En nee, zeker geen topruiter nee. Ik maak gewoon nog steeds heel veel fouten en weet ook lang niet overal een oplossing voor. Bovendien heb ik nooi hoger gereden dan 1.40m. Maar op mijn niveau doe ik het heel aardig, ik ambieer ook niet meer.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

schoentje schreef:d'r staan er meer op met gekke handjes, maar ik weet wel welke jij bedoeld
En nee, zeker geen topruiter nee. Ik maak gewoon nog steeds heel veel fouten en weet ook lang niet overal een oplossing voor. Bovendien heb ik nooi hoger gereden dan 1.40m. Maar op mijn niveau doe ik het heel aardig, ik ambieer ook niet meer.

), over een lagere hindernis? Want hoeveel meer moet je je dan oprichten?
verschillende meningen, en toch komen we tot de conclusies zolang je het paard niet stoort, het 'goed is'.
fijne paardenman is dat ook zeg! malissapaard schreef:volgensmij is deze foto ook wel bijna perfect...

En zo zijn dr vast nog veel meer die ik nu vergeet haha. Hier in Nederland kijk ik overigens graag naar Stefanie vd Brink, vind haar ook echt heel mooi op dr paard zitten. Zarena schreef:skip5 schreef:ik heb wel een springfoto van een lage hindernis, niet perfect.
had alleen iets meer op mn beugels mogen staan, voor de rest verlichte zit en hij heeft genoeg ruimte in zn hals
http://i52.tinypic.com/2z4zhc2.jpg
Je onderbeen ligging is nog niet helemaal zoals het hoort hoor..
En gezien TS om een perfecte houding/zit tijdens de sprong vraagt, lijkt me dit geen goede.
skip5 schreef:Zarena schreef:
Je onderbeen ligging is nog niet helemaal zoals het hoort hoor..
En gezien TS om een perfecte houding/zit tijdens de sprong vraagt, lijkt me dit geen goede.
Iemand vroeg naar een foto op een lage sprong daarop liet ik deze foto zien en ik weet wat er aan verbetert kan worden
Quidou schreef:En als je het over onderbeen op mooi de plaats hebt komt, vind ik, Penelope Leprovost dicht in de buurt van perfect.
Gini schreef:Quidou schreef:En als je het over onderbeen op mooi de plaats hebt komt, vind ik, Penelope Leprovost dicht in de buurt van perfect.
Echt waar? http://farm4.static.flickr.com/3027/251 ... 077d75.jpg
Grapje natuurlijk
stelt me weer gerust.. haha LoveBodin schreef:wat is dan perfect? ik vind die 'kapstokjes' zoals jij ze noemt, absoluut niet storend, sterker nog ik ken 2 verschillende springinstructeurs, de 1 wil dat ik mijn been er aan houd, boven de sprong, zoals deze foto, de ander wil dat ik ze er niet 'aan houd'.
schoentje schreef:da's zeker geen goed idee.
Dan zwaaien je onderbenen naar achter en doordat je dan ook je bovenbenen automatisch aanspant, druk je jezelf uit het zadel. Je raakt dan dus je balans kwijt.
Je knieen en onderbenen horen gewoon ontpannen aan je zadel te liggen, de balans hou je ipc door je bovenlichaam goed te vedelen. Vergelijk het met een evenwichtsbalk. Om daarop evenwicht te houden, gebruik je ook je balans, zonder ergens aan vast te klemmen.

schoentje schreef:da's zeker geen goed idee.
Dan zwaaien je onderbenen naar achter en doordat je dan ook je bovenbenen automatisch aanspant, druk je jezelf uit het zadel. Je raakt dan dus je balans kwijt.
Je knieen en onderbenen horen gewoon ontpannen aan je zadel te liggen, de balans hou je ipc door je bovenlichaam goed te vedelen. Vergelijk het met een evenwichtsbalk. Om daarop evenwicht te houden, gebruik je ook je balans, zonder ergens aan vast te klemmen.
LoveBodin schreef:schoentje schreef:da's zeker geen goed idee.
ja inderdaad.
dat heb ik dus ook altijd
(trouwens, die quote was verkeerd van Yaika...)
) Carrera97 schreef:http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RU8I4OFS.jpg
Is dit misschien een goede ?
(Ik rijd nu 3 jaar,spring nog niet zo lang, dus denk het eerlijk gezegd niet, maar je weet maar nooit)
Yaika schreef:LoveBodin schreef:
ja inderdaad.
dat heb ik dus ook altijd
(trouwens, die quote was verkeerd van Yaika...)
Wat is er verkeerd aan de quote? Ik heb er gewoon een stukje uit geknipt.