Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sonja89 schreef:@ Shahazai: ik begrijp je punt, maar wat ik me afvraag is of de werkwilligheid niet afneemt naarmate een paard ouder wordt. Eens gewend aan het leven in de wei... Hoe heb je dat ervaren met jouw arabier, bijvoorbeeld? En is je arabier er lichamelijk beter aan toe in vergelijking met arabieren van dezelfde leeftijd, die eerder zijn ingereden?
Overigens impliceer je met je vorige post dat mensen waarvan de paarden niet 24/7 buiten staan en die wel wedstrijden rijden, níet het beste voorhebben met hun paard. Dat lijkt me nou ook weer niet helemaal juist...
AaronYve schreef:Sonja89 schreef:
Waarom die 3 jaar?
Omdat ik zelf veel ervaring heb met paarden van 3 en 4 jaar en dat die leeftijd voor mijn paarden altijd een richtlijn is geweest om te kijken hoe ze ervoor staan.
Tilmar schreef:lilly_s18 schreef:ik vind ben er ook niet voor dat westernpaarden blijkbaar zo vroeg worden ingereden, maar als deze sport dit eist is het denk ik wel OK.
Dat is natuurlijk onzin! Bij de PAVO cup laten ze 4 jarigen ook al flink werken, dat wil nog niet zeggen dat het daarom goed is!
alleen stap , draf , galop en een keer 5 m wijken of wat erop lijkt.... Mizsz_Kitty schreef:Sizzle: is er bij dat onderzoek dan ook rekening mee gehouden met het verschil tussen paarden 24/7 buiten of 24/7 binnen?
24/7 buiten moeten de pezen ook "werken" net als met rijden?
Mizsz_Kitty schreef:Sizzle: is er bij dat onderzoek dan ook rekening mee gehouden met het verschil tussen paarden 24/7 buiten of 24/7 binnen?
24/7 buiten moeten de pezen ook "werken" net als met rijden?
Tilmar schreef:lilly_s18 schreef:ik vind ben er ook niet voor dat westernpaarden blijkbaar zo vroeg worden ingereden, maar als deze sport dit eist is het denk ik wel OK.
Dat is natuurlijk onzin! Bij de PAVO cup laten ze 4 jarigen ook al flink werken, dat wil nog niet zeggen dat het daarom goed is!