Training: Hoe lang zit je erop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:09

Ik stap altijd 20 min. in en uit dat is al 40 min. en dan rijd ik min. een half uur, ligt eraan wat ik oefen. Soms maak ik buitenritten van 3 uur (op snelheid, endurance training) ik rijd 2-3x p/w heb 1x dressuur les (halfuur prive les) en meestal 1x 3 kwartier longeren ik doe mijn paard dus 3 of 4 dagen en mijn zusje de andere 3 of 4 dagen in de week. Hij heeft meestal 1 rust dag en ook met mijn zusje nog 1x springles.

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:21

Ik heb bij mijn oude verzorgpony ook gehad dat ik haar zolang aan t rijden was. (en dan bedoel ik niet met een buitenrit)
Dan stapte ik een kwartier tot een half uur in, dan even een uurtje hard aan het werk
en dan weer een kwartiertje tot half uurtje uitstappen. :)

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:57

Als hij het goed doet een half uurtje, als hij ligt te klooien 3 kwatier.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:53

Over het algemeen rij ik 5 dagen per week, waarvan zowieso 2 dagen dressuurles, om de week springles en het weekend concours. Daarnaast longeer ik nog een dag en hij heeft 1 vrije dag.

Ik begin standaard met 10/15 minuten stappen, het valt mij echt op hoe snel de gemiddelde ruiter/amazone gaat draven. Daarna 15 minuten losrijden in draf en galop, dan een stappauze van een paar rondjes en daarna moet hij echt aan de bak. Daarna nog een minuut of 10 a 15 uitstappen.

Meestel ben ik alles bij elkaar dik een uur aan het rijden, waarvan ongeveer 30 minuten echt training is.

De ene dag doe ik alleen basis werk en de andere dag pak ik hem wat mee op. Elke dag volle bak werkt niet.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:58

Ik rij meestal een uur, waarvan minstens een kwartier instappen en dan meestal een half uurtje intensief draf- stap- galop afgewisseld en de nodige oefeningen en dan uitstappen tot hij weer goed op adem is en dan snel terug naar stal omdat meneer moet plassen ;) Ik probeer ongeveer vier a vijf keer per week te rijden en/of longeren. Longeren doe ik overigens minder lang.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:02

hangt af van de ontwikkeling en de weersomstandigheden:)

gemiddeld dagelijks 30 min. (naast longeren, stapmolen, boswandeling etc.)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:06

Dustyenmax18 schreef:
Als hij het goed doet een half uurtje, als hij ligt te klooien 3 kwatier.

Als hij ligt te klooien, kun je beter stoppen.
Jij hebt je dag ook weleens niet.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:07

@Moll.
Met veel interese heb ik uw bijdrage gelezen. Slechts op hell kleine details verschil ik van opvatting, niet het vermelden waard dus. Wat mij opvalt is de nagenoeg gehele afwezigheid van reaktie. Samen te vatten in de zin: 'Al zijn de parels nog zo mooi, de zwijnen lusten ze niet.' Jammers toch. Bij mij heeft het ertoe geleid dat als ik al raad tegeven heb, ik dat liever inslik. Kortom, ik bewonder Uw doorzettings vermogen;
Met vriendelijke groet.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 14:46

Ik rijd hem ongeveer 5 x per week. En vaak nog wedstrijd in het weekend.
Per keer verschilt het hoelang ik er op zit, ik heb 2 x per week les, (springen en dressuur). Dan zit ik er wel ruim een uur in met losstappen/losrijden/uitstappen enz. Als ik zelf train gemiddeld 40/45 minuutjes. Als ik naar de hei ga kan het soms wel 2 uur zijn, en in het bosje vlakbij meestal een uurtje.

Okaya

Re: Training: Hoe lang zit je erop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:26

Denk dat het belangrijk is dat je het rijden altijd afsluit met iets wat goed lukt of een oefening die dan gelukt is en afgewerkt.
De tijd maakt volgens mij niet zoveel uit meestal rijd ik tussen de 20-60 minuten.
Veel langer is volgens mij niet nodig want dat maakt het niet beter

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 13:57

Kadankovitch schreef:
@Moll.
Met veel interese heb ik uw bijdrage gelezen. Slechts op hell kleine details verschil ik van opvatting, niet het vermelden waard dus. Wat mij opvalt is de nagenoeg gehele afwezigheid van reaktie. Samen te vatten in de zin: 'Al zijn de parels nog zo mooi, de zwijnen lusten ze niet.' Jammers toch. Bij mij heeft het ertoe geleid dat als ik al raad tegeven heb, ik dat liever inslik. Kortom, ik bewonder Uw doorzettings vermogen;
Met vriendelijke groet.

Hahaha verwoording en zo waar.....

Peggy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 14:03

Ik train 5x per week a 45 minuten.

NicKIMoN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 15:43

Ik heb les 1 x in de week - 45 min.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:30

20 minuten stappen,
30 minuten draven/galoperen (soms iets langers, soms iets korter)
en dan 10 minuutjes uitstappen.

Dus eigenlijk altijd een uurtje.

shirazdavis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:33

Ik train 4 keer in de week ongeveer een uurtje tot anderhalf uur soms zelfs iets langer en soms korter
Hoe deze training eruit ziet verschild per keer

Ik begin eigenlijk nooit met stappen maar draaf en galoppeer gelijk in , als ik een gemiddelde moet nemen ong 7 a 10minuten
probeer hierin mee te gaan met het paard soms duurt het wat langer soms wat korter , daar moet je geen tijd voor willen stellen , pas als het paard los voelt begin ik met oprichting en dus de daadwerkelijke training

Soms duurt de ''echte'' training zelfs een klein halfuurtje maar gaan we daarna leuke dingen den ter ontspanning en beloning

Kan dus echt niet zeggen hoelang het duurt dit verschilt echt per keer en hoe het paard en ook ik erin staat

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 09:16

20-30 minuten max.
Een goede training hoeft niet lang te zijn, maar mag een goede inhoud hebben.

Grappig dat mensen zeggen, maar als mijn paard loopt te klooien....

Als mijn paard loopt te klooien dan doe ik iets niet goed, dus hoef ik mijn paard niet langer te gaan trainen, maar mijzelf. :)

Pianogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 11:46

Gipsylover schreef:
Ik rijd hem ongeveer 5 x per week. En vaak nog wedstrijd in het weekend.
Per keer verschilt het hoelang ik er op zit, ik heb 2 x per week les, (springen en dressuur). Dan zit ik er wel ruim een uur in met losstappen/losrijden/uitstappen enz. Als ik zelf train gemiddeld 40/45 minuutjes. Als ik naar de hei ga kan het soms wel 2 uur zijn, en in het bosje vlakbij meestal een uurtje.

Gaat dit nog steeds over: hoe lang rijdt je een 3 jarige??????

DonLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:11

In de bak de ene keer ongeveer 45 minuten (incl in- en uitstappen) en de andere keer 30 minuten.
Het ligt er aan hoe ze gaan, wil een oefening niet zoals ik dat wil ga ik even door en gaat het
super dat stop ik sneller.
Als ik les heb ga ik soms iets langer door en als het heel hard hoost dan vind ik het na 20 minuten prima.

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:13

Ik rij altijd 6x per week. waarvan 1x minimaal naar buiten en 1x springen en zoiezo 1x dressuurles. meestal 3 kwartier all inclusive

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 13:22

verschilt bij mij elke keer met rijden. Als het goed gaat houden we soms na een half uur/drie kwartier alweer op en stap ik haar daarna op het erf of langs de weg even lekker uit. Train 1 keer in de week echt alleen maar met de lange teugel, lekker over de rug, niks vragen qua oefeningen, lekker lichtrijden, behalve dan voltes en tempowisselingen. Andere keren in de week zijn we echt gericht met de oefeningen uit de proeven bezig. Dressuurles hebben we om de week een uur en springles ook om de week een uur, maar ook wel eens iets langer. In het weekend vaak concours. Train gemiddeld 4 dagen in de week ,exclusief concoursen. Kan sommige dagen moeilijk combineren met mijn studie en werk, dus hangt echt van mijn uren af. Gelukkig staat ze wel sowieso 12 uur op een dag buiten.

mimi123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:19

ik rijd meestal een half uur opbouwend tot een uur rihting wedstrijden

elsjebelsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:31

Varieert van een half uur tot een uur, 5 a 6 keer per week.

heidibeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 11:30

Ivm school kan ik niet zo vaak op mijn (grote) shet rijden.
maar als ik rijd meestal halfuurtje tot uurtje.
en dan niet heel intensief, ookal moet ik haar erg veel tegen houden, omdat ze graag vooruit wil.

Bocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 13:21

ik train 5x per week incl lessen. Als ik les heb meestal 45 tot 60 min en als ik zelf train is dat net zo (incl los- en uitstappen), tenzij hij het erg lekker doet kan het zijn dat we na 20 min al klaar zijn. wat al vaker is aangegeven als het goed is moet je goed laten

BullyCotton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:15

Ik train ongevere 5 keer per week, af en toe wedstrijd, en les.
Ik rij meestal ongeveer een half uur of een kwartier, meestal doet hij gelijk wat ik van hem vraag, en als hij dat doet, vind ik het genoeg, maar als ik een nieuwe oefening aan wil leren moet hij er tien minuten langer aan geloven.