svdijk86 schreef:professor ik wil welals jij met dressuurzadel een sprongetje waagt..
\
maken we een mooie nw. avatar voor je.. hihihi
Ga ik mee om aan te moedigen!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Roxxiejj schreef:Welk zadel ik op de rug gooi van mijn paarden houdt me niet tegen om het werk te gaan aanpassen. Als ik zin heb in een sprongetje en ik rij met dressuur zadel, dan nja, zo be it.
Vind het persoonlijk wel fijner springen ooken dat het andere spieren traint, nja, is dat niet alleen maar goed? (tot op zekere hoogte)
Vroegah ging het er wel 'slechter' aan toe. Reed de helft van de manegepaarden met een niet passend zadel, rukte je maar wat op je pony en vond iedereen dat maar normaal. Als ik nu al tijdens sommige lessen een zweep erbij pak om mijn paard er meer onder te rijden van achteren, krijg je al commentaar.
Vroegah had je 1 zadel, wat voor zadel dat was, maakte je niet uit, als je maar kon rijden. Springen? Sommigen sprongen al een meter na 5 minuten losrijden (ken er 1 die dat altijd deed en die rijdt nu toch niet geheel onverdienstelijk internationaal).
Times are changing
Professor schreef:svdijk86 schreef:professor ik wil welals jij met dressuurzadel een sprongetje waagt..
\
maken we een mooie nw. avatar voor je.. hihihi
Daarna zing ik vast een toonhoogte hoger.
slijtage van mijn eigen lichaam is het laatste waar ik aan denk
) en die gaat dan ook mee op oefenparcours maar thuis vind ik het de moeite niet voor die paar hupsjes. madam is dan ook niet echt een springtalent (zeg maar gewoon niet) maar ze moet afentoe van mij want dat is goed voor de spieren. blijft ze lekker los en soepel van.
ik spring denk ik tot zon 50/60 cm. Gaat prima hoor!
het zou mij het risico niet waard zijn.
Kijk maar in me onderschrift daar staan foto's van mij en me pony terwijl we springen. Professor schreef:Dat is het zelfde als met kunstschaatsen de elfstedentocht rijden.
_en ooit komt dat zadel er wel) melle_odet schreef:ik sprong altijd met mijn dressuurzadel, maar dan niet heel hoog.
ik had nergens problemen mee qua rijden en vind dat dit ook gewoon moet kunnen.
als je echt hoog en vaak wil springen moet je hier wel een appart zadel voor aan schaffen.
je hebt dan gewoon niet genoeg steun in een dressuurzadel.