Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FrannieTJE schreef:Als je paard op de beste manier traint zweet het helemaal niet.
FrannieTJE schreef:tenminste 30 minuten losstappen, met alleen lange lijnen en grote voltes.
Tussendoor veel meer stappen, zodra je paard "te" warm word gaan stappen, zodat de spieren weer af kunnen koelen.
het punt is alleen dat als op deze manier wilt trainen zo'n 3 uur nodig hebt en daar hebben de meeste mensen geen tijd voor.
sws is trainen in de volle zon niet verstandig, ivm kans op oververhitting.. door oververhitting/overtraining zullen spieren/pezen ed beschadigt raken, om dit te herstellen hebben de paarden wel zeker een dagje nodig. wat vaak weer niet gebeurd.
in de zomer maanden heb ik het weleens gedaan met mijn vorige pony, en je kon aan hem echt merken dat hij het rijden dan nog leuker vond. Daarnaast heb ik een tijdje op een springstal gewerkt, gingen we regelmatig zomers buitenrijden (ook in de volle zon waar ik het niet mee eens was,maar goed dat was wat de baas wilde), 20min stappen, 15min draven, en dan 5min handgalop, 5min in een wat sneller galopje en dan 3min voluit en de paarden waren alleen onder het zadel en hoofdstel nat.