Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Girassol schreef:Ik heb het zelf nooit gedaan, maar ik zou het best eens willen proberen. Alleen dan niet als er anderen in de bak rijden en waarschijnlijk zou ik dan ook niet constant met muziek rijden. Ik kan me wel voorstellen dat het mensen kan helpen om te ontspannen

supertammy schreef:En wat voor muziek luisteren jullie dan? Ik kan me voorstellen dat niet alles even ontspannen werkt.
Het lijkt mij juist niet goed voor de concentratie om met mp3 te rijden.
Maar ook top 40, of wat "heftigere" rock en er staat zelfs klassieke muziek op
Ik ontspan me met bijna alle muziek, die ik leuk vind dan. Hardcore vind ik verschrikkelijk en daar zou k me dan ook niet bij ontspannen.
.
buiten zing ik wel eens hardop als we beide gespannen zijn! merk dat het paardje afgeleid wordt en ontspant en ik heb geen tijd om te denken "dit gaat zometeen fout"
Maar het werkt wel. Ik heb nogal moeite om echt lang te trainen en door muziek dwing ik mezelf er toe om toch minimaal 3 kwartier erop te zitten. Dus ik heb eerst wat rustige muziek om in te stappen, en dan gaat het tempo omhoog doe ik draf, weer een stapliedje, galop liedje en zo door. En ik heb het gister uitgetest... Super!
Stamina schreef:Lijkt me een onveilig idee, ik wil graag horen wat er om me heen gebeurd. Ook denk ik dat als je paard schrikt van een knal bijvoorbeeld en een sprintje trekt, je reactie om hem terug te nemen en je schrap te zetten sneller is als je het geluid ook zelf hoort.