Talent? Nee, het draait allemaal om geld...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 20:21

tjoppie schreef:
Kijk naar je eigen rijden en ga dan eens denken waar het hem nou in zit dat JIJ niet mee kan komen.

Is dit op mij bedoeld? Eerlijk gezegd kan ik heel goed mee :D
Maar ik weet ook dat, hoe goed het later misschien zal gaan, ik op een keer toch zal moeten passen. Ik heb geen duizenden euro's om wedstrijden te betalen...

tjoppie

Re: Talent? Nee, het draait allemaal om geld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:22

dat komt pas als je internationaal start, dus je hebt nog wel even de tijd.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:30

(Top)sport draait vooral om mentaliteit. Van de mensen die klagen dat het ze vooral aan vanalles ontbreekt; aan het juiste paard, de juiste trainer, sponsors etc kun je in ieder geval al zeggen dat zij NIET over topsportmentaliteit beschikken. Mensen met een topsportmentaliteit klagen namelijk niet over waar het ze aan ontbreekt, maar halen het beste er uit binnen hun mogelijkheden. Zij investeren in tijd, geld en energie in hun sport, zonder dat ze van te voren weten waar het schip zal stranden of een garantie hebben in hoever ze gaan komen.

Dus als ze geen binnenbak hebben, trainen ze zonder mokken buiten. Als ze niet een heel goed paard hebben, proberen ze het beste te halen uit het paard wat ze WEL tot hun beschikking hebben. Dan zien ze het niet als demotiverend dat hun paard niet het laatste in huis heeft, maar als investering in hun eigen ontwikkeling. Zodat ze als ruiter zelf weer een stapje verder zijn, voor het geval dat ze toch eens een beter paard tot hun beschikking krijgen. Of werken zich 4 slagen in de rondte in rotbaantjes om hun hobby te kunnen bekostigen. Winnaars hebben veerkracht en doorzettingsvermogen. Laten zich niet door een dure veewagen imponeren, en zetten door als het eens tegenzit.

Of je dan op topniveau komt zal altijd de vraag blijven. Maar als je zeker weet dat je er ALLES uit hebt gehaald wat binnen je mogelijkheden ligt (fysiek, financieel; emotioneel etc) dan volgt ALTIJD voldoening.

Winnaars doen waar verliezers geen zin in hebben.

Ayasha schreef:
Zonder sponsors zou het niet te doen zijn. Adelinde heeft thans talent zat, maar kennelijk is dat dan toch idd niet genoeg gezien ze sponsors nodig heeft?

Je vergeet dat zij aan de top is gekomen zonder sponsors. Die dienden zich pas aan toen ze zichzelf al dik bewezen had. Wat ook vaak vergeten wordt is dat een sponsor ook verplichtingen met zich meebrengt. Je MOET presteren, want anders kan je sponsor zijn geld net zo goed door de plee spoelen. Met die druk moet je kunnen omgaan, en je moet het ook waar kunnen maken. Dat is ook een kwaliteit van een topsporter.

malissapaard schreef:
zo moet ik latijd tegen de zelde mensen in het L D springen die met een vrachtwagen vol pony's komen die allang Z zijn geweest en die worden dan allemaal eerste en als ze een balk hebben worden die ouders toch boos! echt niet meer normaal!
maarja, ik kan het ook met me gewone welsh cobje!!!!

Weet je, je moet gewoon niet zo klagen. Met het feit dat jij uberhaupt de mogelijkheid hebt om met een eigen pony op wedstrijd te gaan wil al zeggen dat jij bijvoorbeeld al weer meer mogelijkheden hebt als iemand die alleen maar 1 keer per week op een manege kan rijden.

Als jij ook graag met een vrachtwagen vol paarden daar de wedstrijd wilt, dan moet jij gaan zorgen dat je zoveel geld gaat verdienen dat jij dat kunt bekostigen. Die mensen die met hun dure vrachtwagen vol paarden naar de wedstrijd gaan hebben het ook moeten verdienen. Die kinderen hebben dat geld niet verdiend, maar die ouders dus wel. Over dat geld is belasting betaald, en het is aan die mensen hun goed recht om zelf te bepalen waar zij dat aan uitgeven. In dit geval dus aan de hobby van hun kinderen. Ik vind het bar arrogant dat dat mensen zoals jij hier dus zo afgunstig op reageren. Dan kun jij misschien wel vinden dat die mensen er wellicht de verkeerde mentaliteit op nahouden. Maar wie ben jij om daar over te oordelen? Jij laat zelf ook niet de juiste mentaliteit te hebben door deze afgunstige reactie van je. De 'underdog' (oftewel: de ruiter met de mindere middelen/paard/mogelijkheden) heeft niet per definitie WEL de juiste mentaliteit.

Ik kom ook niet uit een paardengezin en ook niet uit een rijke familie. Maar ik kan nu wel zelf mijn paarden bekostigen, en ook mijn wedstrijden en les en kwalitatief goede spullen. Ik heb doorgeleerd en hard gewerkt daarvoor. Natuurlijk zou ik het liefste de hele dag met mijn paarden doorbrengen. In plaats daarvan werk ik gewoon op kantoor. Niet mijn passie, maar het maakt wel mijn passie mogelijk. Het feit dat ik met mijn eigen paard naar de wedstrijd kan wil zeggen dat ik daar net zo veel kans heb als een ander. Het is aan mij om mijzelf te bewijzen.

En als mijn kinderen later willen rijden (of een andere sport willen doen), dan zal ik ze daarin ook zoveel mogelijk ondersteunen (zolang ze echt gemotoiveerd zijn) Dan koop ik ook de beste sportpony die ik kan kopen binnen mijn financiele mogelijkheden. Dan krijgen ze ook de beste begeleiding die ik kan betalen. Dat mijn kinderen dat een betere uitgangspositie hebben kun je 'oneerlijk' vinden. Maar dat is het niet; het is toch niet oneerlijk als je je eigen verdiende geld aan je eigen kinderen uitgeeft? Moet ik dan mijn geld uit gaan geven aan al die onondekte 'getalenteerde' manegekindjes? Paardrijden is geen recht, het is een luxe hobby. Dus iedereen die op wat voor manier aan paardensport kan doen, kan zich dus luxe permitteren. En dan heb je al meer dan gemiddeld. Dat is misschien wel eens goed om je te realiseren als je weer ontevreden bent over je eigen situatie. Als ik geld te over heb dan ga ik dat echt niet uitgeven aan anderen om hen de luxe van het paardrijden te geven. Dan geef ik het liever uit aan mensen die het verre van lux hebben, of andere goede doelen. Aan doelen die echt iets bijdragen aan de maatschappij of het milieu of zo. (doe ik trouwens al: ik steun al jaren Brooke Hospital... Voor dat geld zou ik ook een miskend talentje leuk kunnen laten lessen... Maar ik denk dat Brooke Hospital het harder nodig heeft :+ )

LDRD schreef:
Wat is er mis met het scheppen van de juiste omstandigheden om topprestaties te leveren als dat binnen je bereik ligt?
Degenen die daar tegenaanschoppen zijn mensen die qua instelling zelf al zoveel tekort schieten dat ze nooit topniveau zullen bereiken. Om topniveau te kunnen bereiken heb je o.a. de karaktereigenschap nodig om steeds verder te willen perfectioneren namelijk

Precies!

Ayasha schreef:
Allemaal best tjoppie maar diezelfde vrouw had ook geluk dat er zo'n potentieel in dat moeilijke dier zat.

Niks geluk. Het is haar kwaliteit dat zij in staat was het potentieel in dat dier er uit te halen.

webster543 schreef:
Is dit op mij bedoeld? Eerlijk gezegd kan ik heel goed mee :D
Maar ik weet ook dat, hoe goed het later misschien zal gaan, ik op een keer toch zal moeten passen. Ik heb geen duizenden euro's om wedstrijden te betalen...

Nee, het is slechts je gebrek dat je de mogelijkheden en omstandigheden niet voor jezelf weet te creeeren. Sander Marijnissen is er ook volledig op eigen kracht gekomen. Door steeds weer zijn paard te verkopen op het moment dat hij goed ging presteren heeft hij een eigen bedrijf op kunnen bouwen. Daardoor kon hij het zich op een gegeven moment een keer permitteren op een goed paard aan te houden. Daarmee reed hij in de kijker, werd hij populair als instructeur en kan hij nu zijn eigen (internationale) wedstrijden bekostigen.

Zo ook HP minderhoud. Begonnen op een manege, gegroomd voor Anky, daar leren rijden, jarenlang paarden van anderen gereden en pas sinds enkele jaren zelfstandig ondernemer. Hij krijgt echt niet zomaar allerlei goede paarden aangeboden hoor. Idem voor Edward.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:39

Wat er niet in zit kan je er ook niet uithalen Jasmijn, dus had er niks in Parzival gezeten had ze ook geen topsport gereden met 'm. Zo simpel is het. Wel realistisch blijven. :)
Maar ik krijg stil aan het idee dat dit topic en bepaalde reacties fout geïnterpreteerd worden en ik heb geen zin om veel moeite te steken in het uit te leggen dus ik ga de meeleeshoek in :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 20:43

Ayasha schreef:
Wat er niet in zit kan je er ook niet uithalen Jasmijn, dus had er niks in Parzival gezeten had ze ook geen topsport gereden met 'm. Zo simpel is het. Wel realistisch blijven. :)

Adelinde is een zeer getalenteerde ruiter. Maar zoals je zegt, als ze P niet had, was ze nooit zo ver gekomen met haar talent.
Wie was er nu naar haar komen kijken en haar talent ontdekken als ze in de middenmoot van elke uitslag staat?

Ik heb zelf het geluk gehad dat er iemand was die mij op mijn woord geloofde dat ik een harde werker was en dat ik wou leren. Dankzij die persoon sta ik nu waar ik nu sta! Anders had ik misschien al lang opgegeven.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:48

Hoe denk je dat Adelinde aan Parcival gekomen is dan?
Die reed ze ook in eerste instantie voor iemand anders.

En opgeven, opgeven is voor losers die afgeven op de genen die niet opgeven en winnen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:02

Ik zie een aantal reacties waar ik zo mijn bedenkingen over heb. Als het paard geschikt is voor het niveau maar niet spectaculair is en het hem allemaal iets meer moeite kost maar ruiter en paard een team zijn en samen een topproef neerzetten, zou dit mi beter zijn als een duur paard dat voorgeprogrameerd is met een hoop spectakel, etc. Op gouden randjes zou al helemaal niet beoordeelt mogen worden want wat heeft dat te maken met het rijden? Het moet er netjes uitzien en tuig moet passen, al dat extra zou geen extra punten moeten opleveren.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:06

Als voorbeeld het Ek van dit weekeinde. Toot die individueel 5de eindigd en Parcival waar heel veel bloed, zweet EN tranen van Adelinde inzitten eindigd eerste.

HP en Nadine die een voor hun doen monsterscore rijden wat alles behalve makkelijk is want Nadine heeft het gewoon NET niet om in de top 5 mee te kunnen draaien, terwijl het wel een bijzonder fijn paard is.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:10

het word idd steeds erger..!

als ik en mn pony maar gelukkig zijn!! <3

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:12

lailapri schreef:
Ik zie een aantal reacties waar ik zo mijn bedenkingen over heb. Als het paard geschikt is voor het niveau maar niet spectaculair is en het hem allemaal iets meer moeite kost maar ruiter en paard een team zijn en samen een topproef neerzetten, zou dit mi beter zijn als een duur paard dat voorgeprogrameerd is met een hoop spectakel, etc. Op gouden randjes zou al helemaal niet beoordeelt mogen worden want wat heeft dat te maken met het rijden? Het moet er netjes uitzien en tuig moet passen, al dat extra zou geen extra punten moeten opleveren.

Toch wordt "uitstraling" nog steeds beloond.

Maar (top)sport is een hele dure hobby :j

Mijn dochter heeft met 2 Welsh Cob's wedstrijden gereden.
Om ook een referentie-kader te hebben en niet alleen op kleine wedstrijdjes te rijden, is het wel fijn om ook eens buiten de eigen provincie gereden te hebben. Kost ook geld, lessen en noem maar op.

Maar motivatie/instelling is belangrijker dan voor veel geld geprogrammeerde paarden/pony's
Dus geld zegt niet alles, maar motivatie en instelling wel.

Allebei de Cob's als veulen gekocht en we hebben de Cob's zelf zadelmak gemaakt en opgeleid.
En zijn beide ook uitgebracht op wedstrijden en niet onverdienstelijk (al zeg ik het zelf :') )

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:20

waar een wil is, is een weg, en natuurlijk het oog wil ook wat, maar dan zie ik toch liever iemand die lichamelijk minder knap is met een paard met een wat groot hoofd ofzo die samen daar staan, als een plaatje van een dier met een ruiter die alles mee heeft, maar waarbij het ieder voor zich is. Een dier dat probeert te overleven en een ruiter die probeert te winnen ipv er samen voor te gaan.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:33

lailapri schreef:
waar een wil is, is een weg, en natuurlijk het oog wil ook wat, maar dan zie ik toch liever iemand die lichamelijk minder knap is met een paard met een wat groot hoofd ofzo die samen daar staan, als een plaatje van een dier met een ruiter die alles mee heeft, maar waarbij het ieder voor zich is. Een dier dat probeert te overleven en een ruiter die probeert te winnen ipv er samen voor te gaan.

Dat het "oog ook wat wil" is iets wat mij eigenlijk enorm "tegenstaat" in de (top)sport.
Wat de COMBINATIE laat zien is waar naar gekeken moet worden en dan het liefst een vast "referentiekader" waarin gejureerd zou moeten worden.

Want ik denk, dat het niet allemaal om geld draait, maar wel veel.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:43

Mijn oog wil ook wel wat, ik zie graag balans. Dat bedoel ik er meer mee te zeggen.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:47

Ayasha schreef:
Wat er niet in zit kan je er ook niet uithalen Jasmijn, dus had er niks in Parzival gezeten had ze ook geen topsport gereden met 'm. Zo simpel is het. Wel realistisch blijven.

Dan had er vast wel een ander paard op haar pad gekomen.

Er zijn ook vast wel paarden die zoveel potentie hebben, maar die bij een ruiter op stal staan die daar geen idee van heeft. Of gewoon niet in staat is om het er uit te halen. Het KWPN is nummer 1 stamboek in de wereld. Ik zie genoeg paarden lopen waar wellicht nog veel meer uitgehaald kan worden of had kunnen worden als de ruiter beter zou kunnen rijden. Er zijn meer goede paarden dan ruiters.

tjoppie schreef:
Hoe denk je dat Adelinde aan Parcival gekomen is dan?
Die reed ze ook in eerste instantie voor iemand anders.

Precies.

Ik rij ook altijd naast mijn eigen paarden ook altijd (graag) paarden van een ander. Ik ga echt niet van te voren bedenken of daar wel topsportpotentie in zit of niet. Het maakt mij niet uit. Ook al is het er eentje van mindere kwaliteit. Het rijden van meerdere paarden zie ik ten eerst als goed voor mijn eigen ontwikkeling. En wie weet: als anderen zien dat ze bij jou beter gaan lopen, komt er misschien wel eens dat moment dat ze je een keer een betere gaan aanbieden. En anders maar niet. Ik heb er dan evengoed wat aan gehad: plezier en weer een leerzame ervaring.

lailapri schreef:
Als het paard geschikt is voor het niveau maar niet spectaculair is en het hem allemaal iets meer moeite kost maar ruiter en paard een team zijn en samen een topproef neerzetten, zou dit mi beter zijn als een duur paard dat voorgeprogrameerd is met een hoop spectakel, etc.

ten eerste: voorgeprogrammeerde paarden bestaan niet. Het blijven beesten. ten tweede: een mooi, spectaculair paard dat goed gereden wordt, benaderd het ideaalbeeld nu eenmaal meer dan eentje die minder spectaculair is en die net zo goed wordt gereden. Dus terecht dat de spectaculaire dan wint.

lailapri schreef:
Op gouden randjes zou al helemaal niet beoordeelt mogen worden want wat heeft dat te maken met het rijden?

met een gouden randje heb je gewoon ene pluspunt. Maar er moet evengoed gewoon goed gereden worden. Totilas heeft dat, meer dan parzival. Maar parzival werd op het EK gewoon beter gereden dus die wint dan.

tjoppie schreef:
HP en Nadine die een voor hun doen monsterscore rijden wat alles behalve makkelijk is want Nadine heeft het gewoon NET niet om in de top 5 mee te kunnen draaien, terwijl het wel een bijzonder fijn paard is.

Maar ook zij zijn winnaars, ze zijn al jaren een vaste waarde in het team en hebben bijgedragen aan alle teammedailes.

lailapri schreef:
waar een wil is, is een weg, en natuurlijk het oog wil ook wat, maar dan zie ik toch liever iemand die lichamelijk minder knap is met een paard met een wat groot hoofd ofzo die samen daar staan, als een plaatje van een dier met een ruiter die alles mee heeft, maar waarbij het ieder voor zich is

Maar wat zijn dit nu steeds voor stomme vergelijkingen? Er zijn ook gewoon combi's die alles meehebben: uitstraling EN talent EN goed rijden. Misschien moeilijk voor jou om te verkroppen, maar toch is het zo. Terecht als die dan winnen toch?

cherie78 schreef:
Dat het "oog ook wat wil" is iets wat mij eigenlijk enorm "tegenstaat" in de (top)sport.

Waarom? Het moet er gewoon mooi uitzien. Ook een lelijk paard wat wel kwaliteit heeft EN heel goed gereden wordt, wordt mooi in de ring. Dressuur is een kunstvorm. Net als kunstschaatsen bijvoorbeeld. Een kunstschaatser kan de oefeningen misschien technisch perfect uitvoeren, maar misschien zonder uistraling en flair. Dan wordt het toch een beetje saai om naar te kijken. Eentje die het EN technisch correct EN met uitstraling kan uitvoeren: die maakt het verschil.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:53

Ehm ik heb het nergens over hetzelfde niveau dus ik snap niet waarom je op deze toon mij terrecht wilt wijzen. Mijn punt is dat een instructeur laten rijden op je dure paard met veel spectakel, dure spullen kopen, etc niet zouden mogen zorgen dat je wint maar dan je rijkwaliteit daarvoor moet zorgen.
Ik heb eerlijk gezegt op deze manier geen zin in een discussie dus bij deze haak ik af.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:59

lailapri schreef:
Mijn punt is dat een instructeur laten rijden op je dure paard met veel spectakel, dure spullen kopen, etc niet zouden mogen zorgen dat je wint maar dan je rijkwaliteit daarvoor moet zorgen.

Maar dat soort mensen zullen nooit de absolute top halen, dus ik begrijp je punt niet zo... Ik kan er echt niet wakker van liggen dat er mensen zijn die op die manier hun sport beoefenen. Als zij daar op die manier plezier in hebben, prima toch?

Je moet niet zoveel kijken naar hoe anderen hun sport beoefenen, en zeker niet als dan een manier is wat niet bij je principes past. Je moet je focussen op jezelf. Kijken wat op dat moment realistisch en maximaal haalbaar is binnen jouw mogelijkheden en steeds naar mogelijkheden zoeken om je eigen grenzen te verleggen. Als je dat op de juiste manier doet dan zul je pas optimaal voldoening, plezier en motivatie uit je sport halen. Dan kun je even gelukkig zijn met een wp in de L als een EK titel in de GP.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:01

jasmijn78 schreef:
[
cherie78 schreef:

Waarom? Het moet er gewoon mooi uitzien. Ook een lelijk paard wat wel kwaliteit heeft EN heel goed gereden wordt, wordt mooi in de ring. Dressuur is een kunstvorm. Net als kunstschaatsen bijvoorbeeld. Een kunstschaatser kan de oefeningen misschien technisch perfect uitvoeren, maar misschien zonder uistraling en flair. Dan wordt het toch een beetje saai om naar te kijken. Eentje die het EN technisch correct EN met uitstraling kan uitvoeren: die maakt het verschil.

De dressuur is een kunstvorm van 2, waarbij ik lichtheid, éénheid en goede uitvoering belangrijk vind.
Dat maakt het ook MOOI.

Dan is de term "het oog wil ook wat" inderdaad een beter referentiekader, dan spektakel.

Dat bedoelde ik ermee :j

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:30

lailapri schreef:
Mijn punt is dat een instructeur laten rijden op je dure paard met veel spectakel, dure spullen kopen, etc niet zouden mogen zorgen dat je wint maar dan je rijkwaliteit daarvoor moet zorgen.

Ik schreef al eerder dat wat jij stelt wel voorkomt bij de pony's, Junioren en Young Riders maar echt niet meer bij de senioren :n
En laten we blij zijn dat er zulke vermogende mensen tussen zitten. Zulke mensen met te veel geld lessen vaak weer voor een vermogen bij de topsporter die wel talent en succes heeft. En dat geld is hard nodig om alles draaiende te houden. Neem bijvoorbeeld Coby, ze leidde heel veel jonge combinaties op en deed dat met groot succes. Voor de van Balen's een serieuze bron van inkomsten.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:32

Daarom heb ik mij na mijn dressuurknol maar simpelweg een haflinger gekocht :+

Aan de dressuur vind ik echt geen lol meer aan, dan ga ik liever back to basis en gebruik ik mijn paard enkel recreatief.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:36

Ik zelf droom al sinds me 7e om wedstrijden te rijden en reed ze ook eindigde altijd in de top 3 maar deze wedstrijden waren op maneges. Mijn ouders zelf willen me niet ondersteunen met de kosten die erbij komen kijken van wedstrijden rijden. Helaas heb ik niet zulke ouders, dus denk ik dat ik ook nooit ergens zou kunnen komen. Draait alleen maar om geld, geld geld. Dus ik maak gewoon lekker plezier in de binnenbak en buitenbak..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:38

Ayasha schreef:
Adelinde is inderdaad een schoolvoorbeeld van hoe het kan gaan. Die behoort nu tot een van de beste ter wereld, terwijl ze nog niet zo lang geleden gewoon schooljufvrouw was. Sander komt niet eens uit een paardenfamilie. Het zijn de sprookjes, maar ze bestaan wel ;)

Lang geleden schooljuffrouw valt mee hoor! Ik heb ongeveer 2 jaar geleden nog gewoon met haar samengewerkt in het onderwijs.

En Parcival heeft ze niet aangeboden gekregen als zijnde toppaard hoor!
Het was zeker geen braaf paard toen ze het paard ging rijden. Ik weet dat er voor haar iemand meerdere malen tegen de bakrand werd gesmeten.

Ik denk, dat je het met geld alleen niet red. Het heeft te maken met talent, maar dan met name de doorzettingsvermogen, die je ondanks je talent moet hebben.
Ik ken mensen met talent, maar zonder doorzettingsvermogen, dan kun je nog zo veel talent hebben, maar redden zul je het nooit.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 22-08-11 08:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:46

LisaFaded schreef:
Ik zelf droom al sinds me 7e om wedstrijden te rijden en reed ze ook eindigde altijd in de top 3 maar deze wedstrijden waren op maneges. Mijn ouders zelf willen me niet ondersteunen met de kosten die erbij komen kijken van wedstrijden rijden. Helaas heb ik niet zulke ouders, dus denk ik dat ik ook nooit ergens zou kunnen komen. Draait alleen maar om geld, geld geld. Dus ik maak gewoon lekker plezier in de binnenbak en buitenbak..

Sorry, maar vanaf mijn 18e betaal ik al zelf mijn stalling en betaal ik alles zelf voor mijn paarden. Ook het wedstrijdgeld etc. etc.
Ongeveer 1 jaar geleden heb ik een nieuwe 3 jarige gekocht, helemaal zelf en ik betaal er ook alles helemaal zelf voor!
Dus onmogelijk?
Nee hoor, gewoon heel hard voor studeren en werken, dan kun je het vanzelf wel betalen, want het is te doen.
Natuurlijk snap ik, dat het niet voor iedereen mogelijk is, maar voor een heel aantal is het gewoon een kwestie van aan het werk gaan, minder geld uitgeven aan stappen of roken...
Ik ben het voorbeeld toen ik 18 was, dat je tijdens een fulltime studie, met een bijbaan een paard kan onderhouden, ook al is het stalgeld 250 euro..

Dus willen je ouders niet meebetalen? Zorg er dan voor dat je het zelf kunt, dan kun je later alleen maar nog trotser op jezelf zijn!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:13

Tendance schreef:
En Parcival heeft ze niet aangeboden gekregen als zijnde toppaard hoor!

moet eerlijk toegeven dat ik helemaal niets in dat paard zag, de eerste keer dat ik Adelinde er mee zag rijden. Ik kon wel zien dat het een sterk paard was, maar ik vond het een beetje een lompe bok, sorry :o
Dat Adelinde dit paard nu zo geweldig door de baan kan laten gaan zegt alles over haar talent als amazone. Ik was gister echt ontroerd door hun optreden en dat met een paard dat ik aanvankelijk niet zo heel bijzonder vond! Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die dat uit dit paard hadden kunnen rijden.

En mensen met goede paarden, mevr Hindle en Lancet hebben het ook niet top gedaan, Karen Reid met Lingh, dat was een regelrechte aanfluiting, dat werd met de week slechter. En nu Mattias met Totilas :n Als ik heel eerlijk ben vind ik dat het steeds een stukje slechter gaat met die 2. Alelmaal voorbeelden van mensen die dachten met heel veel geld een stukje succes te kunnen kopen. Geld is niet de sleutel tot succes, talent en de juiste mentaliteit wel.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:24

Als ik hem zie als hij met een lang halsje loopt, dan moet ik zeggen, dat hij me nog niet op zou vallen.
Haar talent, doorzettingsvermogen en lef krijgt dit alles voor elkaar!!!
En natuurlijk is het een goed paard, maar dat zie je er niet direct aan af..
Het is niet een paard, dat als hij in de wei staat, dat je, je auto langs de kant van de weg zet om te kijken, zeg maar...

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:28

precies! Ik vond het altijd een luxe Gelderse hahaha [no offence] Maar het is gewoon helemaal mijn type paard niet.
Maar zo als dat paard kan lopen, zo heb ik er nog nooit 1 gezien, wat een power wat een lichtheid. Dit paard wordt pas mooi in het werk en dat kan alleen met een getalenteerde amazone.