foto perfecte springhouding?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:01

d'r staan er meer op met gekke handjes, maar ik weet wel welke jij bedoeld ;)
En nee, zeker geen topruiter nee. Ik maak gewoon nog steeds heel veel fouten en weet ook lang niet overal een oplossing voor. Bovendien heb ik nooi hoger gereden dan 1.40m. Maar op mijn niveau doe ik het heel aardig, ik ambieer ook niet meer.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:03

schoentje schreef:
d'r staan er meer op met gekke handjes, maar ik weet wel welke jij bedoeld ;)
En nee, zeker geen topruiter nee. Ik maak gewoon nog steeds heel veel fouten en weet ook lang niet overal een oplossing voor. Bovendien heb ik nooi hoger gereden dan 1.40m. Maar op mijn niveau doe ik het heel aardig, ik ambieer ook niet meer.

1.40m vind ik ook al heel erg hoog hoor ;)

maar heeft 1 van jullie misschien een foto van die man (ik ben slecht in namen :) ), over een lagere hindernis? Want hoeveel meer moet je je dan oprichten?

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:04

Nouja die ene is eigenlijk gewoon te grappig :P
Ach hoeveel topruiters zijn er nou eigenlijk, moet je misschien ook helemaal niet willen. Zolang het goed gaat in wat je doet is het super toch en dr moeten er ook zijn die de paarden netjes opleiden voor de topruiters ;)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:09

ik kan de foto's van Luc nu ff niet zien op m'n telefoon.
De houding zou op hoge hindernissen ongeveer hetzelfde moeten zijn, al zal in praktijk het bovenlichaam iets platter liggen, omdat het paard meer bukt en de handen dus ook verder mee naar voren moeten.

Over die houding van de handen, daar zijn de meningen wel over verdeeld. Vaak vinden mensen de handen op de manenkam ook makkelijker, omdat dan beter balans kunt houden.

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 17:25

Afbeelding

Afbeelding

volgensmij is deze foto ook wel bijna perfect...

GQMMS

Re: foto perfecte springhouding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:14

nou, bianca (schoentje) je bent wel een beetje een voorbeeld voor mij hoor! ik hoop dat ik ook zo goed mag worden als jou en ook zoveel mag leren!.
same goes for Linda! (dots) , daar kan ik ook alleen maar van leren!

verder leer je gewoon enorm veel van dit topic :j verschillende meningen, en toch komen we tot de conclusies zolang je het paard niet stoort, het 'goed is'.

vind de foto's van Luc, ook een heel goed voorbeeld :j fijne paardenman is dat ook zeg!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:30

malissapaard schreef:
volgensmij is deze foto ook wel bijna perfect...

Beetje zelfkritiek komt je op den duur alleen maar ten goede... :P

Kijk eens naar topruiters, filmpjes en foto's en probeer hiervan te leren. De foto's die Bianca plaatst vind ik inderdaad dicht bij de perfecte houding komen. Marcus Ehning vind ik ook een ruiter met een hele mooie houding. En als je het over onderbeen op mooi de plaats hebt komt, vind ik, Penelope Leprovost dicht in de buurt van perfect. :) En zo zijn dr vast nog veel meer die ik nu vergeet haha. Hier in Nederland kijk ik overigens graag naar Stefanie vd Brink, vind haar ook echt heel mooi op dr paard zitten.

xAnnexin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 19:34

Zarena schreef:
skip5 schreef:
ik heb wel een springfoto van een lage hindernis, niet perfect.

had alleen iets meer op mn beugels mogen staan, voor de rest verlichte zit en hij heeft genoeg ruimte in zn hals
http://i52.tinypic.com/2z4zhc2.jpg

Je onderbeen ligging is nog niet helemaal zoals het hoort hoor..
En gezien TS om een perfecte houding/zit tijdens de sprong vraagt, lijkt me dit geen goede.

Iemand vroeg naar een foto op een lage sprong daarop liet ik deze foto zien en ik weet wat er aan verbetert kan worden

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:16

http://i52.tinypic.com/2z4zhc2.jpg
skip5 schreef:
Zarena schreef:

Je onderbeen ligging is nog niet helemaal zoals het hoort hoor..
En gezien TS om een perfecte houding/zit tijdens de sprong vraagt, lijkt me dit geen goede.

Iemand vroeg naar een foto op een lage sprong daarop liet ik deze foto zien en ik weet wat er aan verbetert kan worden

Ik vind deze houding ook niet perfect, omdat je op deze manier nooit, zonder steun met je handen, balans kunt houden. je gewicht zit nl voor je steunpunten. Je gaat eigenlijk gewoon staan in de beugels, ipv verlicht zitten. Je kunt ook zien dat je op je handen steunt en ze daardoor vast zet. Daarbij steek je je tenen naar buiten. Je houding is niet slecht, maar ook zeker niet perfect. vergelijk jou houding eens met die van Luc.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 12:09

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:07

Stefanie is een super talent natuurlijk! Rijd netjes rond zit er super op en ook die heeft vaak dr onderbeen wat naar achter. Volgens mij is het onderbeen iets te ver naar achter nog het minst erge wat je verkeerd kan doen....
Wendy Scholten zit eigenlijk ook altijd super netjes op dr paard ook op de sprong!!!

Afbeelding

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:48

Gini schreef:
Quidou schreef:
En als je het over onderbeen op mooi de plaats hebt komt, vind ik, Penelope Leprovost dicht in de buurt van perfect. :)

Echt waar? http://farm4.static.flickr.com/3027/251 ... 077d75.jpg
Grapje natuurlijk ;)

Hahah how charming :p
zo zie je naar weer dat altijd de perfecte houding onmogelijk is.. :') stelt me weer gerust.. haha

Yaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:23

LoveBodin schreef:
wat is dan perfect? ik vind die 'kapstokjes' zoals jij ze noemt, absoluut niet storend, sterker nog ik ken 2 verschillende springinstructeurs, de 1 wil dat ik mijn been er aan houd, boven de sprong, zoals deze foto, de ander wil dat ik ze er niet 'aan houd'.

Misschien een idee om dan alleen je knieen aan te houden.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:52

da's zeker geen goed idee.
Dan zwaaien je onderbenen naar achter en doordat je dan ook je bovenbenen automatisch aanspant, druk je jezelf uit het zadel. Je raakt dan dus je balans kwijt.

Je knieen en onderbenen horen gewoon ontpannen aan je zadel te liggen, de balans hou je ipc door je bovenlichaam goed te vedelen. Vergelijk het met een evenwichtsbalk. Om daarop evenwicht te houden, gebruik je ook je balans, zonder ergens aan vast te klemmen.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:11

schoentje schreef:
Dan zwaaien je onderbenen naar achter en doordat je dan ook je bovenbenen automatisch aanspant, druk je jezelf uit het zadel. Je raakt dan dus je balans kwijt.

Je knieen en onderbenen horen gewoon ontpannen aan je zadel te liggen, de balans hou je ipc door je bovenlichaam goed te vedelen. Vergelijk het met een evenwichtsbalk. Om daarop evenwicht te houden, gebruik je ook je balans, zonder ergens aan vast te klemmen.

ja inderdaad.
dat heb ik dus ook altijd ;)

(trouwens, die quote was verkeerd van Yaika...)

Yaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:43

schoentje schreef:

Ik zeg niet dat ze moet gaan knijpen met haar knieen.
Ik zeg dat ze misschien haar knieen aan het zadel kan houden. Daarmee span je niet meteen je hele bovenbeen aan.

Yaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:43

LoveBodin schreef:
schoentje schreef:

ja inderdaad.

Wat is er verkeerd aan de quote? Ik heb er gewoon een stukje uit geknipt.

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 18:49

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 19:18

Carrera97 schreef:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RU8I4OFS.jpg

Is dit misschien een goede ?

(Ik rijd nu 3 jaar,spring nog niet zo lang, dus denk het eerlijk gezegd niet, maar je weet maar nooit :o )

Is op een foto zo avn de voorkant altijd wat moeilijk te zien maar zo op het eerste gezicht lijkt het niet zo verkeerd

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 06:26

Yaika schreef:
LoveBodin schreef:

ja inderdaad.

Wat is er verkeerd aan de quote? Ik heb er gewoon een stukje uit geknipt.

dat ik dat dus nooit heb gezegd ;)

verder is idd de foto van Carrera een goede.
Heb je ook nog een foto van zijkant/

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 06:28

Ik zal even kijken.
Ik ben bang van niet, dit was 1e springwedstrijd & deze kreeg ik omdat ik de pechvogel was & daar als prijs deze foto voor kreeg.

Yaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:15

LoveBodin schreef:
dat ik dat dus nooit heb gezegd ;)

verder is idd de foto van Carrera een goede.
Heb je ook nog een foto van zijkant/

oh sorrry! 8)7

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:18

Carrera97 schreef:
Ik zal even kijken.
Ik ben bang van niet, dit was 1e springwedstrijd & deze kreeg ik omdat ik de pechvogel was & daar als prijs deze foto voor kreeg.

Aha, oké.
Misschien nog een privéfoto? Op deze foto ziet het er namelijk goed uit!

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:24

Citaat:
Aha, oké.

Wat bedoel je met een privéfoto? :o

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:25

Carrera97 schreef:
Citaat:
Aha, oké.

Wat bedoel je met een privéfoto? :o

een foto die niet op wedstrijd e.d. is gemaakt.
Omdat je zegt dat je er alleen 1 van wedstrijd hebt, maar miss ook 1 van thuis?
(beetje vaag misschien :) )