Candeletta schreef:http://img204.imageshack.us/img204/3176/3a69632cce1e1cab03e26a5.jpg
maar dan nog iets dieper met dr neus..
Ben geen kenner hoor, maar zie meer onderhals spier dan boven. En vind dit nog niet echt laag..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Candeletta schreef:http://img204.imageshack.us/img204/3176/3a69632cce1e1cab03e26a5.jpg
maar dan nog iets dieper met dr neus..
Candeletta schreef:
geerke schreef:Zij heeft slechts alleen met Amon gepresteerd....niet met meerdere paarden. (zoals anky)
geerke schreef:die ken ik ook(ook oud ja..)
Zij heeft slechts alleen met Amon gepresteerd....niet met meerdere paarden.
(zoals anky)
Abacab schreef:Sorry Prof maar Annemarie Sanders was nu typisch zo'n voorbeeld van een verwend paardenmeisje geboren in een gouden wiegje en dat aan 1 sponsor [papa] genoeg had.
Dergelijke dames kennen we nu helaas nog, maar gelukkig blijven dergelijke combi's nooit lang bovenaan meerijden, net als destijds met Annemarie Sanders die na Amon klaar was met rijden. Dergelijke amazones/ruiter hebben absoluut niet de mentaliteit, ijver, doorzettingsvermogen, intellect en talenten die tegenwoordig nodig zijn in de sport.
Citaat:Niet zo kletsen Prof. Het komt zo vreselijk afgunstig over.
Citaat:een verwend paardenmeisje geboren in een gouden wiegje
Paardentango schreef:Sanders-Keijzer ja. Dat was toch dat meisje, vrouwtje wiens paard op een gegeven moment volledig staakte in de ring? Hij gooide zijn tong over het bit en kwam in een soort 'gekte'. Heel apart vond ik dat.
Daarna was hij niet meer 'betrouwbaar' te rijden. Zijn amazone snapte er niets van.
Amon, mijn jeugdvoorbeeld van hoe dat nou toch kon gebeuren.
Zij waren het begin naar mijn zoektocht over paarden en mensen. Ik vond het zo indrukwekkend.
Pas jaren later begreep ik het.
Dat mensen het zo ver konden laten komen dat het dier in het paard zo goed als helemaal dood was, dat blijft indrukwekkend.
Paardentango schreef:Dan moet u bij mijn vader zijn, hij wond zich er toen nogal over op. Ik was toen nog jeugdig en ik dacht toen dat de wereld bestond uit voornamelijk leuke en vriendelijke (paarden)mensen.
Vooral diegenen met paarden, wat bewonderde ik de 'top'.
Ik had geeneens een zadel, en bracht veel tijd door bij de pony's die simpel op een dijkje woonden. Dus ik vond mezelf niet veel soeps. Zij waren mijn voorbeelden.
Maar het verhaal van Amon, en het verwende meisje, nee dat vergeet ik niet meer.
Candeletta schreef:ik vroeg me even af, is het verkeerd om een paard zo los te rijden? en dan bedoel ik laag diep en rond?
Candeletta schreef:als jullie van mening zijn dat ik het verkeerd doe, willen jullie dan tips geven om haar anders los te krijgen?
Candeletta schreef:
andafries schreef:Annemarie Sanders- Keijzer was voor mij ook altijd het voorbeeld een goede amazone en reed Amon zeer verdienstelijk. Volgens mij is zij meerdere malen Nederland kampioen geweest.
Maar ook zij heeft hard moeten werken om dit te behalen en Amon als jong paard zelf opgeleid. Na Amon heeft ze ook nog de hengsten Vincent en Vanitas naar de GP gereden en volgens mij nog Nederlands kampioen mee geweest. Maar verwend nee dat geloof ik niet zij moest er ook keihard voor werken.
Nrkee schreef:Ik weet ook wel dat het best een momentopname kan zijn, maar toch,. Kijk die ogen van dat arme paard..
Pasterza schreef:Hoe krijg je zo'n gereden paard, die zo geconditioneerd is dat het in vrijheid dat ook laat zien, weer goed?
Pasterza schreef:Is het mogelijk om zo'n paard ooit correct voorwaarts-neerwaarts te laten gaan? Hoe begin je daarmee?
Pasterza schreef:Is het dan zo raar dat ik vraag hoe je een voorheen LDR/Rolkur gereden paard weer correct kunt rijden zónder dat ie zich zo opkrult?