Rijden met MP3, wat doet het nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:48

En wat voor muziek luisteren jullie dan? Ik kan me voorstellen dat niet alles even ontspannen werkt.
Het lijkt mij juist niet goed voor de concentratie om met mp3 te rijden.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:02

Girassol schreef:
Ik heb het zelf nooit gedaan, maar ik zou het best eens willen proberen. Alleen dan niet als er anderen in de bak rijden en waarschijnlijk zou ik dan ook niet constant met muziek rijden. Ik kan me wel voorstellen dat het mensen kan helpen om te ontspannen :j

Als ik mp3 in heb, heb ik ook altijd maar 1 oortje in, wil wel blijven horen wat er om me heen gebeurt :j

supertammy schreef:
En wat voor muziek luisteren jullie dan? Ik kan me voorstellen dat niet alles even ontspannen werkt.
Het lijkt mij juist niet goed voor de concentratie om met mp3 te rijden.

Vooral veel Boyce Avenue, The Script enz. Dat soort muziek :P Maar ook top 40, of wat "heftigere" rock en er staat zelfs klassieke muziek op :+ Ik ontspan me met bijna alle muziek, die ik leuk vind dan. Hardcore vind ik verschrikkelijk en daar zou k me dan ook niet bij ontspannen.

SunNDLM

Re: Rijden met MP3, wat doet het nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:16

Ik rij ook weleens met oortjes in maar alleen als m'n ma er niet op kijkt. ze is er namelijk van overtuigd dat ik niet volledig met mijn paardje bezig ben omdat ik weleens op 'volgende' druk.
Ik vind het juist fijn om niet alles om me heen te horen en mee te maken, ik ben namelijk nogal snel afgeleid. Ik rij altijd alleen dus kan ook geen botsing krijgen, tenzij ik heel lomp ga doen :+.

Tijdens de les/losrijden voor wedstrijden rijd ik ook weleens met oortje maar wij rijden ook vaak met een walkie talkie (?). super handig, heeft de rest in de bak geen les van je les :)

yvonne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:24

klopt het ook dat als je met muziek rijd je ook beter kunt doorzitten?
Heb ik weleens gehoord en vroeg me af of dit ook zo is.

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:33

Heb het zelf eigenlijk nog nooit gedaan, rijden met mp3..lijkt me dat t erg afleid van waar ik mee bezig ben..
Ben opzich wel iemand die overal muziek bij heeft, maar bij t rijden heb ik t nog nooit gedaan eigenlijk..
Al kan ik me wel voorstellen dat t voor sommige ook wel rustgevend, of fijn kan zijn..

En of je dan beter door zal zitten? geen idee..lijkt me niet dat je moet gaan rijden op t tempo van je muziek..hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:35

Ik rijd altijd alleen in de bak, dus dat is wat stil :o
Als ik ga doorzitten en geen muziek op heb, hou ik dit veel moeilijker vol, om de een of andere reden.
Verder vind ik het gewoon heel fijn om muziek te luisteren, kan me er ook beter door focussen :)
Ik luister o.a. (hard)rock tijdens het rijden... :')

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:41

Ik rij ook vaak met een mp3, doe ik 1 oortje in, ligt aan me bui wat ik opzet voor muziek. Me paard kent in ieder geval het hele reportoire van nick en simon *\o/* (moest toen effe oefenen voor symfonica :P )
ik merk dat ik er veel ontspannender door ga zitten en het rijden hierdoor een stuk beter gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:43

Ja inderdaad, wel met 1 oortje in hoor :)
Al is dat stiekem ook omdat er een traguspiercing in de weg zit _O-
Maar los daarvan, rijd ik ook met 1 oortje :)

yvonne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:04

nou ik ga het zelf maar eens uitproberen denk ik hahaha
ben wel benieuwd :j

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:45

Ik heb altijd het probleem dat ik me te veel concentreer op het paard dat ik rijd en daar word ze nogal kribbig van. Met die muziek in mijn oren ben ik hier en daar eens afgeleid door de tekst of iets dergelijks. Uiteraard luister ik de muziek alleen maar als ik in de bak ben. Als ik in het bos ben heb ik maar 1 dopje in en niet hard, anders hoor je niets meer aankomen.. Maar gewoon omdat ik het prettig vind.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:34

ik heb het voor de ontspanning ik ben meer geneigt me paard echt gewoon tot echt goed goed te laten lopen en ik rpobeer liedjes die ik zo ongeveer uit me hoofd weten iets van een kur toe te passen

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:46

En vooral heel hard meezingen werkt het best voor mij! :p ik denk trouwens dat de paard en sport meeleest op bokt, daar stond een grote advertentie van een koptelefoon in, ze hebben er helaas niet aan gedacht dat een koptelefoon over een cap niet héél handig is. :=

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:42

ik zou zelf niet zo snel met een mp3 speler op gaan rijden ik heb graag de volle 100% bij wat ik aan het doen ben, vooral omdat ik steeds na moet denken, geef ik de goede hulp, heb ik mijn handen nog goed enz enz. ik praat tijdens het rijden ook tegen mijn paardje ;) buiten zing ik wel eens hardop als we beide gespannen zijn! merk dat het paardje afgeleid wordt en ontspant en ik heb geen tijd om te denken "dit gaat zometeen fout"

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:09

Ik denk dat je minder in je hoofd zit. Verder merk ik zelf dat het ritme van de muziek ook belangrijk is, ik vind het geen rijden om uit de maat te moeten rijden :P

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:59

ik heb wel eens een proef opgenomen op mijn mp 3... kun je lekker oefenen wanneer je wil en hoef je m niet uit je hoofd te leren ;-)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 08:14

Ik heb een hele afspeellijst gemaakt speciaal voor paardrijden. :') Maar het werkt wel. Ik heb nogal moeite om echt lang te trainen en door muziek dwing ik mezelf er toe om toch minimaal 3 kwartier erop te zitten. Dus ik heb eerst wat rustige muziek om in te stappen, en dan gaat het tempo omhoog doe ik draf, weer een stapliedje, galop liedje en zo door. En ik heb het gister uitgetest... Super! :D

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:27

kom maar door met die playlist Robin !! ;-)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:29

Ik rijd altijd met muziek. Er is bij ons op stal muziek in de bak en als die niet aanstaat dan rijd ik met mijn Ipod. Altijd 1 oortje in, zodat ik nog wel hoor wat er om me heen gebeurd. En waarom, ik kan me dan veel beter ontspannen, muziek maakt mij rustig en dat heb ik nodig.
Laatst bijgewerkt door Rienn op 03-12-11 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:30

Ik rij nooit meer met muziek, een keer gedaan en dat was geen succes. Ik was zo in de muziek (stevige rock) Dat ik me niet meer kon concentreren, ik minder subtiel omging met de pony, en er niet blijer van werd. Ik werd er onrustig van in mijn hoofd,en de pony schrok eerder omdat ik eigenlijk minder begeleidde. Daarna heb ik niet meer met MP3 gereden. Misschien binnenkort eens proberen met wat klassiekers als het zo goed zou kunnen helpen.. :)

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:33

ik vind het niet lekker rijden. Je moet je goed concentreren met het rijden. En bovendien moet je niet rijden met mp3 als je met meerdere in de rijbak rij. Zo het ik met iemand een ongelukje gehad die muziek in haar oren had. Gelukkig was het niet ernstig maar het had erger gekund

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:55

Nog nooit geprobeerd eigenlijk, alleen is het ook niet iets dat ik vlug wil proberen omdat ik eigenlijk altijd buitenrij (geen bak, weide ter beschikking om te rijden, etc)en mijn oren zijn mijn belangrijkste troef samen met mijn ogen en reflexen. Zou ik oortjes indoen dan kan ik niet horen wanneer er een fiets, brommer, tractor, ... aankomt en dan zou ik een probleem kunnen krijgen met schrikreacties die ik niet zie aankomen. Mijn pony heeft het niet zo op tractoren nu kan ik dat oplossen door te gaan kletsen er tegen als ik een zie aankomen of hem even stil te zetten. (in het ergste geval ergens op gaan als ze met een hoge snelheid aankomen)

Moest ik oortjes indoen dan vorm ik een gevaar voor mezelf en de medeweggebruiker...

Voor iemand die in de bak rijd lijkt het me prima maar buiten nee zou ik niet doen.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:34

Lijkt me een onveilig idee, ik wil graag horen wat er om me heen gebeurd. Ook denk ik dat als je paard schrikt van een knal bijvoorbeeld en een sprintje trekt, je reactie om hem terug te nemen en je schrap te zetten sneller is als je het geluid ook zelf hoort.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:39

ik heb vaak gewoon mn iphone aan in mn jaszak, zonder oortje, maar goed ik rij vaak alleen.
Als er andere bijrijden vraag ik of ze er last van hebben, maar vaak horen ze het niet eens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:05

Stamina schreef:
Lijkt me een onveilig idee, ik wil graag horen wat er om me heen gebeurd. Ook denk ik dat als je paard schrikt van een knal bijvoorbeeld en een sprintje trekt, je reactie om hem terug te nemen en je schrap te zetten sneller is als je het geluid ook zelf hoort.

Technisch gezien...
Als je zelf niet schrikt (omdat je het niet hoort) is de schrikreactie van het paard minder heftig dan wanneer je zelf ook schrikt.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 22:10

Bij mij werkt dit juist niet, ik kan mn gedachte dan echt niet meer bij rijden houden... Wel als er muziek via de radio opstaat in de bak. Dat vind ik dan juist wél fijn :)