Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JessicaD88 schreef:Bij ons op stal staat een paard dat onder 2 amazones Z2 dressuur start, wordt soms ook door beide op een dag gereden en dat zijn dan zijn beide keren geen warmlooprondjes. En ze start ook nog eens met een jonge ruiter M1, die rijd er dan ook tussendoor nog op, dus ik denk dat dat toch een stuk meer is dan jij van dat paard vraagt.
Gini schreef:JessicaD88 schreef:Bij ons op stal staat een paard dat onder 2 amazones Z2 dressuur start, wordt soms ook door beide op een dag gereden en dat zijn dan zijn beide keren geen warmlooprondjes. En ze start ook nog eens met een jonge ruiter M1, die rijd er dan ook tussendoor nog op, dus ik denk dat dat toch een stuk meer is dan jij van dat paard vraagt.
Dit vind ik dan weer wel te veel. 2 keer zeer intensief getraind worden + tussendoor matig intensief, zie daar het nut niet van in.
In het geval van TS gaat het dan weer wel. Maar waarom bespreek je dit niet gewoon met de eigenares? Want wij kunnen nu wel allemaal blaken dat twee keer per dag perfect gaat, als de eigenares zegt dat eenmaal per dag voldoende is dan heb je je daar toch aan te houden.

Pony loopt dan zeker wel meer dan een uur._Amigo schreef:Kan makkelijk hoor
Ik doe dat soms ook, ga ik erop zitten in de wei en rijd ik ff 20 minuten rond, ook draven en galoperen en dan mag hij weer even verder eten en dan na een half uurtje ga ik hem halen.
Is dit dan niet zieleg?Pony loopt dan zeker wel meer dan een uur.
Ach toen ik een bijrijd pony had werd hij iedere dag wel 2x gereden, smiddags de eigenaar en savonds ik.
Vind de eigenaar het niet veel leuker om in het bos te rijden of zo?