Hinke schreef:Als je zegt dat elk paard met vertrouwen en geduld te beleren is heb je nog nooit een echt lastig paard gehad imo.
Een lastig paard wordt niet lastig geboren maar lastig gemaakt 
Johanna59 schreef:Het er eeuwig overdoen om zadelmak te maken, is ook een crime. Als je paard netjes is opgevoed, dan laat je Gert er eventjes op en binnen tien minuten kan je er zelf al op.
Wie zegt dat je er eeuwig over moet doen? Als je een goede basis hebt is zadel en ruitermak maken zo gebeurd, zonder spektakel. Heb je heel mijnheer van den hof niet voor nodig kun je zelf ook prima 
Sportster: ik weet waar men mee aankomt, heb er zoals je leest stage gelopen, dus heb ze zien komen en gaan 
Zammie: dit vind ik dus geen volledige fout van Gert maar ook van de eigenaar vh paard. Al vind ik wel dat je als africhter moet kunnen zeggen dat je zo niet te werk gaat en het dan maar niet klakkeloos ook doen omdat het gevraagd wordt. Ik dit geval ga ik met Sporter mee.
Maargoed zoveel mensen zoveel wensen en meningen en hoe hoger je kop boven het maaiveld hoe harder hij wordt afgehakt thats the simple life
Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn over iets gelukkig. Normen en waarden zijn er om van elkaar te verschillen, dat maakt het leven juist zo leuk en spannend