Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Frie87 schreef:@ quadripes: zoals jij het omschrijft klinkt het echt heel logisch. Maar het is misschien een erg simpele vraag, stel hem toch: Wat doet de hand van de ruiter in jouw ogen? Maakt hij ophoudingen of houdt hij een lichte constante weerstand totdat het paard helemaal nageeft?
er zijn hier zoveel meningen over, soms weet ik het niet meer.
ullaatje schreef:Die filmpjes en foto's waar men het net over had waren aan het einde van het andere topic ruim aanwezig hoor.
FaberSmid schreef:Frie87 schreef:@ quadripes: zoals jij het omschrijft klinkt het echt heel logisch. Maar het is misschien een erg simpele vraag, stel hem toch: Wat doet de hand van de ruiter in jouw ogen? Maakt hij ophoudingen of houdt hij een lichte constante weerstand totdat het paard helemaal nageeft?
er zijn hier zoveel meningen over, soms weet ik het niet meer.
Als de ruiter steeds ophoudingen doet maken, zouden de paarden dan niet steeds doen halthouden?
Is er niet steeds nageven niet alleen paard en wat heeft het een met het ander als gelijkenis te maken? Zijn het niet 2 verschillende punten die u doet aanschrijven?
Professor schreef:De Duitse zijn de opvatting dit te doen met het indraaien van de hand, beide pinken draaien naaar het lichaam toe en gaan weer richting mond.
jolin schreef:Even meedoen, dit las ik vanmorgen omdat ik hiermee op dit moment druk ben:
Om over te gaan naar een langzamere gang, sluit u uw onderbenen- zodat het paard de achterhand goed blijft onderbrengen- en spant u tegelijkertijd uw bil en dijspieren. Het paard voelt het verschil direct; u bewoog eerst met hem mee, maar hield die beweging vervolgens tegen door uw bil- en dijspieren te spannen. Het bezorgt het paard geen ongemak_uw zit word immers lichter_waardoor het zijn rug gemakkelijk omhoog kan brengen en rond kan maken. Net als bij overgangen naar snellere gangen, bestaat het gevaar dat het paard zijn hoofd omhoog gaat brengen en zijn rug laat zakken. U voorkomt dit door de ontspanning in de onderkaak te behouden met uw vingers. Het kan zijn dat u wat meer druk moet uitoefenen op de teugels- maar dit mag nooit een achterwaartse beweging zijn. U doet dit door de vingers van uw handen afwisselend te sluiten, alsof u water uit een spons knijpt. Op het moment dat het paard reageert doordat het zich gaat ontspannen, beloont u het door uw vingers te openen.