_Esther_87_ schreef:
Voor mij zou het probleem hierin zitten dat het onlogisch is....Je wil oprichting, terwijl als je met een slof altijd, hoe je hem ook bevestigd, je paard met de kop omlaag trekt. Hoe kan je dat rijmen met oprichting dan, hij kan toch niet voor en achter tegelijk zakken? Dat punt wat jij noemt he, dat hikje, dat hebben ze bij mij ook weleens. Weet je wat dat is, dat is gebrek aan kracht...dat komt vanzelf goed. Gewoon even stapje terug, klein beetje laten zakken van voor, paar overgangen maken en dan komt ie vanzelf weer omhoog...no problemo. Paard moet de kans krijgen om kracht op te bouwen.
Dit is dus echt onzin.
Als mijn slof op zo'n manier hangt dat ie los is als hij goed opgericht loopt, en dat er lichte spanning op staat wanneer hij te hoog komt met zijn nek, wordt niet 'zijn kop de hele tijd omlaag getrokken'.
En gebrek aan kracht klopt ook inderdaad, maar die kracht moet wel opgebouwd worden. En zoals ik al zei: zodra hij de slof tegen is gekomen snapt hij wat ik bedoel.
Mijn paard loopt echt niet 9 van de 10 keer met slof om, met wedstrijd mag je immers ook geen slof. En toch behaal ik hoge cijfers op mijn aanleuning, zaterdag zelfs een compliment van de jury gehad dat mijn aanleuning zo mooi stil was en dat hij zo mooi in balans liep.

Denk overigens niet dat ik hem non-stop in de oprichting wil rijden, ik richt mijn paard alleen op als ik voel dat hij goed over zijn rug vanachter door marcheert, dán ga ik eens even oprichten en dan ook echt lang goed uitwerken.