salome_maybe schreef:Ik zie gewoon verwarde paarden en pony's die zodra ze proberen duidelijk te maken dat ze er geen reet van snappen de kop word ingedrukt. Ik zeg niet dat alle (wedstrijd)ruiters zo zijn, al is naar mijn mening de wedstijd sport niet echt iets waar 'het paard' voor bedoeld is.
Zie de link naar het topci dat ik plaatste en je zult lezen dat de serieuzere wedstrijdruiters daar heel anders over denken.
En natuurlijk zie je bij de beginnende/onervaren wedstrijdruiters wel eens wat miscommunicaties. Maar dat is nog niet meteen mishandeling? Als zij die miscommunicaties niet meer hadden dan reden ze ook niet meer in de B, of L of uberhaupt nog in de basis. Miscommunicaties komen zelf op het hoogste niveau nog voor. Ik moet de eerste ruiter nog tegenkomen doe dat nooit heeft met zijn paard. En natuurlijk zie je daar altijd wel wat van op wedstrijd; dan zie je een hoop ruiters tegelijk op hun paard, dus zitten er altijd wel een paar tussen waarbij het even niet zo gaat zoals het zou moeten.
Je moet gewoon niet zo snel van de slechte wil van de (wedstrijd) ruiter uitgaan. In de meeste gevallen is het gewoon onervarenheid en onwetendheid. Iedereen moet ergens beginnen.
Abacab schreef:Ik krijg sterk de indruk dat een aantal amateurs zich verschuilen achter hun niveau door te roepen dat ze dan al wel 5 jaar L rijden maar de basis wel beter voor elkaar hebben dan die Z ruiter
Ik denk dat dat een beetje het gevolg is van internet......
Ze hebben dan in ieder geval genoeg tijd IN de basis doorgebracht, maar dan blijkbaar nog steeds niet genoeg om de basis daadwerkelijk onde de knie te krijgen. Maar ze kunnen in ieder geval zeggen dat ze RUIM te tijd nemen

KarinvdM schreef:De echt goede paarden komen meestal bij de betere ruiters terecht die ze, over het algemeen, netjes opleiden. Deze paarden stromen vaak ook snel door doordat ze het gevraagde makkelijk aankunnen.
En dat is voor de minder getalenteerde ruiter met het minder getalenteerde paard soms moeilijk te begrijpen.
Ik begrijp ook niet hoe sommige mensen heel snel hele moeilijke rekensommen op kunnen lossen. Maar ik begrijp ook waarom ik dat niet begrijp: ik heb gewoon totaal geen talent voor rekenen.