Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, dan hoooo maaar braaaaf, tegen hem zeggen. 
geerke schreef:ik doe alsof ik gek ben en er niets aan de hand is...verander niets aan mijn houding,teugels,ga niet 'rustig maar braaf' roepen.
Maar hou wel goed in mijn hoofd wat er kan gebeuren,zijn we er eenmaal voorbij beloon ik hem.

Mocht ik iets engs tegenkomen, begin ik altijd in mezelf een liedje te zingen oid, omdat ik weet dat ik dan meer rust uitstraal dan wanneer ik dat niet doe. Dan ga ik me onbewust drukmaken. Of ik begin in mezelf te praten over hoe we er het beste langskomen, beredeneren etc. In ieder geval niet me druk maken over het erg grote ding dat er aan zit te komen. En dan los teugeltje, en drijven. Oppakken als het nodig is, maar in ieder geval de ruimte nemen om er zo langs te gaan
ESSIE70 schreef:Ik heb ook een keer de argeloze kabouter uitgehangen toen er een vrachtwagen
naderde.
Alleen draaide mijn paard zich plotsklap om en kreeg toen een tik van de vrachtwagen
en toen lagen we allebei op een de grond![]()
Sindsdien neem ik geen risico meer
Ja braaf zie je nou wel dat het kan, dat stukje plastic durft zo'n imposant paard als jij niet aan te vallen
Knap hoor. '.
geerke schreef:ik doe alsof ik gek ben en er niets aan de hand is...verander niets aan mijn houding,teugels,ga niet 'rustig maar braaf' roepen.
Maar hou wel goed in mijn hoofd wat er kan gebeuren,zijn we er eenmaal voorbij beloon ik hem.

overigens is hij niet bang voor groot verkeer (bijvoorbeeld wel voor ligfietsen, rare bomen, ezels, grassprietjes, enz). Al let ik wel extra op als er zoiets aankomt, zeker als de weg smal is, dan ga ik even harder of juist stilstaan naar een plekje waar het wat breder is.

Ik bedenk bij mijn route ook altijd waar ik wel en niet kan komen. Ken de buurt op mijn duimpje (in een straal van 20 km om mijn huis, verder kom ik toch niet) en weet ook waar ik kan ontwijken enzo.