Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sprintje schreef:Gini schreef:.... Wil iemand hem dragen omdat die zich dan veiliger voelt, goed en laat die persoon in zijn waarde; wil iemand liever geen BP, goed en laat die persoon in zijn waarde.
....
Heel veel mensen roepen inderdaad dat het veiliger "voelt". Het is veiligerHet komt zo net over dat een BP een beetje voor de bangige mensen is ofzo, dat is natuurlijk onzin. Als ik mensen paarden zie zadelmak maken zonder BP vind ik dat persoonlijk best wel dom.
En verder kan je ook wel een discussie beginnen over de kosten voor de gezondheidszorg die al die rugblessures en fracturen met zich meebrengen door het niet dragen van een bodyprotector. Dat is een andere discussie dan de houding natuurlijk. Mijn rug is inmiddels wel al een fortuin waard...
Tendance schreef:Hmmm dan koop ik toch nog maar een keer een nieuwe eczeemdeken of rijschoenen of een broek ofzo...
Tot ik door m'n verzorgpaard gelanceerd werd en m'n rug kneusde. Nu zo'n 4 a 5 jaar later heb ik nog een slechte rug, en ik denk ook dat ik hier altijd last van zal houden. Had ik toen toch maar een BP gekocht ipv iets anders... Dilan1993 schreef:Tendance schreef:Hmmm dan koop ik toch nog maar een keer een nieuwe eczeemdeken of rijschoenen of een broek ofzo...
dat dacht ik ook altijdTot ik door m'n verzorgpaard gelanceerd werd en m'n rug kneusde. Nu zo'n 4 a 5 jaar later heb ik nog een slechte rug, en ik denk ook dat ik hier altijd last van zal houden. Had ik toen toch maar een BP gekocht ipv iets anders...
Dilan1993 schreef:dat dacht ik ook altijdTot ik door m'n verzorgpaard gelanceerd werd en m'n rug kneusde. Nu zo'n 4 a 5 jaar later heb ik nog een slechte rug, en ik denk ook dat ik hier altijd last van zal houden. Had ik toen toch maar een BP gekocht ipv iets anders...
Tendance schreef:@ liljebo: Kort samengevat vind je mij dus eigenlijk een onverantwoord persoon, omdat ik het vertik zo'n ding te dragen.
Zelfs in de winter rij ik alleen in T-shirt omdat ik het anders te warm heb, dus dat is bij mij de hoofdzakelijke reden, dat ik hem niet draag.
De reden, dat ik mijn merrie zonder cap rijd (op buitenrit en tijdens het springen heb ik hem wel op) is omdat ik mijn merrie vertrouw en in de ring rij ik ook met hoedje, dus loop ik net zo veel gevaar als in de bak.
Omdat mijn andere paard nog jong en onvoorspelbaarder is heb ik bij hem wel een cap op.
Maar sorry echt geen BP.
Gini schreef:Type ik een heel bericht waarin ik mijn mening zo goed mogelijk uit de doeken wil doen, pak je me op één werkwoord van vier lettertjes. Maar goed, ja, een bodyprotector IS veiliger.
Op een paard zitten brengt altijd risico's mee. Ik vind niet dat je kunt zeggen als iemand zijn rug breekt, had je maar een BP moeten dragen. Want waar trek je dan de grens? Als ik mijn been breek, had ik dan maar scheenbeschermers moeten aandoen? Als ik mijn pols breek, had ik dan een polsbeschermer moeten aandoen? Als ik mijn neus breek, had ik dan maar zo een schermhelm moeten aandoen? Nee, tuurlijk niet. Iedereen doet aan waar die zich veiliger in VOELT (ja, voelt). Dat moet niet verplicht worden.
Maar het valt me op dat de mensen die niet zo fan zijn van een BP vaak spreken dat het veiliger kan voelen voor sommige mensen. Dat is natuurlijk ook wel zo, maar dat gevoel wordt veroorzaakt doordat zo'n BP ook veiliger is in de meeste gevallen.