Gypsy schreef:Daarom is het inderdaad goed om naar een juiste houding te zoeken.
Je titel en OP klinken heel anders dan hoe je het nu zegt. Vind daar nogal een verschil in toonzetting in zitten.
Gypsy schreef:Maar wat is de juiste houding? Die van een westernruiter? Of die van Anky? Springruiters zitten er vaak anders bij dan dressuurruiters, hinderen zij daarom hun paard?
Gypsy schreef:het kan me allemaal geen flikker meer schelen.
Als het je allemaal wel iets zou schelen en als je je er nu wel eens serieus in zou verdiepen, dan zou je weten waarom al deze type ruiters in de verschillende disciplines wel degelijk een correcte houding hebben, ook al zitten ze ogenschijnlijk allemaal anders.
Al deze ruiters zijn in staat om hun paard ontspannen, nageeflijk en over de rug te laten lopen. Daarom presteren zij ook.
Dit vind ik ook beslist geen vergelijk met jouzelf en de gemiddelde ruiter waar ik aan refereer in mn stukje.
Ik ben dus ook erg benieuwd naar jouw prestaties aan de hand van jouw correct rijden?
En met prestatie bedoel ik de gymnastische waarde, met rijtechnische onderbouwing. Dus niet enkel alleen op een paard gaan zitten en een beetje rond hobbelen.
Gypsy schreef:Verwacht van het paard alleen maar dat hij zichzelf draagt en over de rug loopt, meer niet.
Ik ben wel heel erg benieuwd naar een filmpje waarin dit te zien is.
Gypsy schreef:In de bak rijd ik ook zelden of nooit licht. Nu hang ik relaxed achterover in mijn zadel
Temeer omdat ik het erg knap vind als jij je paard tot dragen kunt brengen als je nauwelijks licht rijdt en achterover hangt in het zadel....
Gypsy schreef:Ik wens iemand met smalgebouwde heupen op een trekpaard veel succes dan
Tsja, dat geeft te denken he?
Waarom is het beter dat iemans die te groot is niet op een kleine pony moet stappen?
Waarom is het beter dat iemand die te klein is niet op een groot paard moet stappen?
Het zal verhoudingsgewijs wel een beetje moeten kloppen wil je correct kunnen rijden en zitten...
Hoewel ik denk dat men met veel oefening best een eind komt op een groot paard.
Dus of dit nu een argument is?
Gypsy schreef:Of ben ik de enige die zo gek is.

Ik hoop het....