarden zouden moeten houden...

Chaos schreef:
Het overbluffen is natuurlijk dé manier om moeilijke paarden toch goed te beleren...

Hmmmm... dan doe ik het kennelijk toch al die tijd verkeerd :')

Sheran schreef:
Ik zie dit 1000 keer liever dan de meeste mensen die paarden inrijden. gert stapt erop alsof het de normaalste zaak van de wereld is en is goed consequent.

Met een touw op de neus, die de neusholtes dichtdrukt, waardoor het de adem wegneemt van een jong en onbeleerd paard, welke nog geen fatsoenlijke basisconditie danwel de bespiering om iemand te dragen heeft...

Citaat:
Een paard opsluiten bij het inrijden door middel van een longeerlijn vind ik veel minder fijn, dan kan het paard nergens heen.

Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Los van het feit dat ik een jong paard aan de longe eerder een risico, dan een voordeel vind...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:17

Dat zeg ik niet... ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:19

Chaos schreef:
Dat zeg ik niet... ;)

Nee, dat zei ik... Kijk maar:

suelza schreef: