Wie is jouw grote voorbeeld (houding en zit)?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GreaseMonkey

Re: Wie is jouw grote voorbeeld (houding en zit)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:04

Anja Beran staat bij mij stipt op 1

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:07

Arabesk schreef:
2005 schreef:
Vind het klassieke ook erg mooi :).

Maar Arabesk, dat had ik niet van je verwacht aangezien je liever geen bit er in hangt en zij met stang en trens rijden?

Het ging in dit verhaal toch om zit? :+

Ja de stang en trens is een beetje jammer. Maar hun opleiding sta ik wel achter; eerst lange lijnen en pas met 10 jaar meedoen in shows.

Vraag is wel hoelang dat nog zal zijn nu ze 'commerciëler' moesten worden noodgedwongen. Meestal gaat het welzijn er niet op vooruit als er geld in het spel is....:x

Mee eens.. Ontzettend jammer!

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:23

vroeger Lyn Palm met Rugged Lark bij het western rijden en Anton Ebben bij het springen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:52

Cees Vellenga, maar dat kun je je alleen herinneren als je zo oud bent als ik! :D

Op de onderste regels, van dit voor de liefhebbers, interessante artikel , staat zijn naam genoemd,
hij was als ruiter nog van voor de youtube tijd maar is nog steeds actief in de paardensport.

http://www.federatio.org/as/AS_0010.pdf

Cees heeft een aantal jaren op de manege gestaan waar ik toen al lesjes gaf en hij was en is nog steeds mijn grote voorbeeld.
Het kost me weinig moeite om me voor de geest te halen hoe geweldig die man kon rijden.
Ik zie het echt nog zo voor me.
Bijzonder stimulerend!

Bij de springruiters was Henk Nooren mijn grote voorbeeld!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:27

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:32

Joan Scharffenberger ( de vrouw van Wiljan Laarakkers) Zo ontzettend zonde dat ze niet meer rijd op concours.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:16

Ik ben niet speciaal voor ibirisch rijden of waar het ook onder valt, maar Bent Branderup kan wel zitten!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:09

Bent Branderup lijkt inderdaad vergroeit te zijn met zijn zadel, en het paard :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:11

Hmm lastig .. Hans Peter Minderhout is denk toch mijn favo *\o/*

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:13

Van Bent Branderup vind ik dan weer dat hij de hulpen vrij groot geeft (niet grof, maar wel groot). Persoonlijk heb ik altijd de voorkeur voor een ruiter die het eruit kan laten zien alsof hij (zij) het paard met de gedachten stuurt.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:21

Vudress schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=lMqS1DTShNE

Geen andere ruiter te vinden die zo los om haar paard heen zit en tegelijkertijd optimaal blijft inwerken met hele snelle, fijne hulpen.

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik dit helemaal niets vind zo op die manier!!!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:43

Het gaat niet om de manier. Het gaat om de manier waarop Anky erop zit en de wijze waarop ze blijft inwerken.

Bent Branderup zit er natuurlijk op als een krant. De gemiddelde professionele Nederlandse dressuurruiter zit er al beter op.

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 13:18

Cees Vellinga heb ik jammer genoeg geen beeldmateriaal van gevonden. Was ik wel nieuwsgierig naar.
Anky vind ik ook wel mooi en uiteraard zou ik mijn rijstijl onmiddellijk ruilen voor die van haar, maar toch mis ik bij haar dat super-relaxte. Gewoon dat zitten en niks doen, terwijl ondertussen je paard precies snapt wat je bedoelt. Gedachten-sturen inderdaad.
Bent vind ik geen krant. Zeker niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:52

Ik ben helemaal niet zo stuk van de meeste dressuurruiters. Het idee van dressuur is dat het eruit ziet alsof het moeiteloos is, alsof het paard het zo uit de mouw schudt, met heel subtiele hulpen, en dat vind ik van Anky en Edward helemaal niet. Rainer Klimke vind ik fijn om te zien, en ik ben niet kapot van Bent zijn ideeën en theorieën, maar ik moet hem nageven dat hij idd erg goed kan zitten.

Dit is voor mij het ultieme, dit is wat ik ooit nog hoop te bereiken (en mijn instructrice krijgt les van deze meneer *\o/* )

http://www.youtube.com/watch?v=2Lq9r_6vI2A

En springen kan hij ook (oké niet hoog, maar dit paard springt voor het eerst en ik vind het superfijn om te zien):

http://www.youtube.com/watch?v=4gqwSUma_ak

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:57

Vudress schreef:
Het gaat niet om de manier. Het gaat om de manier waarop Anky erop zit en de wijze waarop ze blijft inwerken.

Bent Branderup zit er natuurlijk op als een krant. De gemiddelde professionele Nederlandse dressuurruiter zit er al beter op.

Vind dat inwerken helemaal niet zo fijn van Anky.. En snel ja.. Beetje te..

Vind Bent wél netjes zitten maar idd groot in zijn hulpen, wat ik minder erg vind als steeds inwerken (ookal ben je snel...)..

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:57

Equimotion schreef:

Ik ben er minder van gecharmeerd. De ruiter hangt in het zadel wat vooral goed te zien is op/vanaf 1 minuut van het filmpje.

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 14:58

Ja, die is mooi! Die van David Dewispelaere bedoel ik. Het hele plaatje mooi. Mooi paard, mooi alles in verhouding. Wat ik ook leuk vind om te zien is dat hij op het eind zo lekker laag over de rug laat lopen en het paard afkauwt.

(Ik denk trouwens dat ik ook zo'n petje ga kopen.. volgens mij ga je daar veel beter van rijden.. haha)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:01

Ik heb eerlijk gezegd DE ruiter waarin ik echt een voorbeeld zie nog niet voorbij zien komen...... Kan in elk geval wel zeggen dat ik de Anky's e.d. niet bepaald als voorbeeld zie. Ik vind het vreselijk om daarnaar te kijken. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:02

Wijlen dr. Rainer Klimke :).

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:03

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:07

Bent zit als een krant? Stuur eens filmpje waar hij zo belabberd zit :D?
Anky heeft een bepaalde arrogantie in haar houding die ik heel goed vind. Ze zit alsof ze al gewonnen heeft.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:11

Vind Anky wel goed (zeker beter als mij) maar ken er betere van!
Edward was echt heel mooi in Harmonie met Totilas, dat mis ik eerlijk gezegd bij de andere paarden van hem :o

emirr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 15:12

Twiggy2008 schreef:
Ik heb eerlijk gezegd DE ruiter waarin ik echt een voorbeeld zie nog niet voorbij zien komen...... Kan in elk geval wel zeggen dat ik de Anky's e.d. niet bepaald als voorbeeld zie. Ik vind het vreselijk om daarnaar te kijken. :j

Haha, ik heb ook wel een heleboel goeie gezien, maar nog steeds niet die ene die ik bedoel. Natuurlijk zijn ze allemaal ontzettend goed en ik zit zelf als een krant, maar toch wil ik nóg mooier! Wat zijn we kritisch hè? :j
Maar ja... dit moet hét filmpje worden wat ik dagelijks af kan kijken om in mijn hoofd te prenten. Ik haal wel heel veel uit al deze filmpjes. In theorie dan hè ;)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:13

Gustav Steinbrecht en nuno oliveira,

jammergenoeg zie je tegenwoordig steeds meer achteroverhangende ruiters en amazones, zonde!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:13

Maar ik vind Anky's manier van hulpen geven verschrikkelijk. :j
Bij mij is het een combinatie van houding, zit en hulpen geven. En juist dat laatste, daar word ik niet zo vrolijk van. :n