Maar vond het idd best wel handig.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

doe dit nu al bijna 3 jaar en heb ook al bijna 3 boeken vol..
Ben heel benieuwd naar het resultaat. Als hij mooi is ga ik het volgende boekje ook maken. Ik heb al eerder een collage gemaakt met trainingsresultaten.HippoLogic schreef:Ik hou al jaren een trainingsdagboek bij. Daarin neem ik ook mijn doelen op. Zo heb ik in mijn jaardoelen voor 2012 al helemaal klaar.
Ik gebruik verschillende categorieën, voor de afwisseling:
-doelen ter bevordering van de band met mijn paard (quality time, leuke dingen doen zoals grazen aan de hand 's winters)
-jaardoelen voor grondwerk/rechtrichten (werken aan de hand, lange teugelen, gymnastische oefeningen)
-jaardoelen voor vrijheidsdressuur/gehoorzaamheid (kunstjes, schiktraining en omgang zoals in de mond kijken, voeten optillen)
-rij doelen (zoals zadelmak maken, ruitermak maken en andere kleine doelen voor onder het zadel)
Die jaardoelen heb ik opgesplitst in kleinere doelen: voor elke maand wat kleine trainingsdoelen uit elke categorie. De verschillende categorieën ondersteunen elkaar.
Zo heb ik altijd wat te doen als ik met haar aan het werk ga: ik hoef niet elke dag hetzelfde te doen. Omdat de doelen op zich gemakkelijk bereikbaar zijn, gaat het per jaar met reuzensprongen vooruit. Simpelweg omdat ik een logische opbouw kies.
In het trainingsdagboek hou ik bij aan wel doel we gewerkt hebben. Ik maak regelmatig filmpjes van de trainingen en ik heb ook een trainingsmaatje. Met haar bespreken we onze paardendoelen en we gaan eens per maand elkaar de resultaten laten zien. Dan bespreken we ook de doelen: of het haalbaar is en of de opbouw logisch is. Door dit te delen, is het heel inspirerend om te doen. Een ander heeft vaak een andere kijk op dingen. Het is bovendien heel erg leuk om je trainingsresultaten te showen aan iemand die met dezelfde dingen bezig is.
)Lielle schreef:Heb je een voorbeeld van zo'n smart doel? Het is mijn vak (kwaliteitsmanagement) en ik ben altijd geïnteresseerd in hoe mensen doelen stellen.
Ook als je zelf niet goed meer weet wat je gedaan hebt vorige week of als je wat inspiratie zoekt voor oefeningen, kan je bladeren en kijjken naar welke oefeningen je in het verleden al deed (bijvoorbeeld toen je ergens op stage was ofzo). Ik hou nu al een twee tal jaar een dagboek bij, dus ik heb genoeg inspiratie verzameld