Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bellissima_ schreef:Het gaat hun om het laten zien dat ze 'o zo geweldig kunnen rijden'.
Maar, geef toe. Een ruiter die een paard netjes aan de teugel heeft en een mooi proefje kan neerzetten is in mijn ogen een betere ruiter als een ruiter die alleen maar buitenrijdt. Hiermee wil ik niet zeggen dat ruiter 2 een slechte ruiter is, integendeel. Maar de wedstrijdruiter krijgt imo meer aanzien.
ik rij graag dressuur maar meer omdat ik het leuk om een dagje met mijn knol op wedstrijd te gaan als dat ik persee die winstpunten moet halen
Ik groei er vanzelf wel in en vind het leuk om te weten hoe mensen tegen mijn rijden aan kijken en wat ik nog moet verbeteren.Bellissima_ schreef:Het gaat hun om het laten zien dat ze 'o zo geweldig kunnen rijden'.
Maar, geef toe. Een ruiter die een paard netjes aan de teugel heeft en een mooi proefje kan neerzetten is in mijn ogen een betere ruiter als een ruiter die alleen maar buitenrijdt. Hiermee wil ik niet zeggen dat ruiter 2 een slechte ruiter is, integendeel. Maar de wedstrijdruiter krijgt imo meer aanzien.
Sinlight schreef:Dus in beide opzichten zijn de ruiters even goed. Alleen op ander terrein.
Susyb schreef:Sinlight schreef:Dus in beide opzichten zijn de ruiters even goed. Alleen op ander terrein.
Precies.. dit bedoel ik met de 'ambities'
Zet maar eens een dressuurruiter op een montépaard.
Of een montéjockey op een dressuurpaard..
Nou ik durf te wedden dat ze de basis eruit kunnen halen maar het hoogste niveau halen ze alleen in hun disipline..
en ook moet naar het paard zelf gekeken worden .. de een doe je een plezier met een dressuurwedstrijd het andere paard denkt "zoek het zelf maar uit "
Susyb schreef:Ja of wat dacht je van z'n misselijke bok die in de bak niet fatsoenlijk wil galoperen (niet gedragen en gecontroleerd) en zodra je naar buiten gaat en je wil een keer gas geven hij helemaal verzameld en ontspannen loopt?
En ja ik heb der 1 van.. Bah
Sinlight schreef:Susyb schreef:Ja of wat dacht je van z'n misselijke bok die in de bak niet fatsoenlijk wil galoperen (niet gedragen en gecontroleerd) en zodra je naar buiten gaat en je wil een keer gas geven hij helemaal verzameld en ontspannen loopt?
En ja ik heb der 1 van.. Bah
Oh, dat probleem heb ik ook gekend hoor. Maar met afwisseling lukt het al veel. Al vind ik het zelf toch fijner om in het bos te rijden, of buiten de rijbak.
Citaat:Een goede ruiter hoort zijn paard tegen hem praten,
een uitstekende ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren, maar
een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen.