Wat vind je van Gert van den Hof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van Gert van der Hof?

Helemaal geweldig!
93 (21%)
In sommige gevallen een prima oplossing
232 (53%)
Slecht (en ouderwets)
112 (25%)

Totaal aantal stemmen: 437

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 16:48

Zammie schreef:
Ben ik met je eens sporter...ik zou dan ook nooit zo'n groentje met zoiets mee laten doen. Maar Gert deed er ook niet moeilijk om. Paard was nat van het zweet uit de trailer gehaald. Stond te trillen, was duidelijk in paniek en toch kwam het zadel erop en ging Gert erop. Dus zowel eigenaar als Gert en ook de vereniging die het organiseerde waren hier fout. Maar het gebeurt dus helaas wel...

Dan had in dit geval ook Gert beter moeten weten inderdaad. Nu ben ik sowieso geen voorstander van dit soort dingen tijden evenementen. Het zelfde geld voor die trailerlaad clinics -O-

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 16:57

Hinke schreef:
Als je zegt dat elk paard met vertrouwen en geduld te beleren is heb je nog nooit een echt lastig paard gehad imo.

Een lastig paard wordt niet lastig geboren maar lastig gemaakt ;)

Johanna59 schreef:
Het er eeuwig overdoen om zadelmak te maken, is ook een crime. Als je paard netjes is opgevoed, dan laat je Gert er eventjes op en binnen tien minuten kan je er zelf al op.

Wie zegt dat je er eeuwig over moet doen? Als je een goede basis hebt is zadel en ruitermak maken zo gebeurd, zonder spektakel. Heb je heel mijnheer van den hof niet voor nodig kun je zelf ook prima ;)

Sportster: ik weet waar men mee aankomt, heb er zoals je leest stage gelopen, dus heb ze zien komen en gaan ;)

Zammie: dit vind ik dus geen volledige fout van Gert maar ook van de eigenaar vh paard. Al vind ik wel dat je als africhter moet kunnen zeggen dat je zo niet te werk gaat en het dan maar niet klakkeloos ook doen omdat het gevraagd wordt. Ik dit geval ga ik met Sporter mee.

Maargoed zoveel mensen zoveel wensen en meningen en hoe hoger je kop boven het maaiveld hoe harder hij wordt afgehakt thats the simple life :D Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn over iets gelukkig. Normen en waarden zijn er om van elkaar te verschillen, dat maakt het leven juist zo leuk en spannend ;)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 17:11

Vippie schreef:
Hinke schreef:
Als je zegt dat elk paard met vertrouwen en geduld te beleren is heb je nog nooit een echt lastig paard gehad imo.

Een lastig paard wordt niet lastig geboren maar lastig gemaakt ;)

Johanna59 schreef:
Het er eeuwig overdoen om zadelmak te maken, is ook een crime. Als je paard netjes is opgevoed, dan laat je Gert er eventjes op en binnen tien minuten kan je er zelf al op.

Wie zegt dat je er eeuwig over moet doen? Als je een goede basis hebt is zadel en ruitermak maken zo gebeurd, zonder spektakel. Heb je heel mijnheer van den hof niet voor nodig kun je zelf ook prima ;)

Sportster: ik weet waar men mee aankomt, heb er zoals je leest stage gelopen, dus heb ze zien komen en gaan ;)

Zammie: dit vind ik dus geen volledige fout van Gert maar ook van de eigenaar vh paard. Al vind ik wel dat je als africhter moet kunnen zeggen dat je zo niet te werk gaat en het dan maar niet klakkeloos ook doen omdat het gevraagd wordt. Ik dit geval ga ik met Sporter mee.

Maargoed zoveel mensen zoveel wensen en meningen en hoe hoger je kop boven het maaiveld hoe harder hij wordt afgehakt thats the simple life :D Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn over iets gelukkig. Normen en waarden zijn er om van elkaar te verschillen, dat maakt het leven juist zo leuk en spannend ;)

Moet je mij toch echt eens vertellen waar ik mee aan ga komen? Tenminste ik neem aan dat daar sporter moet staan.

Johanna59

Re: Wat vind je van Gert van den Hof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:16

Als je een beetje kan rijden, rijdt je ze na Gert zo na. Niks geen stress. Grote onzin.
Maar ja, de meeste ruiters kunnen niet rijden..........

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:29

hij heeft zelf een heel bedrijf erinen toch een naam opgebouwd.. heeft veel (lastige) paarden beleerd...

diegenen die commetaar hebben wil ik het wel eens na zien doen.. met meerdere paarden

hij weet toch wat hij doet.. thuis zal het wel iets anders gaan.. dan tijdens die shows.

met dat halster vind ik een goede techniek.. druk op de neus niet meteen in de mond.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 30-04-11 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:31

Johanna59 schreef:
Als je een beetje kan rijden, rijdt je ze na Gert zo na. Niks geen stress. Grote onzin.

Waarom heeft men dan die Gert nodig???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:32

Professor schreef:
Johanna59 schreef:

Omdat met een beetje rijden je deze paarden niet over die eerste stap heen krijgt.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:34

Professor schreef:
Johanna59 schreef:

Maar als jij denkt dat je voor die paarden een betere manier weet prof? Dan mag je het van Gert vast een keer voorkomen doen. Maken we er een hele meeting van.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:40

Herman Koorman heeft bij Gert gewerkt en het vak ook geleerd. Ik ken zo onzettend veel mensen die hun paard door een van beide laat beleren. Ze komen aan huis, stappen een keer of 2 op je paard en je kan er zelf mee aan het werk.
Ik heb die respect voor deze mensen en ze weten zeker wel waar ze mee bezig zijn.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:00

Komt Gert van den hof ook aan huis?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 19:01

Hinke: ja

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:02

De meeste profs brengen hun jonge paarden ook naar Gert, spring- en dressuurruiters. Puur omdat Gert de beste in zijn vak is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 19:04

Ah vandaar die lage gemiddelde leeftijd van sportpaarden :j Nu weet ik het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:05

Kwam net filmpje tegen van Asther de Jeu, welke is ingereden door Gert. Dies ook niet bepaald slecht terecht gekomen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:06

Wat een }:0 opmerking saskiadefie.. Kun je de link uitleggen tussen de lage gemiddelde leeftijd van sportpaarden en het laten beleren door gert van den hof?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:07

Asyaa schreef:
Kwam net filmpje tegen van Asther de Jeu, welke is ingereden door Gert. Dies ook niet bepaald slecht terecht gekomen.

Nee maar als ik Saskiafie moet geloven gaat de ellende nog komen :D Wel knap dat hij na een paar jaar nog zoveel invloed heeft.

Christiene

Professor schreef:
Johanna59 schreef:

niet iedereen stapt voor het eerst op een paard of weet hoe te handelen reageren of te blijven zitten..

als de paarden een beetje weten wat de ruiter verwacht kunnen hun erop ( wat gert dus paard leert.. )

dan kunnen hun er op, zonder grote risico's voor hun of paard (paard heeft immers ruiter op zijn rug gehad en wat dingen geleerd wat doe moet doen dus geen rodeo ect) (en die gene valt er niet af waardoor ze leren ah ruiter kan er af of daar juist van schrikken)
Laatst bijgewerkt door Christiene op 30-04-11 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Hinke

saskiakefie schreef:

Weet je toevallig hoe ver van zijn woonplaats hij reist? Neem aan dat hij niet helemaal naar de andere kant van nederland gaat om een paard te beleren ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:08

sporter schreef:
Asyaa schreef:

Nee maar als ik Saskiafie moet geloven gaat de ellende nog komen :D Wel knap dat hij na een paar jaar nog zoveel invloed heeft.

:+ Arme asther de jeu :D

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:10

Hinke schreef:
saskiakefie schreef:

Weet je toevallig hoe ver van zijn woonplaats hij reist? Neem aan dat hij niet helemaal naar de andere kant van nederland gaat om een paard te beleren ;)

Hij zit in Slagharen, hij is niet de goedkoopste. Hij reist wel, maar dan kan ik je niet zeggen tot hoever. :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:10

Bomba schreef:
De meeste profs brengen hun jonge paarden ook naar Gert, spring- en dressuurruiters. Puur omdat Gert de beste in zijn vak is.

Nouja best in zijn vak, daar valt natuurlijk over te discussiëren maar waarschijnlijk telt het mee dat hij het gewoon snel doet. En hoe sneller hoe beter tegenwoordig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:12

Gert is een paardenman pur sang.
Ben helemaal voor zijn manier van beleren, duidelijk en eerlijk. +:)+

En het is niet zo dat het allemaal snel snel gaat.
Wat je ziet op de filmpjes is een deel, het is niet zo dat je je puppy dan weer inlaadt en naar huis gaat.
De meeste dieren staan nog een week of 3/4 bij Gert, eigenaar/ruiter komt daar ook een paar keer rijden etc. etc.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 19:13

Hinke schreef:
saskiakefie schreef:

Oow als jij maar betaald doet ie alles hoor :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:13

Tigra_ schreef:
Bomba schreef:

Nouja best in zijn vak, daar valt natuurlijk over te discussiëren maar waarschijnlijk telt het mee dat hij het gewoon snel doet. En hoe sneller hoe beter tegenwoordig.

Dit kan je natuurlijk ook omdraaien.
Ipv het paard maar het zelf laten uitzoeken zit hij er direct er boven op (letterlijk en figuurlijk) en wijst hun meteen wat wel en niet goed is.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:19

Mindfields schreef:
Ik persoonlijk vindt dat het in echt zeldzame gevallen gewoon een kwestie is van een paard dat TE bang of TE ongeschikt is als rijpaard. Let wel, in echt zeldzame gevallen. Die zijn er gewoon niet geschikt voor.

Inderdaad ga erin mee! Verder kun je veel bereiken als je alles maar met rust doet vind ik (een kleuter kan ook niet gelijk rekenen).