Falabella

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:53

gaapje schreef:
jij zegt *inhuis*

Dus dan poepen ze ook in huis :P

gaaaap, niet zo bijdehand doen he :') :')

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:53

naamvergeten schreef:
Ow en by the way, het gaat me niet per sé om een falabella met supergoede stamboom enzo, gewoon 2 miniatuurpaardjes, sorry beetje verwarrend

Nee, het gaat jou erom dat ze zo klein mogelijk zijn omdat een groter paard niet past in je tuintje

:n

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:55

zodiacje schreef:
naamvergeten schreef:
Ow en by the way, het gaat me niet per sé om een falabella met supergoede stamboom enzo, gewoon 2 miniatuurpaardjes, sorry beetje verwarrend

Nee, het gaat jou erom dat ze zo klein mogelijk zijn omdat een groter paard niet past in je tuintje

Toch heb ik wel liever m'n paarden in de tuin staan dat ze enigzins kunnen lopen als dat ze 23uur per dag op stal staan ;)

Maartenn

Re: Falabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:58

11x12? Dat is echt veeeel te klein. Na een paar dagen is er geen gras meer over ;)

naamvergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 19:58

@gabjj8, hoe groot is jou tuin dan?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:58

11x12? De meeste paddocks zijn groter! En daar staan paarden meestal alleen in....

Ook voor een kleine pony is 11x12 niet echt veel ruimte om echt lekker de beentjes te strekken. En ik denk niet dat deze tuin aan een boerderij vast zit, dus je zult zeker met je buren moeten gaan overleggen. De meeste mensen worden niet echt blij van de geur van paarden, mest en de vliegen en horzels die dit met zich mee brengt. Daarnaast moet je in de tuin ook de ruimte hebben om je eigen containers weg te zetten, en je moet natuurlijk een flink stuk afzetten zodat ze niet in de buurt van het raam kunnen komen. En je moet ruimte houden om de containers aan de weg te rijden... Ik denk dat je beter een pensionstal en vriendelijke boer kan zoeken in de buurt. Beter voor jou en de pony.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 14-03-11 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:59

Waarom doe je er geen zand in en op een klein stukje stenen??
En dan hooi geven?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:59

11x12? dat is toch wel klein hoor, mijn paarden staan op iets meer dan 20x60, en soms vraag ik me nog af of dat niet te klein is voor ze...
Nee, dan zou ik het toch niet doen... vind ik zielig

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:00

naamvergeten schreef:
@gabjj8, hoe groot is jou tuin dan?

Ik heb een balkon en daar staan 2 paarden op :')

Neehoor, mijn paarden staan bij goede vrienden daar staan ze in een bak van 15x7 en daarbij nog een stuk verhard en de stallen erbij :))

naamvergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 20:01

zodiacje schreef:
naamvergeten schreef:

nou sorry hoor maar wat is dit voor achterlijke reactie? Wie zegt dat ik minipaardjes wil omdat ik voor een groot paard een te kleine tuin heb?
Je gaat nu zonder maar iets te weten zomaar iets zeggen!!!! IK WIL MET ALLE LIEFDE EEN GROOT PAARD MAAR DOOR EEN ONGELUK KAN IK NIET MEER RIJDEN!!! Hoe graag ik ook zou willen

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:05

Dubbel post
Laatst bijgewerkt door zodiacje op 14-03-11 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:06

Dat vindt ik heel naar voor jou.
Echter, wel of niet kunnen rijden heeft niet te maken met de manier van stallen ts...

naamvergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 20:08

Dat geeft je nog niet het recht om te zeggen dat ik een minipaardje wil omdat ik geen plek heb voor een grote, ok, al is mijn tuin te klein, dan vind ik alsnog dat je echt een banketstaaf opmerking hebt gemaakt.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:08

@TS; dat kon zodiacje toch ook niet ruiken ;)

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:10

TS je kunt echt geen minipaardjes in je tuin zetten. Dan kun je beter een goede pensionstal zoeken en daar neer zetten, of een weitje ofzo :)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:10

......nou, nou, nou TS...... nu begin ik te geloven dat je echt 14 bent.....beetje meer volwassen reactie aub.
De twijfels bij je berichten zijn niet raar...... en een mini-paardje of een falabella is echt wat anders, niet enkel qua prijs.

naamvergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 20:11

Oke sry, daar kan ik nog niet zo goed mee omgaan. Ik kan namelijk ongeveer sinds 3kwart jaar niet meer rijden en heb het er welerg moeilijk mee, vandaar dat ik zo gemeen reageer, zodiacje, sorry.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:13

Tja excuus als het harder aan komt dan bedoelt.
Ik snap alleen écht niet waarom je dit nu blijft willen. :n
Toch zou je het niet in je hoofd halen om een groot paard daar neer te zetten toch?
Waarom dan wel een kleinere?

Ps, je hoeft geen sorry te zeggen hoor.
Denk alleen wel ajb goed na. 99 % vd bokkers hier zegt niet doen. Waarom daar niet even bij stil staan?

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:13

naamvergeten schreef:
Dat geeft je nog niet het recht om te zeggen dat ik een minipaardje wil omdat ik geen plek heb voor een grote, ok, al is mijn tuin te klein, dan vind ik alsnog dat je echt een banketstaaf opmerking hebt gemaakt.

Beste ts,

Ik heb zelf Falabella's ook dit zijn gewoon paardjes die ruimte nodig hebben, en ik denk dat jou afmeting van de tuin toch wat aan de kleine kant is. Ik hoop niet dat je aanvallent ziet maar er zijn altijd mensen die denken dat kleine paardjes maar op zo'n klein stukje kunnen.
Dus als je besluit paardjes te nemen is het wellicht verstandig een stukje weiland in de buurt te huren.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:14

Irma_Maandag schreef:
......nou, nou, nou TS...... nu begin ik te geloven dat je echt 14 bent.....beetje meer volwassen reactie aub.
De twijfels bij je berichten zijn niet raar...... en een mini-paardje of een falabella is echt wat anders, niet enkel qua prijs.

ik ben 13 en zou nog niet eens verzinnen een paardje in je tuin te zetten, ja als je een enorme boerderij hebt en weetikhet hoeveel hectare land.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:15

Met die afmetingen is een falabella echt sneu..
want zowieso met zijn 2 ... word het echt te klein..

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:15

Maar TS, als jij wel hebt gereden dan ken je toch wel enkele paardenmensen? Kun je daar geen paardje bij neerzetten?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:16

Browniee schreef:
Irma_Maandag schreef:

ik ben 13 en zou nog niet eens verzinnen een paardje in je tuin te zetten, ja als je een enorme boerderij hebt en weetikhet hoeveel hectare land.

Mijn paarden staan ook in een tuin hoor ;)
En die hebben ook niet ikweetniet hoeveel hectare land..
Ze hebben wel een bak met inloopstallen en een betegeld stuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:16

gabjj8 schreef:
Toch heb ik wel liever m'n paarden in de tuin staan dat ze enigzins kunnen lopen als dat ze 23uur per dag op stal staan ;)
Er zit ook nog iets tussen in hè.. :)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:17

KoudbloedKim schreef:
gabjj8 schreef:
Er zit ook nog iets tussen in hè.. :)

Das waar, maar sommige zeggen dat ze ze moet plaatsen op een pensionstal en vaak (niet altijd) komen ze dan niet buiten, enkel als de eigenaar er is.